درمان های خانگی برای شکستگی استخوان ساق پا

درمان های خانگی برای شکستگی استخوان ساق پا

شکستگی استخوان ساق پا

هنگامی که استخوان ساق پای شما و یا سایر استخوان ها دچار شکستگی می شود ، بدن شما به طور طبیعی روند ترمیم خود را برای بهبودی شروع می کند. روند ترمیم شکستگی استخوان ساق پا شامل چند مرحله می باشد.  رژیم غذایی و مصرف مواد معدنی قطعاً در این مراحل بر بدن شما تأثیر مثبتی می گذارد.

بسیاری از داروهای گیاهی مختلف برای درمان شکستگی استخوان ها  وجود دارد. و ترکیب آنها با رژیم غذایی شما نه تنها به شما کمک می کند که به سرعت بهبود پیدا کنید ، بلکه استخوان های تان را تقویت خواهید کرد. تا احتمال ابتلا به پوکی استخوان و دیگر مشکلات مربوط به تراکم استخوان نیز کاهش پیدا کند. و از درد و شکستگی استخوان ساق پا در مراحل بعدی زندگی پیشگیری کنید.

از آنجا که رشد سلولی و استخوان سازی برای ترمیم شکستگی استخوان زمانی در حدود  3 تا 6 ماه طول می کشد ، روند ترمیم نیاز به کسب انرژِی زیادی از رژیم غذایی شما دارد. به همین دلیل است که رژیم غذایی شما در این مراحل بسیار مهم است.  اگر دچار شکستگی استخوان ساق پا شده اید ، ترکیب ویتامین ها و مواد معدنی زیر در رژیم غذایی تان به شما کمک خواهد کرد که بدن تان به سرعت بهبود یابد و روند طبیعی خود را دوباره به دست بیاورد.

 

مصرف ویتامین  D  ، ویتامین K  و کلسیم

ویتامین D ، کمک می کند تا بدن تان کلسیم مورد نیاز برای تقویت استخوان های شما را جذب کند.

ویتامین  D ، به ویژه هنگامی که با غذاهای سرشار از کلسیم همراه باشد ،  کمک می کند تا بدن تان کلسیم مورد نیاز برای تقویت استخوان های شما را جذب کند.  مصرف ویتامین D  مورد نیاز بدن خود را با خوردن مواد غذایی از قبیل میگو ، ساردین ، زرده تخم مرغ و یا حتی با فقط  15 دقیقه  قدم زدن در روز در زیر نور خورشید کسب کنید. برخی از غذاهای غنی از کلسیم که می توانید بیشتر بخورید عبارت هستند از  ماست ، شیر و برگ چغندر.

مطالعات همچنین نشان داده است هنگامی که ویتامین D مصرف می کنید ،  ویتامین K به جلوگیری از دفع بیش از حد کلسیم از کمک می کند. غذاهای غنی از ویتامین D خود را همراه با میوه ها و سبزیجات بیشتری مصرف کنید که شامل ویتامین  K  باشند. برگ های سبز مانند کلم پیچ ، کلم بروکلی و گل کلم سرشار از ویتامین K  هستند. و به افزایش تعداد سلول های ترمیم کننده در محل زخم یا شکستگی کمک می کنند.

 

گیاه آرنیکا 

تخمه های آفتابگردان سرشار از آرنیکا است. از این گیاه که سرشار از کلسیم می باشد ، برای درمان شکستگی استخوان ها استفاده می کنند. آرنیکا به طور معمول به شکل پماد ساخته می شود تا بتوان از آن به صورت موضعی و برای سرعت بخشیدن به بهبود زخم ها استفاده کرد.  همچنین گلبرگ های گل آفتابگردان را می توان به صورت دمنوش  گرم یا سرد ،  و شیرین شده با عسل میل کرد.

 

سنفیتون

سنفیتون گیاهی از خانواده گاوزبان است. از این گیاه در طب سنتی برای درمان رگ به رگ شدگی و درمان شکستگی استخوان استفاده می شود.  زیرا ضد التهاب است. این گیاه کلید بهبودی شکستگی استخوان است. شما می تواند با استفاده از قرص ها گیاهی سنفیتوم موجود در داروخانه ها  همراه با  آرینیکا درد شکستگی استخوان ساق پا را کاهش دهید. مصرف این گیاه باعث می شود که فرآیند بهبودی را هفته ها تسریع ببخشد.

 

گیاه سداب

اگر شما دچار شکستگی شدید استخوان ساق پا شدهاید و یا پای تان رگ به رگ شگی شده است ، به طوری که نیاز به دوران بهبودی طولانی تری دارید ،  سعی کنید گیاه سداب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. گیاه سداب بوته ای و یک نوع درختچه همیشه سبز است. که وقتی برگ آن را در آب گرم خیس کرده و بر روی منطقه ای که دچار شکستگی است قرار می دهیم ، درد و تورم را کاهش می دهد. و در عین حال به ترمیم سلول ها نیز کمک می کند.

 

ریشه کوهوش سیاه

ریشه کوهوش سیاه در تقویت استخوان های شما نقش مؤثری دارد.  از ریشه این گیاه برای درمان مشکلات زیادی استفاده می شود.  این ریشه ها را در ظرفی بریزید و آب جوشیده داغ به آنها اضافه کنید. چای کوهوش  را با عسل ، لیمو یا شکر بنوشید. این دمنوش را تا چند روز مصرف کنید تا قدرت استخوان های خود را افزایش دهید.

 

تأثیر استفاده از داروهای گیاهی و ویتامین ها در بهبود استخوان ها

تأثیر داروهای گیاهی و ویتامین در بهبود استخوان ها

استفاده از داروهای گیاهی و ویتامین ها استخوان های شما را حتی پس از فرآیند بهبودی ، تقویت می کند. مصرف ویتامین ها و نوشیدن چای های گیاهی می تواند از طریق افزایش تراکم استخوان به طور طبیعی به شما کمک کند.  همچنین با کاهش زخم های استخوانی ناشی از پوکی استخوان ، از شکستگی استخوان به خصوص استخوان ساق پا جلوگیری کند.

این به ویژه مهم است زیرا شکستگی استخوان ها از علائم پوکی استخوان است. به خصوص اگر شما بیش از 50 سال سن داشته باشید. بنابراین پس از بهبودی ، با پزشک خود مشورت کنید و بپرسید که آیا شما نیاز به اسکن DEXA دارید یا خیر. در این روش از اسکن  تراکم معدنی استخوان ها را به منظور تشخیص پوکی استخوان اندازه گیری می کنند.

در نهایت ، هنگامی که شما بهبود یافتید ، بسیار مهم است که اندام متناسبی داشته باشید و ورزش کنید.    فعال بودن همیشگی بدن شما را سالم و اکتیو نگه می دارد.  و به شما کمک می کند تا  استخوان های قوی و سالم داشته باشید.  همچنین ورزش خطر ابتلا به پوکی استخوان و شکستگی استخوان ها را نیز کاهش می دهد. اگر شکستگی استخوان در هر قسمت از بدن و یا استخوان ساق پا دارید ، این تغییرات غذایی و داروهای گیاهی را به رژیم منظم خود اضافه کنید تا سرعت دوره بهبودی را بالا ببرید.

 

در باره نویسنده مقاله

نویسنده این مقاله وبلاگ نویس سلامتی است

نویسنده این مقاله وبلاگ نویس سلامتی است که علاقمند به نوشتن مطالبی در باره راهنمایی های ورزشی و تناسب اندام است. او همیشه به دنبال دستورالعمل های جدید و سالم و روش های هیجان انگیز برای ورزش کردن است. ورزش کردن همراه با لذت بردن نه ورزش کردن به عنوان انجام وظیفه.  هدف نهایی او کمک به بهبود سلامتی همه افراد جامعه می باشد.  پس از انجام امور روزمره و در پایان روز، او دوست دارد یک کتاب خوب بخواند و با یک فنجان چای داغ از خود پذیرایی کند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع 

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا