درمان درد زانو با روش های خانگی و طبیعی

درمان درد زانو با روش های خانگی و طبیعی

درمان درد زانو با روش های خانگی و طبیعی

درد خود را ارزیابی کنید

درمان درد زانو در صورتی که خفیف یا متوسط باشد ، به طور معمول می تواند با موفقیت و با روش های خانگی و طبیعی در خانه درمان شود. با توجه به علت درد ، از قبیل آرتریت یا کشش بیش از حد چندین روش درمان خانگی برای مبارزه با درد زانو وجود دارد.

پیش از اینکه سعی کنید درد زانوی خود را در خانه درمان کنید ، باید محتاط باشید. برای درد متوسط ​​تا شدید ناشی از آسیب ها حتماً باید به پزشک مراجعه کنید. برخی از انواع درد زانو ممکن است  به جراحی و یا سایر مداخلات پزشکی برای بهبود و درمان نیاز داشته باشد. جراحی ممکن است در موارد شدید آرتریت توصیه شود. اگر پس از جراحی درد جدیدی را در زانوی خود تجربه کردید ، حتماً به پزشک معالج خود مراجعه فرمایید.

با این حال اگر علت درد ناشی از التهاب ، آرتریت یا آسیب جزئی باشد ، گزینه هایی وجود دارد که می توانید آنها را در خانه خود امتحان کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درمان های جایگزین و مکمل هایی که ممکن است باعث کاهش درد زانوی شما شود ، می توانید با مراجعه به این لینک  اطلاعات بیشتری کسب کنید

 

 RICE برای کشیدگی و پیچ خوردگی عضلانی تاندون ها و رباط ها 

کشیدگی و پیچ خوردگی زانو

اگر پای تان پیچید و یا افتادید ، یا زانوی تان دچار آسیب دیدگی شد ، استفاده از کمک های اولیه در خانه  می تواند مفید باشد.  RICE مخفف چهار کلمه انگلیسی   
R
est  –   Ice-    Compression –   Elevation می باشد.

  • استراحت ،
  • یخ ،
  • فشرده سازی ،
  • بالا قرار دادن.

پاهای خود را درازکنید و یک کمپرس یخ بر روز زانوی آسییب دیده خود قرار دهید.  اگر کیسه یخ در دسترس ندارید ، می توانید به جای یخ از یک کیسه  سبزیجات یخ زده مانند نخود فرنگی نیز استفاده کنید. زانوی خود را برای جلوگیری از تورم با یک باند فشرده سازی ببندید. اما باند را آنقدر محکم نبندید که گردش خون را در بدن شما قطع کند. در حالی که استراحت می کنید ، پای خود را بالا نگه دارید.

 

تمرینات تای چی

تمرین های تای چی به خصوص برای افراد مبتلا به استئوآرتریت مفید می باشد

تای چی یک شکل سنتی از تمرینات ذهنی و بدنی چینی است. که تعادل و انعطاف پذیری جسم و روح را بهبود می بخشد.  محققان در مطالعه ای که در زمینه آرتروز و روماتیسم منتشر شده است ، اظهار عقیده کرده اند که تمرین های تای چی به خصوص برای افراد مبتلا به استئوآرتریت مفید می باشد.  تمرینات تای چی درد را کاهش می دهد و دامنه حرکات را نیز افزایش می دهد. تای چی نظم و ترتیب ذهنی را به شما آموزش می دهد که می تواند در مقابله با درد های مزمن به شما کمک کند.

 

ورزش و مدیریت وزن

ورزش روزانه برای به حرکت درآوردن مفاصل باعث کاهش درد زانو در برخی افراد می شود. برای کسانی که مبتلا به آرتریت هستند ، بی حرکت گذاشتن پا یا کاهش دامنه حرکات جهت جلوگیری از درد ، می تواند مفصل را خشک تر کند. و مفصل بیشتر صمه ببیند. اضافه وزن نیز می تواند این مشکل را تشدید کند. بنابراین مدیریت وزن بسیار مهم است.

 

گرما درمانی و سرما درمانی

استفاده از پد های گرمایی درهنگام خوابیدن به پشت و استراحت دادن به زانو می تواند از سفت شدن مفصل ها جلوگیری کند. قرار دادن  بسته های یخ ژل مانند و  یا فشرده سازی سرد در اطراف زانو می تواند درد و تورم زانو را کاهش دهد. از کمپرس گرم و کمپرس سرد به طور متناوب استفاده کنید.  در طول 24 ساعت اول پس از آسیب بیشتر از کمپرس سرد استفاده کنید.

 

پماد های گیاهی

محققان پاکستانی  یک پماد گیاهی تهیه کرده اند که از دارچین ، زنجبیل ، کندر رومی و روغن کنجد تهیه شده است. آنها متوجه شدند که این پماد گیاهی به همان اندازه برای درمان درد آرتریت زانو مؤثر است که پماد های داروی  ضد آرتریت حاوی سالیسیلات برای درمان موضعی درد زانو مؤثر هستند.

 

پوست درخت بید

استفاده از پوست درخت بید برای درد زانو

مطالعه ای که در سال 2001 منتشر شد ، نشان داده  که برخی از افراد مبتلا به آرتریت ، با استفاده از پوست درخت بید ، درد ناشی از این بیماری را برطرف می کنند.  از عصاره پوست درخت بید نیز  به طور معمول توسط افرادی که گیاهان دارویی مصرف می کنند برای درمان تب ، درد و التهاب استفاده می شود.

اگر به آسپرین آلرژی دارید و یا داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنید ، این گیاه دارویی را مصرف نکنید.   بچه های زیر 4 سال نباید از این گیاه استفاده کنند.

 

عصاره زنجبیل

زنجبیل در چندین مدل در بازار عرضه می شود.  پودر آن را می توانید از فروشگاه ها تهیه کنید. ریشه زنجبیل یا چای زنجبیل در فروشگاه مواد غذایی یافت می شود. زنجبیل به عنوان ادویه در بسیاری از غذاها استفاده می شود. مزایای درمانی زنجبیل  شامل تسکین ناراحتی معده و حالت تهوع و همچنین کاهش درد در بسیاری از موارد است.

یک مطالعه که در مورد افراد مبتلا به آرتریت انجام شده نشان داده است که مصرف زنجبیل همراه با داروهایی که پزشک برای درمان آرتریت تجویز می کند ، یک درمان ترکیبی مناسب برای کاهش درد ناشی از این بیماری است

 

گلوكزامين و كوندرويتين سولفات

گلوکوزامین و کوندرویتین سولفات دو مکمل هستند که در دهه گذشته با استقبال زیادی روبرو شدند. زیرا  تبلیغات تجاری وسیعی برای این دو مکمل انجام شده بود که ادعا می کرد سلامتی مفاصل را افزایش می دهند. تحقیقات نشان داده است که این ترکیب تأثير بسیار کمی بر کاهش  درد در افراد مبتلا به استئوآرتريت خفيف تا متوسط ​​دارد. اما گلوکوزامین و کوندرویتین سولفات در افرادی که به استئوآرتریت شدید مبتلا هستند ، بیشتر باعث کاهش درد می شود.

 

مراقبت های پیش از درمان

درد زانو
درمان خانگی برای مبارزه با درد زانو

قبل از اینکه هر گونه درمان خانگی را امتحان کنید ، یا اینکه یک مکمل غذایی مصرف کنید یا سایر درمان های جایگزین را انجام دهید ، حتماً باید با پزشک معالج خود مشورت کنید. مصرف برخی از مکمل ها ممکن است با سایر داروهای مصرفی شما تداخل کرده و یا عوارض جانبی ناخواسته ایجاد کند.

مهم ترین بخش درمان درد زانو این است که علت درد را پیدا کنید. برای رسیدن به علت درد ممکن است به آزمایش خون و عکسبرداری با اشعه ایکس نیاز داشته باشید. هرچه زود تر درد خود را ریشه یابی کنید ، زود تر در مسیر بهبودی قرار خواهید گرفت.

با آرزوی سلامتی برای شما

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع 

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا