آرنج تنیس بازان و انتخاب بریس مناسب برای درمان آن

آرنج تنیس بازان و انتخاب بریس مناسب برای درمان آن

آرنج تنیس بازان

درمان برای آرنج تنیس بازان بر اساس شدت آسیب و همچنین نحوه پاسخ به درمان های خانگی مختلف برای این عارضه متفاوت است. همانند بسیاری از آسیب دیدگی ها و بیماری ها ،  بهترین درمان برای آرنج تنیس بازان به طور معمول درمان های ترکیبی می باشد.  درمان های خانگی برای تنیس البو   تقریباً همیشه به تکنیک های تهاجمی ترجیح داده شده است.

 

درمان اپیکاندیلیت جانبی یا آرنج تنیس بازان

درمان اپیکاندیلیت جانبی یا آرنج تنیس بازان

یکی از مراحل اولیه درمان آرنج تنیس بازان ، پیگیری مراحل RICE  است که شامل استراحت ، یخ ، فشرده سازی و ارتفاع می باشد.  به اضافه مصرف داروهای ضد التهابی. هدف این مراحل برای درمان اپیکاندیلیت جانبی تحت کنترل گرفتن هر گونه التهاب است. زیرا التهاب معمولاً منبع درد و مانعی برای بهبودی است.

استفاده از اسلیو در این عارضه به منظور فشرده سازی کمک کننده می باشد.  در عین حال استفاده از بریس ، کمپرس یخ ، و ژل های تسکین دهنده درمان عارضه تنیس البو را آسان تر می کند. شما می توانید به راحتی موقعیت نوار تنیس البو را تنظیم کنید. به طوری که بسته ژل سرد درست در جایی که لازم است قرار گیرد. و در عین حال که از درمان سرد استفاده می کنید ، می توانید به راحتی دست خود را حرکت دهید.

اگر به کار بردن شیوه های بالا برای درمان خانگی آرنج تنیس بازان نتواند تسکین دهنده باشد ، دیگر لازم است با مراجعه به متخصص از درمان های حرفه ای برای درمان درد خود بهره مند شوید. یک پزشک یا متخصص ممکن است انواع درمان های آرنج تنیس بازان را به شما ارائه دهد، اما رایج  ترین و ابتدایی ترین روش برای درمان  تنیس البو ، انجام تمرینات آرنج با کمک یک درمانگر است. و استفاده از یکی از انواع ساپورت های حمایتی در قسمت بیرونی آرنج شما به منظور کاهش استرس بر روی بافت نرم مؤثر می باشد.

بریس هایی با ویژگی های مختلف برای درمان عارضه  اپیکاندیلیت جانبی وجود دارد. که در اندازه های متفاوت در دسترس است. این به این معنی است که شما نباید هیچ مشکلی پیدا کنید.

بریس مناسب برای تنیس البو

بریس و یا استرپ مناسب آرنج تنیس بازان یک وسیله کمکی مناسب  برای درمان و توانبخشی آرنج تنیس بازان است.  انواع مختلفی از این وسایل حمایتی  در بازار وجود دارد. اما مهم کاربرد آنها و مناسب بودن آنها برای مشکل شما است.

 

انتخاب وسیله حمایتی مناسب

انتخاب وسیله حمایتی مناسب برای شما به میزان پرداخت هزینه های که پرداخت می کنید و همچنین نوع فعالیت هایی که می خواهید انجام دهید ،  بستگی دارد. بریس های مخصوص آرنج تنیس بازان در سه نوع موجود می باشد.  گیره اپی کندیلیت ، نوار و آستین های آرنج.

گیره اپی کندیلیت

گیره اپی کندیلیت

گیره اپیکندیلیت از تجهیزات گران قیمت حمایت از آرنج است.  و برای اینکه مؤثر واقع شود لازم است که به درستی و در جای صحیح بسته شود.  این نوع بریس یک کلیپ پلاستیکی است که در اطراف ساعد قرار می گیرد. و با یک بند چند سانتی متر زیر نقطه درد در آرنج قرار می گیرد.

فشار وارده بر تاندون یا عضله که به اپی کندیلیت جانبی متصل است ، برخی از نیروهایی که از طریق بافت منتقل می شود را جذب کرده و  باعث آسیب می شود.  استفاده از گیره اپی کندیلیت همچنین باعث می شود که  فشار موجب تغییر زاویه ای  که تاندون در آن کار می کند ، بشود. و به تغییر جهت نیروها و کاهش علائم آرنج تنیس و گلف بازان منجر می شود.

مزایای استفاده از این  نوع گیره اپی کندیلیت این است که آنها می توانند دقیقاً بر روی نقطه مورد نیاز گذاشته و بسته شوند.  معایب آن یکی قیمت بالای آن است. و دیگر اینکه گاهی اوقات آنها به دشواری در جای مناسب قرار می گیرند و ممکن است حرکت کنند. به تنیس بازان ماهر توصیه می شود ازگیره اپی کندیلیت به منظور پشتیبانی دقیق و جذب ضربه ها استفاده کنند.

آرنج بند

آرنج بند

آرنج  بند ها انواع مختلفی از بریس های سبک تنیس هستند که در اطراف ساعد درست زیر آرنج قرار می گیرند. بعضی از آنها دارای پد های فشار اضافی هستند که باید درست زیر نقطه درد در آرنج قرار بگیرد.

کار این نوع از بریس ها فشره سازی بالای ساعد و جذب نیروهایی است که از طریق بافت نرم به نقطه درد واقع در قسمت خارجی آرنج منتقل می شوند.  آرنج بند همچنین زاویه ای را که تاندون در آرنج کار می کند و نیروهایی را که برای اتصال به تاندون اعمال می شود را تغییر می دهد.

مزایای آرنج بند ارزان بودن آن است. آنها  به راحتی بسته می شوند و میزان فشرده سازی آنها را می توان تنظیم کرد. معایب آرنج بند ها این است که  گرمای آن کمتر از اسلیو می باشد.  استفاده از آرنج بند برای اکثر افراد مبتلا به علائم آرنج تنیس بازان توصیه می شود.

اسلیو یا آستین

آستین مخصوص تنیس البو

آستین مخصوص تنیس البو ترکیبی از فشرده سازی ، پشتیبانی و گرما برای کل آرنج را فراهم می کند. اسلیو تا بالای ساعد را می پوشاند و مانند یک آرنج بند عمل می کند.

یکی از مزایای آستین آرنج تنیس بازان این است  که با تولید گرمای بیش از حد ممکن است به روند درمان  کمک کند.  تاندون هایی که دچار  آسیب های حاد نیستند و آسیب دیدگی های جدید به خوبی به گرما جواب می دهند. اسلیو همچنین از تمام مفصل آرنج حمایت می کند.  بنابراین اگر آسیب های دیگر و همچنین اپی کندیلیت وجود داشته باشد ، استفاده از اسلیو توصیه می شود. معایب این نوع بریس این است که پوشیدن و سفت کردن بند پایه آن بسیار دشوارتر از یک استرپ جداگانه است. استفاده از اسلیو برای اکثر افراد مبتلا به علائم تنیس البو توصیه می شود. اما در پایان روز ممکن است از جای خود تکان خورده و پایین بیفتد.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع 

لینک منبع

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا