درمان آرتروز زانو با تزریق ژل

درمان آرتروز زانو با تزریق ژل
آیا می دانید که درمان آرتروز زانو با تزریق ژل به کاهش درد کمک می کند و توانایی راه رفتن را بهبود می بخشد.
آیا می دانید که استئوآرتریت درد زانو به علت ازدست دادن غضروف ایجاد می شود؟

در زانوی مبتلا به آرتروز، غضروف بتدریج ازبین رفته ومایع مفصلی توانایی جذب شوک را ازدست می دهد ودرنتیجه استخوان ها به هم سائیده شده و تیزمی شوند و زانو به استئوآرتریت مبتلا شده و دردناک می شود. تزریق ژل درمانی است که مکمل مایع مفصلی طبیعی زانواست وباعث نرم شدن و زیرسازی و همچنین تسکین درد زانوی مبتلا به استئوآرتریت می شود.

درمان آرتروز زانو با تزریق ژل برای آن گروه ازافراد مبتلا به استئوآرتریت زانو تجویزمی شود که درمان های غیردارویی و مصرف مسکن های ساده مانند استامینوفن، رژیم غذایی و ورزش کمکی به کاهش دردشان نکرده است.

این ژل تزریقی ازماده ای بنام هیالورونان گرفته شده که ازکتف مرغ گرفته می شود. هیالورونان یک ماده طبیعی موجود دربدن است و مقدارزیادی ازآن درمفاصل وجود دارد. هیالورونان موجود دربدن مانند یک روان کننده و جاذب شوک برای مفاصل عمل می کند و مفاصل برای درست کارکردن به آن نیازدارند.

تصویر مرتبط

تزریق ژل مکمل بصورت تک دوز و برای مدت شش ماه است. پزشک پیش ازتزریق ژل ازداروی بیحسی استفاده می کند اما هنگام تزریق بیماراحساس فشارخواهد کرد.

شایع ترین عوارض جانبی ناشی ازتزریق، درد، تورم، گرمی، قرمزی و تجمع مایع دراطراف زانو است. بنا به مطالعات انجام شده حدود 6% ازبیماران این عوارض جانبی را تجربه می کنند.

اگرپیش ازاین دچارواکنش های حساسیتی مانند تورم صورت، زبان یا گلو، اشکال در تنفس، بثورات جلدی، خارش یا کهیر شده اید و یا هرگونه حساسیت نسبت به فرآورده های حاوی هیالورونان داشته اید، قبل ازتزریق ژل به زانوبه پزشک معالج خود اطلاع دهید.

اگربه پرپرندگان، تخم مرغ یا مرغ حساسیت دارید، اگرپایتان متورم است و یا عفونت کرده به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

درمان آرتروز زانو با تزریق ژل درافرادی که زانوی آنها عفونت کرده ، مبتلا به بیماری پوستی یا عفونت در اطراف زانوهستند توصیه نمی شود.

ژل تزریقی برای افرادی که دچار تورم پاها هستند و یا به مشکلاتی مانند استاز وریدی یا درناژلنفاوی مبتلا هستند، استفاده نمی شود.
انجام تزریق ژل به زانو درافراد زیر21 سال و یا زنان باردارتست نشده است.تصویر مرتبط

 

درمورد نحوه انجام فعالیت ها پس ازتزریق با پزشک خود مشورت کنید.
اگرپس ازتزریق علائمی مانند درد، تورم، گرما، قرمزی مشاهده کردید که ازعوارض جانبی تزریق می باشد، به پزشک معالج خود اطلاع دهید.

منبع: http://www.synviscone.com/

مترجم و نگارنده:  مینو شفیعی

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا