بهترین پماد ضد درد بنگای برای اسپاسم عضلات و خشکی مفاصل

بهترین پماد ضد درد بنگای برای اسپاسم عضلات و خشکی مفاصل

BENGAY

با بهترین پماد ضد درد بنگای آشنا شوید! داروهای خوراکی تنها گزینه برای کاهش درد ، خشکی و اسپاسم عضلات و مفاصل و آرتریت نیستند. پماد های موضعی محصولاتی هستند که بر روی پوست استفاده می شوند. این پماد های ضد درد را معمولاً  می توانید  بدون نسخه از داروخانه ها خریداری کنید.

اصولاً پماد ها ، محصولات موضعی برای درمان  آرتریت جزئی و آرام بخش درد های عضلانی هستند. برخی از این محصولات حاوی منتول ، اکالیپتوس و یا روغن وینترگرین هستند که از طریق تحریک پوست به صورت موضعی کار می کنند. پوست شروع به احساس سردی یا گرمی می کند و این حالات منجر به تسکین موقت درد می شود. سالیسیلات ها عنصر اصلی در ضد درد های موضعی هستند. کرم هایی که حاوی سالیسیلات هستند ، باعث کاهش درد و کاهش التهاب مفصل می شوند.

پماد ضد درد بنگای

پماد بنگای BENGAY  اولین بار در فرانسه توسط دکتر جولز بنگای  تهیه شد. این محصول در سال 1898 به ایالات متحده آورده شده است. ابتدا توسط Pfizer Consumer Healthcare و سپس توسط جانسون اند جانسون تهیه شد.

 

انواع پماد بنگای

پماد بنگای

در حال حاضر چندین نوع  BENGAY موجود است. این مصول به صورت کرم ، ژل و پچ  موجود می باشد.

کرم فوق العاده  قوی بنگای حاوی سه ماده فعال متیل سالیسیلات 30 درصد ، منتول 10 درصد و کمپور 4 درصد است. این پماد  به عنوان قوی ترین فرمول BENGAY محسوب می شود. و برای درمان درد پشت و کمر ، آرتریت ، در رفتگی و پیچ خوردگی و کبودی ها استفاده می شود.

کرم آرتروز بنگای BENGAY  حاوی دو ماده فعال متیل سالیسیلات 30 درصد و منتول 8 درصد است. همین فرمول فوق العاده قوی برای کاهش درد نشانه های مشابه و همچنین به عنوان یک ضد درد موضعی نیز استفاده می شود.

پماد بنگای  بدون چربی حاوی متیل سالیسیلات 15 درصد و اندولون 10 درصد است. همانطور که نام آن نشان می دهد ، این فرمولاسیون غیر چرب است و طبق گفته سازنده ، در درمان سریع درد های جزئی مؤثر می باشد.

پماد بنگای بدون بو دارای 2.5 درصد منتول به عنوان ماده فعال آن می باشد. این پماد نیز همانند سایر فرمولاسیون ها درد های عمیق را تسکین درد می دهد.

از این محصول برای درمان درد و درد ناشی از عضلات و مفاصل  به عنوان مثال آرتریت ، کمر درد ، در رفتگی و پیچ خوردگی استفاده می شود.  این پچ ها با ایجاد احساس سرما و گرمای متناوب کار می کند. و دردهای عضلانی ، درد مفاصل و تاندون ها را از بین می برد.

 

پماد ضد درد برای کودکان

برخی از این فرآورده ها نباید بدون توصیه پزشک در کودکان زیر 12 سال استفاده شوند. قبل از مصرف بر روی کودکان بین 2 تا 12 ساله ، برچسب را با دقت بررسی کنید. پماد ضد درد را برای  کودکان کمتر از 2 سال استفاده نکنید.

همه راهنمایی های موجود بر روی بسته بندی محصول را دنبال کنید. اگر در مورد هر گونه اطلاعاتی مطمئن نیستید، با پزشک یا داروساز مشورت کنید.

 

نحوه استفاده از پماد بنگای   

سپری بنگای

این دارو به صورت موضعی و فقط برای استفاده موضعی بر روی پوست استفاده می شود. از تماس این محصول در نزدیکی چشم ها ، دهان ، بینی یا ناحیه تناسلی خودداری کنید و مراقب باشید که هنگامی که دست های تان به این پماد آغشته است این نواحی را لمس نکنید.  اگر دارو با چشم ها و یا سایر نواحی ذکر شده تماس پیدا کرد ، آنها را با آب فراوان بشویید.  قبل از قرار دادن لنزهای تماسی ، دست های خود را خوب بشویید.

اگر از لوسیون ، اسپری یا فوم استفاده می کنید قبل از استفاده آن را به خوبی تکان دهید.

  • یک لایه نازک از دارو را بیش از 3 تا 4 بار در روز به ناحیه آسیب دیده اعمال کنید.
  • پس از مصرف دارو، دست ها را بشویید مگر اینکه از این دارو برای درمان دست استفاده کنید. در این صورت حداقل 30 دقیقه پس از استفاده از دارو برای شستن دستان خود صبر کنید.
  • این دارو را بر روی پوست آسیب دیده یا تحریک دیده اعمال نکنید (به عنوان مثال بریدگی ، خراشیدگی ، سوختگی). بستن محل درد پس از استفاده از پماد ممکن است خطر عوارض جانبی را افزایش دهد.

 

عوارض جانبی پماد ضد درد

تورم

گرما می تواند خطر عوارض جانبی دارو را افزایش دهد. این داروها را بلافاصله قبل ، در طی یا بعد از فعالیت هایی که دمای پوست را افزایش می دهد ، مانند حمام کردن در آب گرم ، شنا کردن ، حمام آفتاب ، ورزش سنگین  یا در هوای گرم و مرطوب اعمال نکنید. صبر کنید تا پوست شما قبل از مصرف دارو خنک شود. از تخت های برنزه ، بطری آب گرم یا پد گرم در منطقه تحت درمان استفاده نکنید.

اگر درد شما با وجود مصرف پماد ضد درد بنگای بیش از 7 روز طول بکشد ، یا بدتر شود ، به پزشک معالج خود اطلاع دهید.  اگر فکر می کنید ممکن است یک مشکل جدی پزشکی داشته باشید ، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

عوارض جانبی پماد ضد درد شامل قرمزی ، گرما ، خستگی یا سوزش است که ممکن است در محل استفاده از دارو رخ دهد. اگر هر کدام از این اثرات همچنان ادامه داشت و بدتر شد ، به سرعت با پزشک معالج خود تماس بگیرید.

اگر دکتر مصرف این دارو را برای شما تجویز کرده است ، به یاد داشته باشید که  منافع دارو بیشتر از خطر عوارض جانبی آن است. بسیاری از افراد مبتلا به این دارو عوارض جانبی جدی ندارند.

 

سایر عوارض جانبی

عوارض پماد بنگای

اگر هر کدام از این عوارض جانبی غیرمنتظره اما جدی برای شما به وجود آمد ،  مصرف این دارو را متوقف کرده و به پزشک خود اطلاع دهید :

  • تاول زدن ،
  • تورم ،
  • قرمزی شدید ،
  • افزایش درد ،
  • درد غیر عادی ،
  • تهوع ،
  • استفراغ ،
  • زنگ زدن گوش.

واکنش بسیار جدی آلرژیک نسبت به این دارو نادر است. اما اگر متوجه علائم یک واکنش شدید آلرژیک شدید ،  به پزشک متخصص مراجعه نمایید.  از جمله :

  • راش ،
  • خارش و یا تورم (به ویژه بر روی صورت ، زبان و گلو) ،
  • سرگیجه شدید ،
  • مشکل تنفسی ،

 

موارد احتیاطی

حساسیت به بنگای

اگر به منتول یا متیل سالیسیلات ؛ یا به آسپرین یا سلیسیلات های دیگر (به عنوان مثال سولزالات) آلرژی دارید ، قبل از استفاده از این محصول به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.  این محصول ممکن است حاوی مواد غیر فعال باشد که می تواند واکنش های آلرژیک و سایر مشکلات را ایجاد کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با دکتر داروساز  صحبت کنید.

اگر شما هر کدام از مشکلات سلامتی زیر را دارید ، قبل از استفاده از این محصول با پزشک یا داروساز مشورت کنید:

  • آسم ،
  • پوست آسیب دیده ،
  • پوست تحریک شده ،
  • پولیپ بینی.

مصرف این دارو در طول 6 ماه اول بارداری فقط باید در موارد ضروری استفاده شود.  مصرف این دارو در طول 3 ماه آخر بارداری توصیه نمی شود. زیرا احتمال آسیب به جنین و بروز مشکلات در هنگام زایمان طبیعی وجود دارد.  در مورد مصرف این دارو در دوران شیردهی با پزشک خود مشورت کنید.

 

تداخلات دارویی

قبل از مصرف این دارو باید توسط پزشک  از تداخلات احتمالی دارو مطلع شوید.  اگر از یکی از داروهای زیر استفاده می کنید ، قبل از استفاده از این محصول  به پزشک یا داروساز خود بگویید.

  • داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین.

قبل از استفاده از این پماد لیست داروهای مصرفی خود را در اختیار پزشک خود قرار دهد.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع 

لینک منبع

درمان بی خوابی

3 دیدگاه دربارهٔ «بهترین پماد ضد درد بنگای برای اسپاسم عضلات و خشکی مفاصل»

  1. سلام خسته نباشید
    لازم دانستم تابپاس زحماتتان از شما صمیمانه تشکر و قدردانی کنم .
    بسسسسسسیار عالی
    موفففففففففففففففففق باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا