تمرینات فیزیوتراپی برای رفع ضعف سمت راست بدن

تمرینات فیزیوتراپی برای رفع ضعف سمت راست بدن
تمرینات فیزیوتراپی برای رفع ضعف سمت راست بدن

تمرینات فیزیوتراپی برای رفع ضعف سمت راست بدن

ضعف عضلانی در یک طرف از بدن می تواند نتیجه ای از سکته مغزی یا آسیب های فیزیکی باشد. که همی پارزی نامیده می شود.

علی الرغم این که این ضعف در کدام یک از طرف های بدن اتفاق افتاده باشد،میتواند با انجام تمرینات ورزشی خاص زیر نظر فیزیوتراپ ها درمان گردد. انجام طیف وسیعی از حرکات درمانی فعال و غیر فعال با به حرکت در آوردن جریان خون و افزایش آن و تقویت عضلات اسیب دیده باعث توان بخشی و افزایش کیفیت حرکتی منطقه ی آسیب دیده شود.

تمرینات فیزیوتراپی برای رفع ضعف سمت راست بدن
تمرینات فیزیوتراپی برای رفع ضعف سمت راست بدن

ضعف عضلانی و همی پارزی :

ضعف های عضلانی می توانند ذهنی یا عینی باشند.

در ضعف عضلانی ذهنی، شما احساس ضعف در عضلات می کنید و این ضعف قابل انداره گیری نمی باشد. اما ضعف عینی به این معنی است که میزان از دست دادن قدرت با انجام آزمایشات فیزیکی قابل اندازه گیری است.

ضعف عضلانی یک طرفه می تواند از سکته مغزی یا آسیب به مغز یا سیستم عصبی یا بیماری های نظیر دیستروفی عضلانی، فلج ساقه ی مغز و یا ام اس باشد. همی پارزی در طرف راست از آسیب به سمت چپ مغز شما و همی پارزی در سمت چپ از آسیب سمت راست مغز منشا میگیرد.

ورزش های  Range of Motion :

انجام این گونه از حرکات، می تواند از سفت شدن و یا از دست رفتن توده ی عضلانی در منطقه ی آسیب دیده جلوگیری کند. اگر به صورت ارادی قادر به حرکت منطقه ی آسیب  دیده نمی باشید. درمانگر می تواند با استفاده از ادوات و تکنیک های درمانی دستگاهی آن را به حرکت در آورد. این امر باعث به جریان انداختن گردش خون و خون رسانی به بافت و عضلات آسیب دیده می گردد.

MCIT : Midified Constraint Induced thrapy

این روش یک درمان سر پایی است و شامل اعمال مجموعه ای از حرکات تکراری در اندام آسیب دیده می شود. در طی انجام این حرکات، با تمرکز و عدم استفاده از ارگان سالم و استفاده ی بیش تر و شدیدتر از اندام آسیب دیده، ورزش های خاصی صورت می گیرد. اندام سالم باید توسط آتل های خاصی و یا بانداژهایی محدود شود.

این درمان با استفاده از تمرینات ذهنی کامل می شود و با افزایش عملکرد حرکتی بیماران سکته ی مغزی و تصویر سازی ذهنی باعث بهبود کیفیت زندگی مبتلایان می شود.

تصویر سازی ذهنی: 

این روش درمانی، درمان فیزیکی محسوب نمیشود. این روش برای استحکام اندام های آسیب دیده نظیر بازوها ،دست ها و ساق پا مورد استفاده می گیرند.

شما با کمک متخصصین فیزیوتراپ، حرکتی را بدون آنکه واقعا انجام دهید تمرین میکنید. تجسم حرکات در ذهن مبتلایان باعث تحریک بخشی از مغز می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات ما را دنبال کنید.

 

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا