تفاوت های بین ALS و MS !

تفاوت های بین MS , LS !
تفاوت های بین MS , LS !

تفاوت های بین ALS و MS !

نترسید! این اسم ها را شما هم شنیده اید! در این مقاله سعی داریم با تفاوت آن ها آشنا شویم و روش مقابله و تشخیص ها را به درستی بررسی کنیم.

بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک و بیماری مالتیپل اسکلروزیس، بیماری های عصبی هستند که فعالیت سیستم عصبی مرکزی بدن را مختل و عملکرد عصب و عضله را تحت تاثیر قرار می دهند.

گرچه که شباهت های زیادی در نوع آسیب ها و تحت تاثیر گذاری هایی در بدن دارد اما تفاوتی بین مسیر های درمانی آن ها هم است. افتراق بین این دو برای پیگیری مسیر درمانی بسیار حائز اهمیت است.

مرکز مطالعات عصبی بیان می کند: تقارن مفهومی است که باعث تمایز بین ALS , MS است.

MS ابتدا یک ناحیه از بدن را تحت تاثیر قرار می دهد در حالی ALS در ابتدا از دو طرف بدن شروع می شود و آتروفی عضلات و آسیب عصبی نیز در هر دو طرف بدن اتفاق می افتد که ALS را از انواع مختلف اسکلروز و دیستروفی عضلانی جدا می کند.

از دست رفتن میلین :

تفاوت های بین ALS و MS !
تفاوت های بین ALS و MS !

از دست رفتن میلین به از بین رفتن غلات میلین اطراف نورون های عصبی بر می گردد. در بیماران مبتلا به MS از بین رفتن و آسیب غلاف میلین، نشانه اولیه از بیماری است، اما در بیماران ALS از دست رفتن میلین، به نوعی نشانه ای ثانویه و پس از آتروفی عضلانی هویدا می شود.

التهاب و تورم در MS , ALS:

به گزارش مرکز مطالعات عصبی، التهاب تفاوت دیگری بین ALS و MS است، در بیماران مبتلا به ام اس سلول های التهابی در اطراف سلول هایی که غلاف میلین از بین رفته است دیده می شوند و حضور سلول های التهابی، تشخیص کلیدی برای این بیماری است. در حالیکه در ALs و در آزمایشات و تست ها تورمی در اطراف سلول های سلول های آسیب دیده نمی شود.

ALS بسیار پیش رونده و کشنده است و امید به زندگی 3 تا 5 سال بعد از تشخیص ها است. اما علائم MS پدیدار و محو می شوند و با دارو ها قابل کنترل است.

مقالات بعدی ما را دنبال کنید.

کلینیک تخصصی فیزیوتراپی شایگان مهر آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان است.

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا