آیا تومور های دست قابل درمان اند؟

آیا تومور های دست قابل درمان اند؟

نیام کف دست در زیر جلد قرار دارد . از این نیام تیغه های لیفی به عمق کشیده میشود که باعث ایجاد فضاهای تنار ،هیپوتنارفعضله نزدیک کننده شست و قسمت میانی کف دست میشود.

اسکارهای کف دست که عمود بر شیارهای کف دست باشند میتواند باعث کوتاهی و جمع شدن پوست کف دست و انگشتان شده و باعث محدودیت حرکت انگشتان شود .

شایع ترین تومورهای دست عبارتند از:

گزانتوم:

شایع ترین تومور بافت نرم است .این تومور به استخوان چسبندگی ندارد و بدون درد است . درمان آن درصورت ناراحتی ،برداشتن تومور به وسیله عمل جراحی است.

گانگلیون :

شیوع آن دردست کم تر از مچ دست است . شایع ترین محل آن در دست قاعده انگشتان در مجاورت کپسول مفصلی متاکارپوفالانژیال در کف دست می باشد .

گلوموس

تومور خوش خیم با منشا سلول های سرخرگی -عصبی عضلانی پوست که تنظیم کننده حرارت پوست هستند میباشد. اغلب در زیر ناخن به وجود می آیند و گاهی باعث خوردگی استخوان میشوند.

از علایم برجسته این تومور درد و حساسیت نسبت به سرماست و فشار روی آن باعث درد شدید میشود . پوست روی تومور آبی رنگ است و درمان آن شامل برداشتن تومور به وسیله عمل جراحی است.

کندروم:

شایع ترین تومور استخوانی دست کندروم است .معمولا بدون درد است و شکایت عمده بیمار تغییر شکل استخوان مبتلا و یا شکستگی مرضی آن است .اصولا تومورهای غضروفی استخوان های دست در اکثر موارد خوش خیم هستند .

عفونت های دست:

سلولیت یا عفونت سطحی پوست:

این عفونت بیشتر ،متعاقب زخم های سطحی به وجود میآید عامل بیماری زا در اکثر موارد استافیلوکوک است . شکایت عمده افراد تورم،قرمزی ،درد و محدودیت حرکات مفصلی است .

محل عفونت حساس و دردناک است .

عفونت بسترناخن:

غالبا از گوشه ناخن شروع شده ممکن است دورتا دور ناخن را فراگیرد و حتی در مواردی به زیر ناخن هم سرایت کند .

عفونت نوک انگشت:

درد و حساسیت بیمار فوقالعاده شدید است . برای درمان پزشکان آنتی بیوتیک تجویز میکنند و باید توسط جراحی چرک را تخلیه کنند .

عفونت فضای میانی کف دست:

در این عفونت تمام دست متورم ودردناک و حرکات انگشتان به علت درد محدود است .

مقالات بعدی مارا در این زمینه دنبال کنید .

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا