پیشگیری از گردن درد در کلینیک شایگان مهر

پیشگیری از گردن درد در کلینیک شایگان مهر

پیشگیری از گردن درد در کلینیک شایگان مهر

پیشگیری از گردن درد بهترین روش برای اجتناب از درد های سمجی است که  اکثر ما در برخی از صبح ها با درد آن بیدار شده ایم. گردن درد ممکن است به دنبال یک آسیب دیدگی یا مشکل دیگری ایجاد شود. در امریکا حدود 13٪ از بزرگسالان  (زنان بیشتر از مردان) از درد گردن رنج می برند.

درد گردن معمولاً از عضلات ، تاندون ها و یا رباط ها ناشی می شود.  در اکثر مواقع این درد مربوط به بافت نرم در داخل و اطراف ستون فقرات گردنی ناشی می شود.

فشار عضله و اسپاسم عضلانی ناشی از آن به علت مشکلات  گردن ، مانند تنگی کانال نخاعی ، آرتروز، یا دژنریشن ایجاد می شود.  گردن درد ممکن است به علت ضربه و آسیب ایجاد شود. اما در اغلب موارد این درد بدون دلیل مشخصی بروز می کند.

این که آیا  گردن دردشما ناشی از یک بیماری مزمن است یا اینکه فقط صبح ها با گردن خشک و سفت  بیدار می شوید  را می توانید با رعایت نکات زیر درمان کنید و یا درد خود را کاهش دهید. رعایت این نکات  به شما کمک می کند تا درد کمتری داشته باشید.

 

10  راهکار برای پیشگیری از گردن درد ناشی از آسیب دیدگی

بالش مناسب برای گردن درد

 1. بالش خود راعوض کنید

از لحاظ راحتی و حمایت از گردن در هنگام خواب ، گزینه های بسیاری وجود دارد. شاید لازم باشد چندین بالش مختلف را برای پیدا کردن آنچه که برای شما مناسب است ، امتحان کنید. به عنوان یک قاعده کلی ، بهتراست از بالشی استفاده کنید که ستون فقرات گردن شما را در وضعیت طبیعی قرار می دهد.  به این معنی که از انحنای طبیعی گردن شما پشتیبانی شود.

  • بعضی از افراد وقتی به پشت می خوابند و سر خود را بر روی یک بالش نسبتاً صاف و یا بالش ارتوپدی که دارای فشردگی بیشتر است و از گردن بیشتر حمایت می کند ، قرار می دهند ،  درد گردن آنها کاهش می یابد.
  • برخی افراد از بالشی استفاده می کنند که وقتی به پهلو می خوابند و آن را زیر سر خود قرار می دهند ، راحت تر هستند.
  • بعضی ها هم ترجیح می دهند به حالت نشسته و در حالی که تکیه داده اند بخوابند. در این موقعیت می توانید از یک بالش کوچک یا نسبتاً نازک استفاده کنید.

اگر شما مانند بسیاری از افراد موقعیت خواب خود را در طول شب تغییر می دهید ،  چند بالش برای موقعیت های مختلف خواب در کنار خود داشته باشید.

 

2.به پشت بخوابید

به طور کلی ، خوابیدن بر روی پشت بهترین موقعیت خواب است و باعث می شود که ستون فقرات تان در طول خواب راحت باشند.  برخی از افراد مبتلا به مشکلات گردن که به پشت می خوابند ،  یک بالش  در زیر هر بازوی قرار می دهند. زیرا حمایت از بازوها فشار را از روی گردن برمی دارد.

برخی از افراد مبتلا به آرتریت نخاعی یا تنگی کانال نخاعی ممکن است متوجه شوند که خوابیدن با شیب بیشتر برای شان راحت تر است. بنابراین آنها یک بالش  فوم را به رختخواب خود اضافه می کنند و یا از تخت های قابل تنظیم استفاده می کنند.

اگر شما ترجیح می دهید به پهلوی خود بخوابید ، مطمئن شوید که بالش شما بیش از حد بالا نباشد.  ضخامت بالش بسته به تراکم مواد بالش و فاصله بین گردن و شانه در وضعیت خوابیدن به پهلو باید معمولاً حدود 10 تا 15 سانتیمتر باشد. بلندی بالش باید به حدی باشد که از چرخاندن یا خم شدن غیر طبیعی سر و گردن شما به هر دو طرف جلوگیری کند.  خلاصه مطلب این است که بالشی برای شما مناسب است که با آن احساس راحتی کنید.

 

3.مانیتور کامپیوتر باید روبروی چشمان تان قرار بگیرد

به راحتی در مقابل کامپیوتر خود قرار بگیرید و چشم های خود را ببندید. هنگامی که آنها را باز می کنید ، چشم شما باید به طور مستقیم  وسط صفحه کامپیوتر را ببیند. اگر متوجه شدید که مجبور هستید به پایین نگاه کنید ، لازم است که مانیتور را بالا تر قرار دهید.

افراد معمولاً برای دیدن صفحه لپ تاپ ها مجبور هستند سر خود را پایین بیاورند.  بنابراین در چنین شرایطی وصل کردن لپ تاپ به یک مانیتور یا صفحه نمایش جداگانه بسیار مفید است

 

4.فشار گردن هنگام ارسال پیامک  

گردن درد ناشی از استفاده طولانی مدت از موبایل

ارسال پیامک و یا نگاه کردن به تلفن همراه هر چند برای زمان کوتاهی باشد ، فشار بیش از حد بر گردن شما وارد می آورد.  با گذشت زمان ، فشار اضافه شده بر روی مفاصل ، رباط ها و دیسک های  گردن می تواند به ساییدگی مهره های گردن منجر شود.

نکاتی برای جلوگیری از آسیب گردن در هنگام ارسال پیامک شامل بالا گرفتن تلفن همراه تا مقابل سطح چشم ، به حداقل رساندن پیام  ، و قرار دادن دست ها و تلفن بر روی یک بالش است.  همچنین باید به طور مکرر به دست های خود استراحت بدهید.

 

5.از هدست استفاده کنید

اگر زمان زیادی را صرف حرف زدن با  تلفن همراه می کنید ، حتماً سر خود را به یک سمت  کج می کنید یا گوشی را بین گوش و گردن خود قرار می دهید.

استفاده از هر نوع هندز فری یا هدست ، یک راه عالی برای صحبت کردن با تلفن است. بدون اینکه تلاشی برای نگه داشتن تلفن بکنید.  همچنین یک دستگاه جدید تر هم وجود دارد که دور گردن شما قرار می گیرد و می توانید آن را در تمام روز حفظ کنید. نام تجاری این دستگاه  LG Tone است.

 

6.ورزش و کشش گردن  

ورزش و کشش گردن  برای کاهش گردن درد

تمرینات تقویتی و کششی گردن خود را هر روز انجام دهید و عضلات گردن خود را قوی نگه دارید. یکی از ساده ترین تمرینات انجام تمرینات چانه است

این تمرین باعث تقویت عضلاتی می شود که سر را به سمت شانه ها همتراز می کند.  این ورزش همچنین عضلات اسکالن و ساب اکسیپتال را کشش می دهد.

 

7.به اندازه کافی آب بنوشید

یک دلیل مهم برای نوشیدن آب زیاد در طول روز این است که دیسک ها را که ساختارهای اسفنجی هستند که در میان مهره های گردن قرار دارند ، تقویت  و هیدراته کنید. این دیسک ها عمدتاً از آب تشکیل شده اند.  بنابراین اگر آب رسانی به دیسک ها به خوبی انجام شود ، به انعطاف پذیری و قوی بودن دیسک ها کمک می کند.

در حالت ایده آل ، سعی کنید حداقل 8 لیوان بزرگ آب در روز بخورید. چند گزینه را امتحان کنید و ببینید چه مقدار آب برای شما مناسب است.

  • یک بطری آب همراه خود داشته باشید و در طول روز مصرفش کنید.
  • زنگ هشدار ساعت یا تلفن همراه خود را تنظیم کنید که هر 2 ساعت یک بار زنگ بزند و به یادتان بیاورد که یک لیوان آب بخورید.
  • نوشیدن 2 تا 3 لیوان بزرگ آب با هر وعده غذایی.

 

8.وزن بار را تقسیم کنید

یک اشتباه رایج در میان مردم ، حمل یک کیسه سنگین یا کیف در یک طرف بدن است. این بار سنگین یک طرفه می تواند باعث افتادگی شانه ها و کشش عضلات گردن شود.

ابتدا سعی کنید کیف خود را سبک کنید.  همه وسایل غیر ضروری  را از کیف خود بیرون بیاورید.  همچنین سعی کنید سطح شانه ها در تمام مدت یکسان باشد.   از یک کوله پشتی که وزن را به طور مساوی بین هر دو شانه تقسیم  می کند ، استفاده کنید. برای جلوگیری از آسیب دیدگی گردن از تکنیک های صحیح برداشتن بار استفاده کنید.

 

9.حفظ وضعیت بدن  

وضعیت ضعیف بدن می تواند از طریق کشش عضلات و رباط هایی که از گردن حمایت می کنند ، باعث  گردن درد شود.  و در طول زمان باعث آسیب دیدگی گردن می شود.

وضعيت سر و شانه به جلو شايع ترين نمونه از وضعيت ضعيف بدن است. که درد گردن را تشدید مي کند. این اتفاق زمانی می افتد که گردن به سمت جلو حرکت می کند. و سر جلوتر از شانه ها قرار دارد.

برای هر اینچ که سر به جلو حرکت می کند ،  5 کیلوگرم وزن اضافی  به عضلات پشت گردن و گردن شما اضافه می شود. اگر چانه خود را هم سطح شانه های خود نگه دارید ، وضعیت بدن شما در حالت مناسب خواهد ماند.  حرکت  بالا تنه به طرف جلو باعث فشار بر کل ستون فقرات می شود.

 

10.تسکین درد گردن در کلینیک فیزیوتراپی شایگان مهر

.تسکین درد گردن در کلینیک فیزیوتراپی شایگان مهر

التهاب مفاصل فاست در قسمت پایین ستون مهره های گردنی می تواند باعث بروز درد در عضله شود. این نقاط  درد ماشه ای گره های کوچکی در عضله یا فاسیا است که یک لایه بافت زیر پوست و اطراف عضله است که می تواند منجر به درد شود.

ماساژ های خاصی وجود دارد که می توانید خودتان  برای رفع درد این نقاط ماشه انجام دهید.

 

نکته مهم برای بهبود گردن درد : گوشی موبایل را از خود دور کنید

اکثر ما نمی دانیم که چقدر وقت صرف نگاه کردن به تلفن با سر و گردن  در یک موقعیت رو به جلو خم شده اختصاص می دهیم. این موقعیت به سمت جلوی بدن ، مقدار زیادی فشار اضافه  بر روی استخوان ها ، مفاصل و رباط های گردن ایجاد می کند که برای این فشار طراحی نشده است.

گرفتن  تلفن دور از خود و یا نگه داشتن آن به طوری که گردن تان همتراز با شانه های شما قرار بگیرد ، یکی از ساده ترین و بهترین تغییراتی است که  شما می توانید برای کمک به کاهش درد گردن خود انجام دهید.

ما امیدواریم نکات بالا در تلاش برای کاهش و جلوگیری از درد گردن به شما کمک کنند.  برای کمک به بهبود گردن درد خود به کلینیک فیزیوتراپی و توانبخضی شایگان مهر مراجعه کنید. پزشکان و فیزیوتراپیست های باتجربه این کلینیک از بهترین گزینه ها برای درمان شما استفاده می کنند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع

لینک منبع

 

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا