بهترین روغن ها برای درمان التهاب مفاصل

بهترین روغن ها برای درمان التهاب مفاصل

بهترین روغن ها برای درمان التهاب مفاصل

التهاب مفاصل خود را با مصرف بهترین روغن ها کاهش دهید.  بهترین روغن برای درمان التهاب مفاصل چه روغنی است؟ آیا می دانید روغنی که به سالاد خود اضافه می کنید می تواند به التهاب مفاصل شما کمک کند؟

در میان بطری های بی شمار روغن های مختلف که در فروشگاه های مواد غذایی وجود دارند ،  برخی از آنها  خاصیت  ضد التهابی دارند و برخی دیگر برای افراد مبتلا به آرتریت مضر هستند.  بعضی از رژیم های غذایی مفید برای التهاب مفاصل شامل سبزیجات ، میوه ها ، دانه ها و پروتئین های موجود در گوشت هستند.  همچنین استفاده از روغن های خاصی می تواند از بیماری قلبی ، سکته مغزی و دیابت و همچنین التهاب مفاصل در بسیاری از افراد مبتلا به آرتریت جلوگیری کند.

سارا هاس متخصص تغذیه ای شیکاگو، سرآشپز و سخنگوی آکادمی تغذیه و رژیم غذایی می گوید : مصرف بعضی از روغن ها ممکن است از بیماری های التهابی مانند آرتریت روماتوئید و همچنین سرطان های خاص جلوگیری کند.

 

درمان التهاب مفاصل با روغن 

درمان التهاب مفاصل با روغن

تمام روغن ها مخلوطی از اسید های چرب غیر اشباع  و یا اشباع شده هستند و نسبت این اسید ها است که تعیین می کند که این روغن یا چربی سالم یا مضر می باشد.

هاس می گوید: “روغن ها و چربی های سالم مقدار بیشتری از اسید های چرب اشباع نشده و مقدار کمتر اسید های چرب اشباع شده را نسبت به سایر روغن ها دارند.   چربی های غیر اشباع – تک غیر اشباع و چند غیر اشباع دارای مزایای سلامتی منحصر به فردی هستند. چربی های تک غیر اشباع می توانند سطح LDL خون شما را پایین آورند و کلسترول HDL را افزایش دهند. که به نوبه خود می تواند به جلوگیری از بیماری قلبی و عروقی کمک کند. چربی های غیر اشباع کلسترول خون را پایین می آورند و همچنین به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک می کنند.

چربی های اشباع شده مانند کره  که در دمای اتاق جامد هستند ، باعث بالا رفتن  سطح کلسترول می شود و با بروز بیماری های قلبی مرتبط هستند.    شما باید مصرف چربی های اشباع شده مانند کره را  در رژیم غذایی خود محدود کنید.

اگر نحوه استفاده صحیح از روغن را بدانید ، می توانید از آن ها استفاده بهینه کنید.  این کار اغلب به نقطه دود روغن بستگی دارد. یعنی درجه حرارتی که در آن روغن های مختلف شروع به دود کردن  و تجزیه شدن می کنند. که باعث می شود ترکیبات روغن را از بین ببرد و میزان سلامتی آنها کاهش پیدا کند.

هاس می گوید: “روغن های با کیفیت پایین با نقطه دود پایین معمولاً برای  آشپزی مناسب نیستند. زیرا پس از داغ شدن ارزش غذایی آنها از بین می رود.” او توصیه می کند برای غذاهایی که پختن آنها نیاز به حرارت زیاد ندارد از روغن هایی با نقطه دود پایین  استفاده کنید.  از این روغن ها می توانید پیش از سرو سوپ و سبزیجات پخته شده بر روی آنها استفاده کنید.

استفاده صحیح از روغن  طعم و مزه و ترکیبات مفید آن را حفظ می کند. هوا ، گرما و نور بر روی ترکیبات روغن ها اثر می گذارد.  روغن را باید در قفسه های سرد و تاریک نگه داری کرد.  بعضی از روغن ها، به خصوص آنهایی که دارای اسید چرب اشباع نشده هستند ، به سرعت فاسد می شوند. و بهتر است در یخچال نگهداری شوند و قبل از استفاده به دمای اتاق برسند. اگر روغنی دارای طعم و مزه ناخوشایند شده است ، آن را دور بریزید و یک بطری تازه باز کنید.

 

روغن های سالم که التهاب مفاصل را کاهش می دهند

در اینجا با چند روغن سالم که التهاب مفاصل را کاهش می دهند آشنا شوید :

روغن زیتون برای درمان التهاب مفاصل

روغن زیتون برای درمان التهاب مفاصل

روغن  زیتون یکی از بهترین چربی های مورد مطالعه است که بسیاری از مزایای سلامتی شناخته شده را دارا می باشد. روغن زیتون سرشار از چربی های تک غیر اشباع و ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدان است.  نوع خالص به خصوص نوع تصفیه شده آن به جای استفاده از دستگاه و حرارت  و یا افزودن مواد شیمیایی ، به وسیله دست گرفته می شود.   این روغن حاوی ترکیبات فعال بیولوژیکی مانند پلی فنول های الوکانتال ، اولئوروپین ، هیدروکسی تیروزول و لیگنان ها هستند که با کاهش آسیب مفصلی در بیماری آرتریت روماتوئید ارتباط دارند.

هاس می گوید : روغن زیتون تصفیه شده دارای نقطه دود پایین است. و بهتر است از آن برای سالادها سس ها و روی غذاها استفاده کرد.   اما  نقطه دود روغن زیتون خالص کمی بالاتر است و آن را انتخاب خوبی برای پخت و پز می کند. لازم نیست روغن زیتون را در یخچال نگه دارید.  فقط کافی است که آن را در دمای عادی قرار دهید.  پس از باز کردن در بطری روغن زیتون می توانید به مدت     شش ماه آن را در قفسه و تا یک سال در یخچال نگه دارید.

 

روغن هسته انگور برای درمان التهاب مفاصل

روغن هسته انگور فراورده جنبی کارخانه های شراب سازی است.  که از هسته های انگور گرفته می شود. روغن هسته انگور دارای اسید های چرب غیر اشباع است و منبع خوبی برای ویتامین E است. مصرف این روغن به کاهش التهاب مفاصل کمک می کند.

این یک روغن چند منظوره دارای یک طعم طبیعی است.  نقطه دود آن متوسط  تا ​​بالا است. و این روغن را برای تهیه سس سویا ، انواع سس ها و پخت و پز مناسب می کند. از روغن هسته انگور در یخچال نگهداری کنید. مدت زمان نگهداری از آن تا شش ماه است.

 

روغن گردو و درمان التهاب مفاصل

روغن گردو دارای اسیدهای چرب اشباع نشده ، از جمله اسید آلفا لینولئیک است که دارای خواصی برای قلب و عروق و کاهش التهاب مفاصل و همچنین کاهش کلسترول می باشد.  اسید های چرب موجود در روغن گردو همچنین می توانند سطح پروتئین C-reactive protein (CRP)  که کار آن اندازه گیری التهاب بدن است را کاهش دهد.

هاوس می گوید: برای حفظ مزایای سلامتی و طعم و مزه این روغن ، بهتر است  روغن گردو  را حرارت ندهید. روغن گردو می تواند در کمتر از سه ماه خراب شود ، پس لازم است که  آن را در یخچال نگه دارید.

 

روغن آووکادو برای درمان التهاب مفاصل

روغن آووکادو برای درمان التهاب مفاصل

این روغن به رنگ سبز کم رنگ سرشار از چربی های غیر اشباع شده است. که می تواند بیماری قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد. تحقیقات همچنین نشان می دهد روغن آووکادو دارای اثرات ضد التهاب مفاصل است و  CRP را کاهش  می دهد. روغن آووکادو منبع خوبی از ویتامین E  و آنتی اکسیدان می باشد.

روغن آووکادو دارای طعم ملایم و نقطه دود بالا تر از اکثر روغن های گیاهی است.  به همین دلیل شما می توانید از این روغن برای پخت و پز با حرارت بالا مانند سرخ کردن استفاده کنید.  روغن آووکادو را اگر در یخچال نگهداری کنید ، می توانید به مدت حدود شش ماه از آن استفاده کنید.

 

روغن کانولا برای درمان التهاب مفاصل

روغن کانولا دارای مقدار اندکی از اسید های چرب اشباع شده است. و منبع خوبی از چربی های  تک غیر اشباع و چند غیر اشباع است. تحقیقات نشان می دهد که استفاده از روغن کانولا خطر افزایش کلسترول و بیماری قلبی را کاهش می دهد. مصرف این روغن در کاهش التهاب مفاصل مؤثر می باشد.

نقطه دود بالای روغن کانولا باعث می شود که بتوانید از این روغن در برنامه های پخت و پز خود که نیاز به حرارت بالا دارند استفاده کنید. روغن کانولا را می توانید برای شیرینی پزی استفاده کنید.  این روغن را  در یک کابینت تاریک و سرد نگهداری کنید. در این صورت می توانید به مدت  4 تا 6 ماه از آن استفاده کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع 

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا