علت گردن دردهای خفیف و مزمن چیست؟

تصویر مرتبط

علت گردن دردهای خفیف و مزمن چیست؟

برای همه ما پیش آمده که یک روز صبح با گردن درد ازخواب بیدارشده باشیم و تا چند روزی نتوانیم گردنمان را حرکت بدهیم!  این علائم مشترگ گردن درد درمیان بسیاری ازافراد است.

علت گردن دردهای خفیف و مزمن ممکن است بسیارساده و گاهی نیزپیچیده باشد.  رگ به رگ شدگی یا کشیدگی عضلات گردن معمولاً پس ازمدتی خود بخود مداوا می شود اما گاهی درد گردن ناشی ازمشکلات ستون فقرات گردنی است.

دراین مقاله درمورد اختلالات ستون فقرات گردنی و تشخیص و درمان گردن دردهای خفیف و مزمن توضیحاتی بشما ارائه می شود.

کشیدگی گردن هنگامی اتفاق می افتد که یک عضله یا تاندون کشیده و یا پاره شود.  اما پیچ خوردگی هنگامی اتفاق می افتد که رباط آسیب می بیند.

کشیدگی گردن به دلیل حرکات تکراری و بیش ازحد مانند موقعیت گردن درخواب و یا نگاه کردن طولانی مدت به تلفن موبایل ایجاد می شود.  کشیدگی گردن همچنین ممکن است به علت آسیب های گردن و یا زمین خوردن اتفاق بیفتد.

درد گردن می تواند خفیف یا شدید باشد دراینصورت  استفاده ازداروهای مسکن مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن  و همچنین   گرما درمانی ، سرما درمانی و یا استفاده ازپماد های ضد درد موضعی به کاهش درد کمک می کند.

اگردرد گردن مداوم و طولانی باشد و بیش ازیکماه طول بکشد به این معنی است که چیزی بیش ازکشیدگی برای گردنتان اتفاق افتاده  است.

معمولاً محل درد گردن نیزبه تشخیص عارضه کمک می کند.  گردن درد ناشی ازکشیدگی عضلات معمولاً فقط درهمان قسمت است اما گاهی نیزروی بافت نرم اثرمی گذارد و درد به بافت مجاورو تا بالا یا پایین شانه ها ادامه دارد.

تصویر مرتبط

درد ناشی از مشکلات ستون فقرات گردنی  ممکن است تا شانه، بازو و حتی پایین دست ها ادامه داشته باشد.   دلیلش این است که مشکلات ستون فقرات اغلب ریشه های عصبی را تحت تاثیر قرارمی دهد وباعث بروزعلائمی می شود که منجربه تجربه درد در طول عصب می شود.  این عارضه رادیکولوپاتی نامیده می شود.

رادیکولوپاتی درد عصب است که گاهی مانند شوک الکتریکی باعث احساس سوزش می شود.  سایرعلائم رادیکولوپاتی  شامل احساس سوزن سوزن شدن، بی حسی  و یا ضعف دست ها است.   رادیکولوپاتی معمولاً فقط در یک طرف از بدن احساس می شود.

ساییدگی و یا ترک خوردگی گردن  ممکن است نشانه ای از آسیب نخاعی باشد بخصوص هنگامی که  تکراری ، همراه با درد  و یا  پس از یک حادثه یا جراحی شروع  شود.

اگر درد گردن شما برای چند هفته ادامه داشت و یا درد به پایین شانه ها و بازوها رسید برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

منبع: http://www.spine-health.com/

مترجم و نگارنده: مینو شفیعی

 

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا