آرتریت خود را با رزماری درمان کنید!

آرتریت خود را با رزماری درمان کنید!

آرتریت خود را با رزماری درمان کنید!

رزماری یکی از بهترین منابع آنتی اکسیدان گیاهی است.  گیاهان از موادی هستند که دارای بالاترین غلظت طبیعی آنتی اکسیدان ها در غذاهای گیاهی هستند.  آنتی اکسیدان ها می توانند به کاهش التهاب ناشی از بیماری هایی نظیر آرتروز کمک کنند. با این حال ، تحقیقات علمی تا به حال ثابت نکرده است که آیا رزماری در درمان و یا جلوگیری از التهاب و آرتریت مؤثر است یا خیر. قبل از شروع درمان با رزماری با پزشک معالج خود مشورت کنید.

 

استفاده از رزماری برای درمان آرتریت

در سال 2003 ، یک مطالعه منتشر شده در “مجله روماتولوژی” گزارش داد که رزمارینیک اسید مانع پیشرفت آرتریت در موش آزمایشگاهی می شود. رزمارینیک اسید یک فیتوشیمیایی است که در تعدادی از گیاهان مانند رزماری موجود است. دانشمندان بر این باور بودند  که مصرف مکمل رزمارینیک اسید  ممکن است به درمان آرتریت روماتوئید کمک کند. اگرچه مطالعات بالینی این نظریه را پشتیبانی نمی کند و بیشتر تحقیقات در مورد این موضوع با رزمارینیک اسید جدا شده از گیاهان غیر از رزماری انجام می شود. در آلمان استفاده از روغن رزماری به صورت موضعی بر روی پوست به عنوان یک درمان آرتریت تأیید شده است.

 

خاصیت ضد التهابی رزماری

خاصیت ضد التهابی رزماری  

رزماری درد را کاهش می دهد.  از این گیاه  به عنوان یک داروی ضد درد ، به طور موضعی برای تسکین درد به منطقه آسیب دیده استفاده می شود.  هنگامی که این گیاه به صورت خوراکی مصرف می شود ، مانند قرص ضد درد برای سردرد و میگرن عمل می کند. همچنین باعث کاهش کمردرد قاعدگی ، درد معده و درد کلیه می شود.

کارنوزول و اسید های کارنوسیک دو آنتی اکسیدان قوی و ضد التهابی در رزماری هستند که به کاهش التهاب ماهیچه ها ، رگ های خونی و مفاصل کمک می کنند.   این خاصیت ضد التهابی رزماری باعث می شود این گیاه درمان مؤثری برای  بسیاری از بیماری ها از جمله فشار خون ، نقرس ، آرتریت و آسیب های ناشی از اعمال جراحی و بعد از جراحی باشد. رزماری را می توان به صورت خوراکی و موضعی مصرف کرد. رزماری علاوه بر کاهش التهاب در سیستم قلب و عروق ، می تواند به تقویت سلامت قلب و جلوگیری از بروز آترواسکلروز کمک کند.

 

عوارض جانبی احتمالی

اگر  تصمیم دارید با مکمل رزماری با التهاب یا آرتریت بجنگید ، مراقب باشید که  بیش از دوز توصیه شده توسط پزشک مصرف نکنید.  زیرا :

  • استفاده بیش از حد رزماری می تواند باعث اسپاسم عضلانی ، استفراغ ، بی هوشی و ایجاد مایع در ریه ها شود.
  • شما می توانید از تنتور رزماری و عصاره های خشک یا مایع آن استفاده کنید. اما روغن رزماری را مصرف نکنید ، زیرا سمی است.
  • در صورت داشتن فشار خون بالا یا اختلال گوارشی مانند بیماری کرون ، از مصرف هر نوع مکمل رزماری اجتناب کنید.
  • استفاده از این گیاه ممکن است موجب سقط جنین شود.، هر چند می توانید برگ های تازه یا خشک آن را در غذا بدون هیچ گونه عارضه جانبی مورد استفاده قرار دهید.

 

تداخلات دارویی  

بسیاری از آمریکایی ها با بیماری التهابی مانند آرتروز و مشکلات دیگری مانند دیابت یا بیماری قلبی درگیر هستند. مراقب باشید ! اثربخشی داروهایی که برای این بیماری ها مصرف می کنید ، ممکن است با مکمل رزماری تقویت شده یا تضعیف شود. اگر داروهایی برای کنترل قند خون خود مصرف می کنید ،  آنتی کواگولانت ها مانند وارفارین یا کلوپیدوگرل ، لیتیوم ، دیورتیک مانند فوروزماید یا مهارکننده ACE  برای کنترل فشار خون ، مکمل رزماری را مصرف نکنید. زنانی که از داروهایی که حاوی استروژن هستند ، استفاده می کنند نیز نباید از مکمل های رزماری استفاده کنند.

 

تأثیر روغن های گیاهی در درمان آرتریت

تأثیر پماد های گیاهی در درمان آرتریت

اگر از مصرف قرص های مسکن (OTC)  و یا داروهای تجویزی برای درمان نشانه های آرتروز خود خسته شده اید ، از تأثیر روغن های گیاهی که برای قرن ها برای درمان بسیاری از علائم آرتریت استفاده می شده اند ، بهره ببرید.

امروزه از اسانس ها اغلب در آروماتراپی استفاده می شود. این کار با استفاده از روغن های ضروری   صورت می گیرد.  افرادی که از روش درمانی آروماتراپی استفاده می کنند اغلب آرامش ، کاهش استرس و راحتی را تجربه می کنند.

شما همچنین ممکن است از روغن های ضروری با سایر فرم های درمان های جایگزین مانند طب سوزنی یا ماساژ استفاده کنید. بعضی از مردم از روغن های ضروری به همراه درمان های استاندارد مانند داروهای ضد درد و سایر درمان های توصیه شده توسط پزشک خود استفاده می کنند.

اگر چه تحقیقات بیشتری لازم است ، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد روغن های خاصی برای از بین بردن برخی علائم آرتروز استفاده می شود.  بیمار با توجه به نوع و شدت آرتروز، ممکن است برخی از علائم فیزیکی را تجربه کند. این می تواند شامل موارد زیر باشد :

  • درد ؛
  • سفتی ، خشکی مفصل ؛
  • حساسیت ؛
  • ورم ؛
  • التهاب قابل مشاهده ؛
  • خستگی ؛

تحقیقات نشان داده است که اسانس زردچوبه خواص ضد التهابی دارد. در یک مطالعه انجام شده در سال 2010 اثرات آنتی آرتریت زردچوبه را بررسی کردند. محققان دریافتند که درمان با روغن های ضروری 95 تا 100 درصد در جلوگیری از تورم مفصلی ناشی از آرتریت مؤثر می باشد.

تحقیقات همچنین نشان می دهد روغن اسانس زنجبیل و ریحان دارای خواص ضد التهابی است. این اسانس ها هنگامی که رقیق شده و به صورت موضعی استفاده می شود ، می توانند درد آرتریت را کاهش دهند.

 

رفع عوارض جانبی احساسی

اگر علائم آرتریت شما باعث ناراحتی یا اضطراب شما می شود ، از اسانس اسطوخودوس استفاده کنید. این روغن یکی از بهترین درمان ها برای استرس تلقی می شود. بر اساس بررسی 2012 ، روغن اسطوخودوس در مدیریت اضطراب در آزمایشات بالینی کوچک و متوسط ​​مؤثر بوده است.

همچنین یافته های مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در باره استفاده از اسانس وانیل برای کاهش استرس مثبت بوده است.

 

نحوه استفاده از روغن های ضروری برای آرتریت

استفاده از روغن های ضروری برای آرتریت

روغن های ضروری برای درمان علائم آرتروز به روش های مختلفی استفاده می شود. شما می توانید اسانس رقیق شده را به منطقه آسیب دیده ماساژ دهید. اما چند موردی که باید قبل از اعمال آن به خاطر بسپارید :

اول،  شما همیشه روغن اسانس را با روغن های مانند روغن نارگیل  ، روغن جوجوبا ، روغن زیتون  رقیق کنید. اسانس ها قوی هستند و کاربرد مستقیم می تواند باعث تحریک پوست بشود.  یک قاعده کلی استفاده از یک اونس روغن حامل برای هر 12 قطره اسانس است.

شما همچنین باید ابتدا مخلوط اسانس رقیق را در یک ناحیه کوچک از پوست خود آزمایش کنید. سپس 24 ساعت صبر کنید تا ببینید آیا پوست شما واکنش نامطلوب نداشته باشد. اگر واکنش نشان ندهید ، می توانید از آن در یک منطقه بزرگ تر استفاده کنید.

شما همچنین می توانید از روغن های ضروری برای آروماتراپی استفاده کنید. این روش معمولاً با اسانس های اساسی مانند اسطوخدوس که اثر آرام بخش دارند بهتر عمل می کند. چند قطره اسانس اسطوخدوس را روی یک گلوله  پنبه بریزید و بو کنید.  یا چند قطره از آن را روی یک دستمال کاغذی ریخته و در صورت لزوم زیر بینی خود بگیرید.

قبل از استفاده از هر نوع اسانسی با پزشک خودمشورت کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع

لینک منبع

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا