انحراف و کجی شست پا

انحراف و کجی شصت پا
انحراف و کجی شصت پا

انحراف و کجی شست پا

از تغییر شکل و انحراف و درد غیر معمول انگشت شست پای خود رنج میبرید؟ مقاله ی زیر را بخوانید تا با عوامل انحراف و کجی شست پا و راهکار های مقابله با آن پی ببرید:

پزشکان معمولا با استفاده از اشعه X درجه ی تغییر شکل و دفرمه شدن انگشت پای مبتلایان را شناسایی میکنند. آزمایشات خونی برای تشخیص آرتریت انجام می شود و پس از بررسی های متعدد برای بیماران کفش های مخصوصی سفارش و یا دارودرمانی و جراحی را اتخاذ می کنند.

این اختلال بر اثر انحراف جانبی انگشت شست پا به وجود می آید. برای درمان بونین، دکتر مسکن ها و داروهایی برای برطرف کردن تورم تجویز می کند. استفاده از کمپرس آب گرم باعث برطرف شدن درد و ناراحتی می شود.

این بیماران باید از کفش های مناسب خاصی که با کفی های خاص طراحی شده است استفاده کنند این کفی ها باعث کاهش فشار از روی مفاصل آسیب دیده شده و در زمانی که شدت بیماری زیاد است جراحی توصیه می شود.

این نوع جراحی با بی حسی موضعی یا بی هوشی انجام می شود.

جراحان در این روش اغلب با بریدن رباط مفصل استخوان پشت انگشت، شست پا را جا به جا می کنند. در بعضی از موارد حادتر از تکنیک استئوتومی استفاده می شود که در آن استخوان برش داده میشود. استفاده از سیم و یا پیچ نیز می تواند به صاف نگه داشتن استخوان درون شست پا کمک کند.

از نشانه های بونین، می توان به تحریک پوست و قرمزی مفصل در هنگام پیاده روی اشاره کرد. درمان آن با استفاده از آتل و یا تنظیم کننده های فواصل بین انگشتان انجام پذیر است.

تمرینات موثر ورزشی و حرکات اصلاحی:

انحراف و کجی شصت پا
انحراف و کجی شصت پا

_کشیدن انگشت شصت: کشیدن انگشت باعث نرم شدن آن و کاهش دردش می شود.

_استفاده از حوله و خم کردن انگشت شست دست: انگشت شست را بر روی زمین فشار دهید، به طوری که به سمت عقب خم شود.

برای آگاهی و کسب اطلاعات کافی از سایر روش های درمانی و حرکات ورزشی و اصلاحی به متخصصین فیزیوتراپ مراجعه نمایید

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا