آیا می دانید علت زانودرد شما چیست؟

درد زانو
زانو درد

آیا می دانید علت زانودرد شما چیست؟ 

آیا می دانید علت زانودرد شما چیست؟  این درد ممکن است ناشی ازآرتروز و یا آسیب و صدمه باشد اما 95%   ازعلل زانو درد به دلیل آرتریت آرتروز است که توسط مفاصل فرسوده ایجاد می شود.  سایرانواع آرتریت مانند آرتریت روماتوئید کمترموجب بروزدرد زانو می شوند. 

 

چه نوع صدماتی موجب زانو درد می شوند؟

صدمات وارده به مینیسک یا رباط زانو و یا ACL که براثرحرکات چرخشی ایجاد می شوند،  موجب زانو درد می شوند.

تفاوت میان آرتریت و انواع دیگردرد زانو

تفاوت اصلی بین آرتریت و دیگر انواع درد زانو دراین است که درآرتریت تروما وجود ندارد.  اگر ACL فردی پاره شود و یا منیسک آسیب ببیند آن فرد دقیقاً می داند که این آسیب چه زمانی اتفاق افتاده است اما افراد مبتلا به آرتریت بتدریج دچاراین مشکل می شوند.  آرتریت یک  درد دائمی است که با گذشت زمان بدترمی شود.   

 Related image

آیا درد زانو بخودی خود بهبود می یابد؟

درد مفاصل  در طول زمان متغیراست و کم و زیاد می شود.   ممکن نیست درد به طور کامل از بین برود، اما گاهی اوقات احساس می کنید که بهترشده اید.  درد های ناشی ازآسیب بهبود پیدا می کنند  اما اگرمفصل صدمه دیده باشد،  شما نمی توانید حرکات خاصی را انجام دهید.   

 

چه زمانی باید به دکتر مراجعه کنید

آستانه درد افراد مختلف متفاوت است.  اگر زانوی شما  آسیب دیده و یا متورم شده به پزشک خود مراجعه کنید.  حتی اگر تورم از بین برود، بازهم لازم است زانوی شما مورد معاینه قراربگیرد.  احتمال آسیب داخلی زانو وجود دارد. اگر به آرتروزمبتلا هستید و روزهای متوالی درد دارید به پزشک معالج خود مراجعه فرمایید.

 

روش های سالم نگه داشتن زانو

روش های سالم نگه داشتن زانو شامل رعایت نکات زیراست:

  • کنترل وزن  

  • ورزش

  • فعالیت بدنی

همچنین هنگامی که  خسته می شوید استراحت کنید.  اگر ماهیچه هایی  که از رباط محافظت می کنند، خسته باشند نمی توانند کارخود را بخوبی انجام دهند.   

Related image

منبع:  http://www.webmd.com/

مترجم:  مینوشفیعی

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا