فیزیوتراپی برای دیسک کمر | ورزش های فیزیوتراپی کمر

کمردرد، افراد در هر سنی را درگیر می کند و یکی از شایع ترین آسیب های دیده شده در کلینیک های فیزیوتراپی است. غالباً مردم از کمر درد به دلیل فشاری که روی دیسک ها وارد می کند، به عنوان منبع درد شکایت می کنند.

در ادامه برای تان شرح خواهیم داد که دیسک کمر چیست و چگونه تبدیل به یک مشکل می شود. همچنین، فیزیوتراپیست ما در مرکز فیزیوتراپی شایگان مهر برای شما توضیح خواهند داد که چه درمان های فیزیوتراپی برای دیسک کمر وجود دارد که می تواند به شما در این زمینه کمک کند. همچنین ورزش های فیزیوتراپی کمر را به شما آموزش خواهد داد. پس تا پایان با ما همراه باشید…

 

ستون فقرات از چه تشکیل شده است؟

دیسک کمروفیزیوتراپی
دیسک کمر

ستون فقرات انسان از 24 مهره استخوانی (بلوک های ساختمانی) تشکیل شده است که یکی در بالای دیگری قرار گرفته است. بین هر مهره استخوانی لایه نازکی از غضروف وجود دارد که با نام دیسک بین مهره ای شناخته می شود.

این دیسک ها مانند دونات مربایی هستند، به این معنا که یک پوسته بیرونی سخت دارند که به نام آنولوس فیبروز (annulus fibrosis) و یک هسته داخلی نرم و ژله ای معروف به هسته پالپوس (nucleus pulposus) دارند. دیسک ها در حکم کوسن بین هر مهره عمل می کنند.

 

هنگامی که آسیبی وارد می شود، چه اتفاقی رخ می دهد؟

فیزیوتراپی جهت درمان دیسک
فیزیوتراپی برای دیسک کمر

مرکز ژله ای در این دیسک ها اغلب می تواند در اثر نیرو هایی که در طول روز بر روی کمر تان اعمال می شود، تغییر کند. بنابراین ، دیسک ها اغلب می توانند منبع کمردرد باشند. متداول ترین نیروهای وارده روزمره شامل موارد زیر است:

  • نشستن طولانی مدت (خصوصاً با پوسچر غلط)
  • خم شدن
  • بلند کردن اجسام
  • پیچش
  • کشیده شدن

این حرکات که ما به طور مکرر آن ها را انجام می دهیم ، می تواند فشار زیادی به دیسک های ما وارد کند و باعث درد شود زیرا مرکز ژله ای به داخل پوسته بیرونی سخت عقب نشینی می کند. این وضعیت به عنوان برآمدگی دیسک شناخته می شود. اگر ژله فراتر از لایه های بیرونی پوسته پیشروی کنید ، فتق دیسک یا به اصطلاح عمومی دیسک بیرون زده شناخته می شود.

یادآوری این نکته ضروری است که اگر برآمدگی دیسک ی دارید ، لزوماً همراه با درد نخواهد بود. بسیاری از افراد با وجود این تغییرات در مهره هایشان کاملاً بدون درد زندگی می کنند! بسیاری از ساختارهای دیگر در قسمت تحتانی کمر وجود دارد که قادر به ایجاد درد هستند ، بنابراین عجله نکنید که دیسک را برای همه دردهای کمر خود مقصر بدانید.

 

علائم کمر درد مربوط به دیسک

فیزیوتراپی جهت درمان دیسک
فتق دیسک

علائم بسته به میزان آسیب دیسک و میزان پیشروی در ریشه های عصبی که از نخاع بیرون زده اند ، متفاوت است. برخی از تظاهرات و علائم شایع عبارتند از:

  • درد موضعی در کمر
  • درد در باسن ، ران ها ، بخش تحتانی پاها و روی پا
  • گز گز یا احساس سوزن سوزن شدن
  • بی حسی یا ضعف عضلانی

 

درمان

بسیار حائز اهمیت است که فردی که از کمردرد رنج می برد ، از طریق پزشک یا فیزیوتراپیست خود در مورد وضعیت خود مطلع شود. درمان های اولیه معمولاً شامل موارد زیر است:

  • مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی و ضد درد
  • استفاده از کمپرس های گرم و یخ
  • فیزیوتراپی برای دیسک کمر
  • برنامه ورزشی تجویز شده برای منزل
  • تمرین های تقویت کننده هسته و کمر

در ابتدا باید از تمام حرکات شدید اجتناب کرد و به صورت تدریجی به سطح فعالیت های روزمره زندگی خود بازگشت. فیزیوتراپیست شما را از طریق موقعیت های ساده و پوسچر های کاری ایده آل شما را راهنمایی می کند. تکنیک های دستی شامل بلند کردن صحیح اجسام است که باید رعایت شود. فیزیوتراپیست فیزیوتراپی برای دیسک کمر همچنین بسته به میزان آسیب دیدگی دیسک ها می تواند در مورد استفاده از کمربند های طبی به شما مشاوره دهد.

 

آیا جراحی لازم است؟

معمولاً جراحی لازم نیست و بیشتر مشکلات وابسته به دیسک کمر بسته به شدت علائم و سایر ساختارهای تحت تاثیر در کمر ، طی چند هفته برطرف می شود.

عمل جراحی تنها پس از این که درمان های غیر جراحی قادر به تسکین درد نشده باشند، انجام می شود. قبل از تصمیم گیری برای جراحی ، فرد باید با پزشک و جراح خود مشورت کند و جوانب مثبت و منفی هر یک از روش ها به او توصیه شود.

از کمردرد رنج نبرید. همین امروز به فیزیوتراپیست خود مراجعه کنید! برای رزرو وقت ملاقات با ما تماس بگیرید (کلیک کنید).

 

 

فیزیوتراپی برای دیسک کمر

اگر کمر دردی دارید که باعث بروز مشکلات قابل توجهی می شود یا به نظر بعد از چند هفته بهبود پیدا نکرده است ، توصیه می کنیم حتما به یک فیزیوتراپیست مراجعه کنید. فیزیوتراپیست می تواند برای انواع مختلف کمردرد راهکارهای مفیدی به شما ارائه دهد. فیزیوتراپی برای دیسک کمر می تواند به موارد زیر کمک کند:

  • کمردرد غیر اختصاصی – این کمر دردی است که در آن علت مشخصی (مانند یک مشکل پزشکی زمینه ای یا یک آسیب اساسی) وجود ندارد.
  • درد سیاتیک – این دردی است که از کمر به پایین پاهای شما انتشار می یابد. درد سیاتیک ممکن است ناشی از فتق دیسک باشد. فتق دیسک زمانی ایجاد می شود که دیسک موجود در ستون فقرات از شکل طبیعی خود بیرون می زند و به عصب فشار می آورد.
  • کمردرد ناشی از فرسودگی دیسک ها در ستون فقرات (بیماری دژنراتیو دیسک).
  • تنگی کانال نخاعی – این در صورتی اتفاق می افتد که فضای اطراف نخاع شما باریک می شود و فشار زیادی به نخاع تان وارد می کند.

ممکن است پزشک معالج تان، شما را به یک فیزیوتراپیست ارجاع دهد یا ممکن است خودتان از کلینیک فیزیوتراپی وقت ملاقات بگیرید (برای اطلاعات بیشتر به این بخش مراجعه کنید: یافتن یک مرکز فیزیوتراپی خوب). پزشک عمومی یا فیزیوتراپیست شما ممکن است فیزیوتراپی را به عنوان بخشی از برنامه درمانی که شامل یک برنامه ورزش ، مسکن ها و پشتیبانی روانی است ، توصیه کند. به کارگیری ترکیبی از روش های درمانی مانند این ممکن است بهترین فرصت را برای رها شدن از درد کمر مرتبط با دیسک کمر است.

 

در جلسه فیزیوتراپی برای دیسک کمر چه اتفاقی خواهد افتاد؟

وقتی برای اولین بار به فیزیوتراپیست مراجعه می کنید ، وی سوابق پزشکی تان را به صورت جز به جز از شما می پرسد. همچنین از شما در مورد سوابق بیماری های تان ، سبک زندگی و داروهای مصرفی تان سؤال می کند. وی همچنین باید بداند چه علائمی را تجربه کرده اید و چه چیزی باعث تحریک این علائم می شود. در مرحله بعد ، از شما معاینه فیزیکی مفصلی ، از جمله بررسی نحوه حرکت و عملکرد کمر تان به عمل می آورد. فیزیوتراپیست همچنین ممکن است ارزیابی عصبی را انجام دهد تا بررسی کند که اعصاب شما چگونه کار می کند. ممکن است لازم باشد هنگام مراجعه به فیزیوتراپی لباس های خود را در آوردید تا فیزیوتراپیست تان بتواند کمر شما را ببیند و لمس کند. اگر ترجیح می دهید که یک همراه داشته باشید ، می توانید از قبل با کلینیک هماهنگ کنید.

فیزیوتراپیست تان توضیح می دهد که چه درمانی برای شما مناسب است ، و چقدر انتظار می رود این درمان بتواند به کمردرد شما کمک کند. وی همچنین باید درباره خطرات احتمالی درمان به شما اطلاع دهد. اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید یا سوالی دارید ، از مطرح کردن آن مضایقه نکنید. بسیار حائز اهمیت است که کاملاً درک کنید هدف فیزیوتراپیست شما چیست ، زیرا از شما خواسته می شود رضایت نامه امضا کنید تا ادامه درمان را پیش ببرید.

 

انواع درمان های فیزیوتراپی برای دیسک کمر

درمان های فعال

روش های درمانی فعال ، ورزش و حرکاتی هستند که خودتان آنها را انجام می دهید. درمان های فعال مهم ترین بخش از هر نوع درمان به شمار می روند. به طور کلی ، فعال بودن به هر طریقی بهترین چاره برای کمردرد است. ورزش می تواند به بهبود انعطاف پذیری ، تحرک و قدرت در کمر شما کمک کند. یک فیزیوتراپیست می تواند به شما توصیه کند که دقیقاً چه تمریناتی برای شما مناسب است و این که چگونه آنها را انجام دهید. در زیر ما بر انواع مختلف ورزش هایی که احتمالاً در درمان فعال با آنها روبرو خواهید شد ، مروری کرده ایم.

ورزش های هوازی

این ورزش شامل هر تمرینی است که شما را به حرکت در می آورد و ضربان قلب شما را افزایش می دهد. این مهمترین قسمت از هر برنامه درمانی است. ورزش هوازی می تواند به هر مشکلی که شما ممکن است داشته باشید کمک کند و شما را متحرک نگه می دارد. همچنین به مدیریت وزن تان نیز کمک می کند و می تواند تندرستی شما را نیز تقویت کند. فیزیوتراپیست تان احتمالاً تمرینات هوازی کم تأثیر را برای شروع توصیه می کند. این موارد شامل پیاده روی ، شنا ، استفاده از دوچرخه ثابت و دستگاه های استپ است. وی شما را تشویق می کند تا جایی که احساس توانایی می کنید، فعال باشید. معمولاً به شما توصیه می شود 20 تا 30 دقیقه ، حداکثر 5 بار در هفته ورزش هوازی انجام دهید. اما ممکن است لازم باشد با دوره های کوتاه تر فعالیت خود را شروع کنید.

تمرینات کششی

هدف از این تمرینات، بهبود انعطاف پذیری در ستون فقرات و کاهش تنش در عضلات پشتیبان ستون فقرات است. به احتمال زیاد از شما خواسته می شود این تمرینات را هر روز انجام دهید. یک حرکت کششی متداول این است که روی پشت خود دراز بکشید و زانوهای خود را بغل کرده و به آرامی به سمت خود بکشید تا کمرتان کشیده شود. یا ممکن است از شما خواسته شود که بایستید و خم شوید و عضلات همسترینگ خود را در قسمت پشت پاها بکشید. این تمرین می تواند فشار در قسمت تحتانی کمر تان را کاهش دهد.

تمرینات قدرتی

ورزش هایی که هدف آنها تقویت عضلات اصلی شما است ، می تواند بعضاً بخشی از برنامه های ورزشی برای کمردرد باشد. عضلات اصلی شما شامل عضلات شکمی yjr در اطراف معده ، عضلات کمر و عضلات اطراف لگن تان است. این تمرینات می تواند در کوتاه مدت مفید باشند. با این حال ، شواهد رو به افزایشی وجود دارد که نشان می دهند تمرینات هسته ای در طولانی مدت، به نسبت تمرینات عمومی هیچ فایده ای ندارند. بنابراین این نوع ورزش ممکن است آن چیزی نباشد که فیزیوتراپیست شما روی آن تمرکز دارد. به طور کلی فعال بودن از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

درمان های دستی

فیزیوتراپیست شما همچنین ممکن است پیشنهاد کند که یکی از تکنیک های دستی (“hands on”) زیر را امتحان کنید. این همیشه با یک برنامه تمرینی همراه خواهد بود.

  • موبیلیزاسیون. در موبیلیزاسیون ، فیزیوتراپیست شما از حرکات آهسته و آرام برای کشش ستون فقرات استفاده می کند. هدف از این تمرین، این است که شما را به دامنه طبیعی حرکت خود بازگرداند.
  • دستکاری. در روش دستکاری ، فیزیوتراپیست شما در یک نقطه خاص از ستون فقرات تان یک عمل تراست (thrusting) سریعتر را انجام خواهد داد. ممکن است وقتی این کار را انجام دهد ، صدای “پوپ” مانندی بشنوید.

در گذشته ، فیزیوتراپیست ها برای ارائه سایر روش های درمانی از جمله از تحریک عصب الکتریکی از راه پوست (TENS) و طب سوزنی نیز استفاده می کردند. با این حال ، این روش های درمانی در دستورالعمل های کمردرد توصیه نمی شود زیرا شواهد محدودی در مورد سودمند بودن آنها وجود دارد. امروزه دیگر نباید این درمان ها به شما ارائه شود. ماساژ، درمانی دیگر است که شواهد کمی در مورد چگونگی اثربخشی آن وجود دارد. معمولاً این روش برای درمان کمردرد توصیه نمی شود.

 

پس از فیزیوتراپی برای دیسک کمر چه انتظار می رود؟

در پایان جلسه اول ، فیزیوتراپیست تان معمولاً به شما اطلاع می دهد که چند جلسه فیزیوتراپی نیاز دارید و چند وقت یکبار باید به کلینیک مراجعه کنید. این عوامل بستگی به این دارد که درد کمر چه تاثیری بر شما دارد و چگونه می توانید علائم خود را کنترل کنید. ممکن است تنها به یک مشاوره یک جلسه ای نیاز داشته باشید ، یا ممکن است جلسات فیزیوتراپی تان در طی چند ماه طول بکشند.

فیزیوتراپیست تان همچنین در مورد آنچه می توانید برای تسکین کمردرد در خانه انجام دهید نیز به شما توضیحاتی می دهد و توصیه هایی را ارائه می دهد. این ممکن است مواردی از قبیل چگونگی بهبود پوسچر شما و اطمینان از نحوه نشستن صحیح روی صندلی خودرو یا صندلی اداری تان را شامل شود.

فیزیوتراپی کمر تنها بخشی از درمان شما برای کمردرد خواهد بود. ایجاد تغییراتی در سبک زندگی و فعال بودن هرچه بیشتر ، به علاوه تکمیل هر نوع درمان دیگری که به شما ارائه می شود ، به شما کمک می کند تا سریعتر روند بهبودی را طی کنید. همچنین این بدان معنی است که احتمال عود کمر درد، کمتر است.

 

ورزش های فیزیوتراپی کمر

پیش از هر چیز توصیه می شود این تمرینات را به آرامی انجام دهید!

با توجه به گزینه های بررسی و ارزیابی بالینی فتق دیسک کمر، اعتقاد بر این است که “برنامه ورزشی مک کنزی” یکی از مفید ترین گزینه ها است. این برنامه به علائم بیمار اختصاص داده شده است و بر تمریناتی که باعث کاهش درد منتشر شونده می شوند ، تمرکز دارد.

بنابراین ، ما بسیاری از تمرینات نوع “تقویت عضله” زیر  را از روش مک کنزی برای شما فهرست کرده ایم. اگر هر یک از این تمرینات باعث درد بیشتری می شود ، لطفاً آن را متوقف کرده و به پزشک مراجعه کنید.

  1. برداشتن فشار از ستون فقرات

روش درمان مکنزی
برداشتن فشار از ستون فقرات

برداشتن فشار از روی ستون فقرات باید اولین کاری باشد که شما برای درمان فتق دیسک و یا دیسک برآمده انجام می دهید. زیرا این تمرین فضایی بین مهره های شما ایجاد می کند ، و بنابراین فشار دیسک ها را فشار می دهد.

نحوه انجام:

  • از بارفیکس یا بالای درب (یا هر چیزی که می توانید از آن آویزان شوید) استفاده کنید و به بدن خود اجازه دهید “فقط آویزان شود”.
  • به مدت 30 ثانیه آویزان شوید و آن را 3 ست انجام دهید.
  • خیلی آهسته از این حالت رها شوید تا باعث ایجاد اسپاسم نشود.

** این تمرین نباید باعث درد شود. اگر در طول انجام آن احساس درد می کنید ، به این معناست که برای شما مناسب نیست. در این حالت ، به جای آن ، برخی از تمرین های دیگر را که در ادامه آمده است، امتحان کنید.

 

  1. کشش ایستاده

فیزیوتراپی بعد از عمل دیسک کمر
کشش ایستاده

این تمرین به معکوس کردن آنچه که شما در طول روزمره انجام می دهید (به جلو خم شدن) کمک می کند. از آنجا که بیشتر دیسک های برآمده و فتق های دیسک ناشی از پوسچر بد و خم شدن مکرر ستون فقرات ایجاد می شود ، این کشش کمک می کند تا فرم بدن اصلاح شود. دیسک را به حالت خنثی بر می گرداند.

نحوه انجام:

  • در یک حالت خوب و صحیح بایستید. حالا هر دو دست تان را در دو طرف کمر خود قرار دهید. اکنون با کمک دستان ، لگن خود را به جلو فشار داده و ستون فقرات را به عقب بکشید. این کشش را به گردن خود بدهید؛ به طوری که موازی با سقف قرار بگیرید.
  • با 10 تکرار شروع کنید و 2-3 ست انجام دهید.
  • این کار مخصوصاً حین برخاستن از نشسته از پشت میز کار بسیار عالی است.

** این تمرین نباید باعث درد شود. اگر در طول انجام آن احساس درد می کنید ، به این معناست که برای شما مناسب نیست. در این حالت ، به جای آن ، برخی از تمرین های دیگر را که در ادامه آمده است، امتحان کنید.

 

  1. حرکت نیمه کبری

روش درمان مکنزی
حرکت نیمه کبری

حرکت کششی نیمه کبری کمک می کند تا مواد دیسک را به سمت مرکز دیسک بین مهره ای برگردانیم تا بهبودی زودتر حاصل شود. هدف از تکرار مکرر بخش تحتانی کمر ، “متمرکز کردن علائم” است كه اساساً به معنای دردی است كه از کل پا به روی پا عبور مي كند و بايد به كمر نزديك تر شود. این امر به نوبه خود باعث كاهش درد خواهد شد.

نحوه انجام:

  • این تمرین را با دراز کشیدن روی شکم شروع کنید و در حالی که باسن خود را در تماس با کف قرار داده اید ، به آرامی خود را روی آرنج تان بالا بکشید.
  • قبل از بازگشت به وضعیت دراز کش ، حرکت نیمه کبری را برای 10 تا 15 ثانیه نگه دارید.
  • به تدریج مدت نگه داری آن را تا 30 ثانیه افزایش دهید. 10 بار این تمرین را تکرار کنید.

** در ابتدا ، شما ممکن است خیلی خوب نتوانید این موقعیت را تحمل کنید ، بنابراین حتماً آرام و با دقت شروع کنید. اگر دردی حس کردید ، به جای آن یک تمرین دیگر را امتحان کنید.

 

  1.  حرکت کبری پیشرفته (کامل)

درمان دیسک کمر
حرکت کبری پیشرفته

این حرکت کششی بر اساس همان حرکت کششی نیمه کبری است که در بالا ذکر شد. کبری پیشرفته با هدف کاهش علائم درد و به عقب برگرداندن مواد دیسک به سمت مرکز دیسک بین مهره ای کمک می کند.

نحوه انجام:

  • پس از تسلط بر حرکت نیمه کبری ، می توانید با حرکت به نسخه پیشرفته این کشش ، شدت آن را افزایش دهید. این تمرین را با دراز کشیدن روی شکم در وضعیت دراز کش شروع کنید و در حالی که لگن خود را در تماس با کف قرار داده اید و کمر تان رها است ، به آرامی روی دستان خود فشار دهید و بلند شوید.
  • این حالت را برای 10 ثانیه نگه دارید. 10 بار آن را تکرار کنید.
  • در صورت داشتن احساس خوب، در نهایت سعی کنید این حالت را طولانی تر (20-30 ثانیه) نگه دارید.

** اگر در طول انجام آن احساس درد می کنید ، به این معناست که برای شما مناسب نیست. در این حالت ، به جای آن ، برخی از تمرین های دیگر را که در ادامه آمده است، امتحان کنید.

 

  1. حرکت گربه – کمان

دیسک کمروفیزیوتراپی
حرکت گربه – کمان

این یکی از محبوب ترین تمرینات فتق دیسک است. با ترکیب دو حالت یوگا ، حرکت کششی گربه و کمان می توانید با باز کردن فضای دیسک بین مهره ای ، و کاهش فشار فتق دیسک کمک کنید. این حرکت همچنین باعث افزایش تحرک ستون فقرات می شود که ممکن است به تسکین درد ناشی از فتق دیسک و بهبودی سریع کمک کند.

نحوه انجام:

  • در حالت چهار دست و پا قرار بگیرید. این حرکت کششی را روی دست و زانو انجام دهید. هنگامی که به سمت سقف نگاه می کنید ، دم بگیرید و بگذارید شکم تان به سمت زمین پایین بیاید.
  • این کار را با بازدم و به آرامی چرخاندن ستون فقرات خود در حالی که با دستان خود به زمین فشار می آورید و کمی گردن خود را خم می کنید تا دنبال پاهای خود را ببینید، انجام دهید.
  • 10 بار این حرکت کششی را تکرار کنید و 2 تا 3 ست انجام دهید.

تمرین های 6 و 7 به منظور کمک به تثبیت و تراز کردن ستون فقرات است تا در آینده به فتق دیسک دچار نشوید.

 

  1. سگ پرنده

ورزشهای مکنزی برای دیسک
سگ پرنده

این تمرین به تقویت و تثبیت عضلات کمر و عمق ستون فقرات شما کمک می کند. این حرکت به شما کمک می کند پوسچر خوبی داشته باشید و از اپیزود های بعدی فتق دیسک جلوگیری کنید.

نحوه انجام:

  • در حالت چهار دست و پا قرار بگیرید.
  • دست و پای موافق یک طرف را صاف در هوا بگیرید تا جایی که با تنه تان همتراز باشند.
  • قبل از بازگشت آرام به حالت اولیه ، این موقعیت را 2 تا 3 ثانیه نگه دارید.
  • این تمرین را برای طرف دیگر بدن تان نیز تکرار کنید.
  • هر طرف را 10 بار تکرار و در 2 تا 3 ست انجام دهید.

** اطمینان حاصل کنید که سر ، گردن و پشت شما در یک راستا قرار گرفته باشند تا فشار روی گردن تان به حداقل برسد.

 

  1. پلانک

ورزش درمانی برای کمر درد و سیاتیک
پلانک

درست مانند سگ پرنده ، این تمرین “هسته ای” با تقویت عضلات عمیق نخاعی و عضلات سرینی (عضلات باسن) به لگن شما کمک می کند تا در وضعیت مناسبی قرار گیرد.

نحوه انجام:

  • در حالی که ساعد تان را در مقابل تشک قرار داده اید، روی شکم خود دراز بکشید.
  • هسته خود را درگیر کنید و بدن تان را به گونه ای بلند کنید که تکیه تان روی ساعد و انگشتان پا باشد.
  • 10 ثانیه این حالت را نگه دارید و 2 تا 3 ست آن را انجام دهید.
  • به تدریج مدت نگهداری این حالت را به 30 ثانیه افزایش دهید.

** حتما اطمینان حاصل کنید كه كمر تان را در كل طول تمرین صاف نگه دارید. این بدان معناست که ستون فقرات را باید در حالت خنثی قرار دهید.

با وجودی که ممکن است از ترس بدتر شدن درد فتق دیسک خود ، وسوسه شوید که ساعات روز خود را در رختخواب یا روی مبل بگذرانید ، اما نباید این کار را انجام دهید! انجام این حرکات و ورزش های فیزیوتراپی کمر به شما این امکان را می دهد تا روند بهبودی خود را تسریع ببخشید و همچنین به کاهش علائم و افزایش سلامت کلی کمر تان نیز کمک کنید.

 

تمریناتی که نباید انجام داد

شما می تواند از طریق بلند کردن اجسام سنگین ، فشار ناگهانی به کمر یا فعالیت های تکراری شدید ، به فتق دیسک دچار شوید. افراد مبتلا به فتق دیسک باید از انجام فعالیت های شدید در هنگام بهبودی خودداری کنند.

این افراد باید از تمام تمریناتی که باعث درد می شود یا احساس می کنند که درد را بیشتر می کند ، خودداری کنند. چنانچه به درد سیاتیک مبتلا هستید، از انجام تمرینات همسترینگ خودداری کنید.

برخی افراد از فعالیت های پر اثر ، از جمله راه رفتن سریع یا ورزش های رزمی خودداری می ورزند. این ورزش ها می توانند ستون فقرات را به حرکت درآورند.

شروع با تمرینات کوچک و به تدریج پیشروی به سمت ورزشهای شدیدتر ، امن ترین راه برای كاهش علائم است. گفته می شود ، شروع تمرینان و حرکات کششی زود هنگام نیز می تواند به بهبود نتیجه فرد کمک کند.

شما باید در مورد بهترین برنامه های ورزشی برای نیازهای خاص تان با پزشک خود مشورت کنید.

خوشبختانه ما در مرکز فیزیوتراپی شایگان مهر کلیه خدمات فیزیوتراپی را توسط فیزیوتراپیست و کادری مجرب ارائه می دهیم. این مرکز مجهز به بهترین دستگاه های فیزیوتراپی می باشد. کلیه فیزیوتراپیست ها در کلینیک فیزیوتراپی شایگان مهر دارای مجوز فیزیوتراپی هستند.

کاربر عزیز، امیدواریم این اطلاعات توانسته باشد به شما در درمان بیماری تان کمک کرده باشد و هر چه زود تر، مجددا سلامتی خود را به دست آورید.

شاد و تندرست باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

thephysiocompany

bupa

backintelligence

medicalnewstoday

درمان بی خوابی

1 دیدگاه دربارهٔ «فیزیوتراپی برای دیسک کمر | ورزش های فیزیوتراپی کمر»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا