درمان های حرکتی و ورزشی برای کاهش کمردرد

تصویر مرتبط

درمان های حرکتی و ورزشی برای کاهش کمردرد  مؤثرند. فعال بودن و ورزش کردن برای همه افراد مفید است حتی افرادی که کمردرد دارند.  با انجام فعالیت های مناسب بدن شما قویترمی شود و احساس بهتری خواهید داشت.

ازآنجایی که انجام تمرینات ورزشی بتنهایی دربرطرف کردن و کاهش درد مؤثرنیست ممکن است بعضی ازافراد نیاز به سایردرمان های پزشکی نیزداشته باشند.  اما تقویت عضلات کمردرکاهش درد بسیارمؤثراست.

بهتر است  فعالیت های ورزشی زیرنظر پزشک ویا مربی ورزشی انجام گیرد تا آسیبی به عضلات شما وارد نیاید.

برخی از تکنیک هایی که افراد برای کاهش کمردرد انجام می دهند عبارتند از:

تکنیک الکساندر:  این روش به به کاهش تنش در بدن شما کمک می کند و درد و ناتوانی را درافراد مبتلا به کمر درد محدود می کند.  تکنیک الکساندر به حفظ وضعیت ظاهری، تعادل و بهبود حرکات نیزکمک می کند.

روش فلدن كرایس:  این تکنیک نیزمانند روش الکساندر، شامل یک سری حرکات ملایم است که بر حفظ تعادل و انعطاف پذیری حرکات متمرکز است.  چندین  مطالعه نشان داده است که این روش ممکن است درکاهش درد کمر مؤثرباشد.

پیلاتیز:   پیلاتیز درواقع نوعی درمان های فیزیکی است.   این روش همه  ماهیچه های اصلی از جمله عضلات شکم و عضلات کمر را دربرمی گیرد.  برخی ازحرکات ممکن است برای افراد مبتلا به کمر درد بیش از حد شدید باشند اما تمرینات  پیلاتیزدرمانی هستند.  مطالعات نشان داده است که ورزش  پیلاتیز دربعضی ازافراد موجب کاهش کمر درد می شود اما برتری پیلاتیز برسایرانواع روش ها مشخص نیست.

تصویر مرتبط

تمرینات کششی و قدرتی:  دراین تکنیک هدف این است که عضلات انعطاف پذیرتر و قوی ترشوند و درنتیجه ازمیزان درد کاسته شود.  انجام تمرینات کششی  همراه با کاهش  وزن به تقویت عضلات کمرکمک می کند.

تای چی:  این هنر رزمی چینی شامل حرکات ملایم ،  آهسته و مداوم است.  یک مطالعه نشان داده است که کمر درد   افرادی که به مدت 10 هفته تای چی انجام داده اند، حدود 25 درصد کاهش داشته است.

تصویر مرتبط

یوگا بسیاری از مطالعات نشان می دهد که یوگا می تواند به درد متوسط و افسردگی کمک کند.

منبع:  http://www.webmd.com/

مترجم و نگارنده:  مینو شفیعی

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا