دانستنی هایی درمورد بیماری شایع کمردرد

دانستنی هایی درمورد بیماری شایع کمردرد

کمردرد شایع ترین بیماری است و 80 درصد افراد درطول زندگی خود به این درد مبتلا می شوند.  اگرتا بحال دچارکمردرد شده اید و یا اگرمی خواهید ازابتلا به کمردرد پیشگیری کنید،  روش های زیادی درزندگی روزمره وجود دارد که مانع بروزاین عارضه و پیشگیری ازآن می شود.

Related image

استراحت کردن:   شما یک سوم ازعمرخود را درخواب هستید یکی ازبهترین روش های پیشگیری ازکمردرد خوابیدن دربسترو طرزخوابیدن افراد است:

استفاده ازتشک مناسب:   اصلاً مهم نیست که تشکی نرم ازپرداشته باشید بلکه آنچه مهم است خوابیدن برروی یک تشک محکم و مناسب است.  اما تشکی که برای شما مناسب است ممکن است برای فرد دیگری نامناسب باشد.  تشک باید با توجه به ساختاربدن هرفرد انتخاب بشود.

ازتشک قدیمی و فرورفته استفاده نکنید:   اگرهنگام بیدارشدن درد دارید و بسختی حرکت می کنید، اشکال ارتشک شما است.

دو باردرسال تشک خود را پشت و رو کنید. اگرتشک فرو رفته و فوم آن به مرورزمان تغییرحالت داده و اگرفنرهای آن دررفته لازم است آن را تعویض کنید.  هیچ تشکی را بیش از5 تا 7 سال استفاده نکنید.

طرزصحیح خوابیدن:   بدترین حالت خواب برای افرادی که به کمردرد مبتلا هستند خوابیدن برروی شکم است زیرا دراین وضعیت گردن شما به یک سمت قرارمی گیرد و فشارزیادی به مفاصل گردن وارد می شود.

شما می توانید برروی پشت یا کمربخوابید و ازبالش استفاده کنید.  اگربه پهلو می خوابید، یک بالش بین زانوان خود قراردهید.  اگر به پشت می خوابید بالش را زیرزانوان خود بگذارید.

به آرامی تختخواب خود را ترک کنید:   پس ازبیدارشدن حدود یک دقیقه صبرکنید تا بدن شما نیزکاملاً بیدارشود این کارازآسیب ها پیشگیری می کند.

روش بلند کرن اجسام درخانه:

همه ما درخانه وسایل را جابجا کرده و بلند می کنیم و این کاراگراصولی انجام نشود به بدن آسیب زده و موجب کمردرد می شود.  ممکن است آسیبی که ازبلند کردن یک وسیله کوچک به بدن شما می رسد بسیارشدیدتراز بلند کردن یک وسیله سنگین باشد.

برای بلند کردن اجسام و وسایل ازروش های صحیح و تکنیک های خم شدن ، بلند کردن وحمل کردن استفاده کنید.   دراینجا سه روشی که فیزیوتراپیست ها برای بلند کردن اجسام توصیه می کنند را به اطلاع شما می رسانیم.

Related image

  • بلند کردن اجسام درحالت چمباتمه: برای بلند کردن اشیاء سنگین بدن را به آن وسیله نزدیک کنید. پاها را بازبگذارید و شانه ها ازهم دورباشند،  سپس چمباتمه بزنید،  دستهای خود را بدوروسیله بیندازید و تا حد ممکن وسیله را نزدیک به بدن خود نگه دارید  سپس آن را بلند کنید.  این حالت را برای بغل کردن کودکان هم می توانید انجام دهید

  • بلند کردن اجسام کوچک: ازاین روش برای برداشتن اشیاء کوچک استفاده می شود.  دراین روش وزن خود را بروی یک پا بیندازید و با دست مخالف آن جسم را ازروی زمین بردارید درحالیکه دست دیگرخود را به صندلی یا میز تکیه داده اید.

  • بلند کردن اجسام با روش جرثقیل: ازاین روش برای بلند کردن اجسام سنگین استفاده می شود.  پاها را به اندازه عرض شانه ازهم دورکنید و خم شوید،  وسیله را به سمت خود بکشید و آن را بلند کنید و با استفاده ازهمین روشن آن را پایین بگذارید.

منبع: http://www.webmd.com/

مترجم:  مینوشفیعی

 

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا