فیزیوتراپی درد پشت زانو در مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران

چه عواملی باعث ایجاد درد در ناحیه پشت زانو می شود؟

زانو بزرگترین مفصل بدن و یکی از مناطق بسیار آسیب پذیر به شمار می رود. زانو متشکل از استخوان ها که می توانند دچار شکستگی یا خارج شدن از مفصل شوند ، و همچنین غضروف ، رباط و تاندون هایی است که می توانند دچار کشیدگی یا پارگی شوند.

برخی از آسیب های زانو در نهایت تنها با استراحت و مراقبت بهبود می یابند. اما برخی از آسیب ها نیاز به عمل جراحی یا سایر مداخلات پزشکی دارند. فیزیوتراپی درد پشت زانو نیز یک روش موثر در درمان است. گاهی اوقات درد زانو ، علامت یک بیماری مزمن مانند آرتروز است که به مرور زمان به زانو آسیب می رساند.

در اینجا برخی از شرایطی که می تواند منجر به ایجاد درد در ناحیه پشت زانو شود ، قید شده است. همچنین ذکر شده که در صورت داشتن یکی از این شرایط ، چه اقداماتی می توانید صورت دهید.

  1. گرفتگی ساق پا

مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران
گرفتگی پا

گرفتگی به انقباض عضله گفته می شود. احتمال زیادی وجود دارد که عضلات موجود در ساق پا به گرفتگی دچار شوند ، زیا مستعد گرفتگی هستند. اما سایر عضلات پا نیز می توانند گرفتگی پیدا کنند ، از جمله عضلات پشت ران در نزدیکی زانو.

به احتمال زیاد هنگام ورزش یا زمان بارداری دچار گرفتگی پا خواهید شد. علل احتمالی دیگر این وضعیت عبارتند از:

  • مشکلات عصبی در پاها
  • کمبود آب در بدن (دهیدراسیون)
  • عفونت ها ، مانند کزاز
  • سموم مانند وجود سرب یا جیوه در خون
  • بیماری کبد

هنگامی که دچار گرفتگی پا می شوید ، ناگهان احساس انقباض یا اسپاسم عضلانی خواهید کرد. درد در هر نقطه ، از چند ثانیه تا 10 دقیقه ادامه پیدا می کند. پس از رفع گرفتگی ، ماهیچه ممکن است برای چند ساعت درد داشته باشد.

  1. تاندونیت پاتلا یا زانوی پرشگران

تاندونیت پاتلا

زانوی پرشگران به آسیب تاندون (بندی كه کشکک زانو (پاتلا) را به درشت نی متصل می كند) گفته می شود. این وضعیت تاندونیت پاتلا نیز نامیده می شود. این وضعیت ممکن است در هنگام پرش یا تغییر مسیر اتفاق بیفتد ، مثلاً هنگام بازی والیبال یا بسکتبال.

این حرکات می تواند باعث ایجاد پارگی های کوچکی در تاندون شود. در نتیجه ، تاندون متورم و ضعیف می شود.

زانوی پرشگران باعث درد زیر زانو می شود. این درد با گذشت زمان بدتر می شود. علائم دیگر این وضعیت عبارتند از:

  • ضعف
  • سفتی و انقباض
  • مشکل در خم شدن و صاف کردن زانو
  1. تاندونیت دو سر ران ران (آسیب مفصل ران)

مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران
تاندونیت دو سر ران ران

مفصل ران یا همسترینگ شامل سه عضله است که از پشت ران شما تا پایین کشیده شده اند:

  • عضله نیم وتری (semitendinosus)
  • عضله نیم غشایی (semimembranosus)
  • عضله دو سر رانی (biceps femoris)

این ماهیچه ها به شما امکان خم کردن زانوی تان را می دهند.

وارد آمدن آسیب به یکی از این عضلات همسترینگ کشیده شده یا کشیدگی همسترینگ گفته می شود. کشیدگی همسترینگ وقتی اتفاق می افتد که عضله شدیدا کشیده شود. تحت این شرایط ، ماهیچه ممکن است کاملاً پاره شود که بهبودی آن می تواند ماه ها طول بکشد.

هنگامی که به عضله همسترینگ تان آسیب وارد می شود ، یک درد ناگهانی احساس خواهید کرد. صدمات در ناحیه مفصل ران (با نام تاندونیت دوسر ران) منجر به ایجاد درد در ناحیه پشت زانو می شود.

علائم دیگر این وضعیت عبارتند از:

  • تورم
  • کبودی
  • ضعف در پشت پا

این نوع آسیب در بین ورزشکارانی که در ورزش هایی مانند فوتبال ، بسکتبال ، تنیس یا انواع دوی میدانی فعالیت دارند، متداول است. انجام حرکات کششی قبل از بازی می تواند به جلوگیری از بروز این آسیب کمک کند.

  1. کیست بیکر

مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران
کیست بیکر

کیست بیکر ، کیسه ای مملو از مایعات است که در پشت زانو تشکیل می شود. مایع داخل کیست ، مایع سینوویال است. به طور معمول ، این مایع به عنوان روان کننده مفصل زانو عمل می کند. اما اگر شما به آرتروز یا آسیب زانو دچار شده باشید ، ممکن است زانو، بیش از حد مایع سینوویال تولید کند. تجمع اضافی این مایع می تواند یک کیست ایجاد کند.

علائم کیست بیکر شامل موارد زیر است:

  • درد در زانو و پشت زانو
  • تورم پشت زانو
  • سفتی و مشکل در خم کردن زانو

این علائم می توانند در هنگام فعالیت بدتر شوند. اگر کیست ترکیده باشد ، درد شدیدی در زانو احساس خواهید کرد.

کیست بیکر گاهی به خودی خود از بین می رود. برای درمان کیست بزرگ یا دردناک ، ممکن است نیاز به تزریق استروئید ، فیزیوتراپی یا تخلیه کیست داشته باشید. تعیین این که آیا وجود مشکلات زمینه ای، مانند آرتریت باعث ایجاد کیست شده است یا خیر، بسیار مهم است. در این صورت ، مراقبت از این مشکل ابتدا ممکن است منوط به برداشتن کیست بیکر باشد.

  1. تاندونیت گاستروکنمیوس (کشیدگی ماهیچه پشت ساق پا)

تاندونیت گاستروکنمیوس

عضله گاستروکنمیوس و عضله سولئوس ، عضلات پشت ساق پای شما را تشکیل می دهند که قسمت پایینی پای شما محسوب می شود. این عضلات به شما کمک می کنند تا زانوی خود را خم کنید و انگشتان پا را بچرخانید.

هر ورزشی که نیازمند این باشد که سریعاً از حالت ایستاده به حالت دویدن در آیید (مانند تنیس یا اسکواش) می تواند منجر به کشیده شدن یا پارگی عضله گاستروکنمیوس گردد. معمولا به دلیل درد ناگهانی ای که در قسمت پشت پا ایجاد می شود ، متوجه کشیدگی عضله گاستروکنمیوس خواهید شد.

علائم دیگر این وضعیت عبارتند از:

  • درد و تورم در پشت ساق پا
  • کبودی در پشت پا
  • مشکل در ایستادن بر روی نوک انگشتان پا

بسته به اندازه پارگی ، درد دیر یا زود فروکش می کند. استراحت ، بالا نگه داشتن پا و استفاده از کمپرس یخ در منطقه آسیب دیده به بهبود سریع تر آن کمک می کند.

  1. پارگی منیسک

پارگی منیسک

منیسک یک قطعه غضروف به شکل چند وجهی است که تکیه گاهی برای مفاصل است و مفصل زانو را تثبیت می کند. هر یک از زانو ها دارای دو منیسک هستند (یکی در هر یک از زانو ها).

ورزشکاران گاهی اوقات هنگام اسکوات زدن و چرخش زانو ، دچار پارگی منیسک می شوند. با افزایش سن ، منیسک ضعیف شده و انحطاط می یابد. در نتیجه با هر حرکت پیچشی مستعد پارگی می شود.

هنگامی که منیسک پاره می شود ، ممکن است صدای “پوپ” مانندی را بشنوید. در ابتدا ممکن است درد نداشته باشد. اما بعد از این که چند روز سپری شود ، زانوی تان دردناک تر می شود.

علائم دیگر پارگی منیسک عبارتند از:

  • سفتی در زانو
  • ورم
  • ضعف
  • قفل کردن یا خالی کردن زانو

استراحت ، استفاده از کمپرس یخ و بالا نگه داشتن زانوی آسیب دیده می تواند به تخفیف علائم و به بهبود سریع تر آن کمک کند. اگر پارگی به خودی خود برطرف نشود ، ممکن است برای ترمیم آن به عمل جراحی نیاز داشته باشید.

  1. آسیب رباط صلیبی قدامی

پارگی رباط صلیبی
آسیب دیدگی رباط صلیبی

رباط صلیبی قدامی (ACL) نواری از بافت است که از جلوی مفصل زانو کشیده شده است. این رباط استخوان ران را به درشت نی متصل می کند و به ثبات و به حرکت در آمدن به زانو کمک می کند.

آسیب رباط صلیبی اغلب زمانی رخ می دهد که حین دویدن به طور ناگهانی حرکت تان را آهسته یا متوقف می کنید یا جهت حرکت تان را ناگهان تغییر می دهید. همچنین چنانچه پرش و فرود نادرستی انجام دهید، یا در ورزش های تماسی مانند فوتبال آسیب ببینید نیز امکان کشیدگی یا پاره شدن این رباط وجود دارد.

ممکن است هنگام آسیب رباط صلیبی ، یک صدای “پوپ” احساس کنید. پس از آن ، زانوی شما دردناک و متورم خواهد شد. ممکن است در حرکت دادن کامل زانوی تان مشکل داشته باشید و یا هنگام راه رفتن احساس درد کنید.

استراحت و فیزیوتراپی می توانند به بهبود کشیدگی رباط صلیبی کمک کنند. اما اگر رباط پاره شود ، برای درمان آن اغلب به عمل جراحی نیاز خواهید داشت.

  1. آسیب رباط صلیبی خلفی

آسیب رباط صلیبی خلفی

رباط صلیبی خلفی (PCL) شریک رباط صلیبی قدامی است. این نیز نوار دیگری از بافت است که رباط استخوان ران را به درشت نی متصل می کند و از زانوی شما پشتیبانی می کند. با این حال ، رباط صلیبی خلفی به اندازه رباط صلیبی قدامی آسیب پذیر نمی باشد.

اگر ضربه سختی به قسمت جلوی زانوی تان وارد شود ، مثلا در حین تصادف رانندگی ، ممکن است به رباط صلیبی خلفی تان آسیب وارد شود. بعضی اوقات این آسیب در اثر پیچاندن زانو یا زمین خوردن در هنگام راه رفتن رخ می دهد.

کشش بیش از حد این رباط منجر به کشیدگی آن می شود. تنها یک فشار اساسی کافی است تا این رباط را به دو قسمت پاره کند.

علی رغم درد ، آسیب رباط صلیبی خلفی منجر به موارد زیر می شود:

  • تورم زانو
  • سفتی زانو
  • مشکل در راه رفتن
  • ضعیف شدن زانو

استراحت ، استفاده از کمپرس یخ و بالا نگه داشتن زانوی آسیب دیده می تواند به بهبود سریع تر آسیب رباط صلیبی خلفی کمک کند. در صورت آسیب دیدن بیش از یک رباط در زانو ، علائم بی ثباتی زانو داشته باشید ، یا به غضروف آسیب وارد شده باشد، ممکن است به عمل جراحی نیاز داشته باشید.

  1. نرمی کشکک

نرمی کشکک

نرمی کشکک زانو زمانی اتفاق می افتد که غضروف درون مفصل تجزیه شود. غضروف، ماده ای لاستیکی است که تکیه گاه استخوان ها محسوب می شود ، در نتیجه در هنگام حرکت ، به یکدیگر ساییده نمی شوند.

آسیب دیدگی زانو ، یا فرسودگی ناشی از افزایش سن ، آرتریت یا استفاده بیش از حد زانو، می تواند منجر به نرمی کشکک زانو شود. متداول ترین محل تجزیه غضروف، زیر زانو (پاتلا) است. هنگامی که غضروف از بین برود ، استخوان های زانو بر روی یکدیگر ساییده شده و منجر به درد می شود.

علائم اصلی این وضعیت، درد در پشت زانو است. درد هنگام بالا رفتن از پله ها یا بعد از مدتی نشستن ممکن است بیشتر شود.

علائم دیگر عبارتند از:

  • مشکل در حرکت زانو از یک نقطه مشخص
  • ضعف یا کمانش در زانو
  • احساس ترک خوردگی یا صدای غژ غژ هنگام خم کردن و صاف کردن زانو

استفاده از کمپرس یخ ، مصرف مسکن های بدون نسخه و فیزیوتراپی می تواند به درد کمک کند. هنگامی که غضروف آسیب دیده باشد، نرمی کشکک به خودی خود از بین نمی رود و تنها جراحی می تواند غضروف آسیب دیده را درمان کند.

  1. آرتروز

فیزیوتراپی آرتروز زانو
آرتروز زانو

آرتروز نوعی بیماری دژنراتیو است که در آن غضروف هایی که تکیه گاه مفاصل بودند و از مفصل زانو پشتیبانی می کنند به تدریج از بین می روند. چند نوع آرتروز وجود دارد که می تواند روی زانو ها تأثیر بگذارد:

  • استئوآرتریت شایع ترین نوع است. این وضعیت تجزیه تدریجی غضروف است که با افزایش سن رخ می دهد.
  • آرتریت روماتوئید یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به اشتباه به مفاصل حمله می کند.
  • لوپوس یکی دیگر از بیماری های خود ایمنی است که باعث ایجاد التهاب در زانو ها و سایر مفاصل می شود.
  • آرتریت پسوریاتیک باعث درد مفاصل و لکه های پوسته پوسته شده بر روی پوست می شود.

شما می توانید با استفاده از ورزش ، تزریق و مصرف داروهای ضد درد ، آرتروز را کنترل کنید. آرتریت روماتوئید و سایر اشکال التهابی این بیماری با داروهای اصلاح کننده بیماری درمان می شوند. به این ترتیب که پاسخ سیستم ایمنی را ضعیف می کنند و التهاب را در بدن کاهش می دهند.

  1. ترومبوز وریدی عمقی

مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران
ترومبوز وریدی عمقی (DVT)

ترومبوز وریدی عمقی (DVT) لخته خونی است که در یک سیاهرگ عمیق در داخل پا تشکیل می شود. به واسطه این وضعیت، احساس درد در پاها خواهید داشت ، به ویژه هنگام ایستادن.

سایر علائم ترومبوز وریدی عمقی عبارتند از:

  • تورم پا
  • احساس داغی در منطقه
  • قرمزی پوست

بسیار حائز اهمیت است که در سریع ترین زمان ممکن تحت درمان ترومبوز وریدی عمقی قرار بگیرید. لخته می تواند آزاد شده و به ریه ها منتقل شود. هنگامی که یک لخته در شریان ریه ها وجود داشته باشد به آن آمبولی ریوی (PE) گفته می شود. آمبولی ریه می تواند به شدت تهدید کننده و مهلک باشد.

ترومبوز وریدی عمقی با داروهای رقیق کننده خون درمان می شود. این داروها از بزرگ شدن و همچنین تشکیل لخته های جدید جلوگیری می کنند. در نهایت بدن تان لخته را تجزیه خواهد کرد.

اگر لخته بزرگی دارید که خطرناک است ، پزشک به شما داروهایی بنام ترومبولیتیک می دهد تا سریعتر آن را تجزیه کند.

 

نکاتی برای تسکین سریع درد پشت زانو

مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران
درد پشت زانو

جهت کنترل و مدیریت درد پشت زانو، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • زانو را استراحت دهید تا بهبود یابد.
  • چند بار در روز به مدت 20 دقیقه روی آن یخ قرار دهید.
  • برای پشتیبانی و مراقبت از زانو یک بانداژ فشرده سازی استفاده ، اما مطمئن شوید که خیلی سفت و محکم نباشد.
  • زانوی مصدوم را روی یک یا چندین بالش قرار دهید تا بالا نگه داشته شود.
  • از عصا یا واکر برای برداشتن تحمل وزن از روی زانو استفاده کنید.
  • برای تسکین درد از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی بدون نسخه (NSAIDs) از جمله آسپرین (بوفرین) ، ایبوپروفن (ادویل) و ناپروکسن (ناپروسین) استفاده کنید.

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

ممکن است بتوانید درد ناشی از آسیب جزئی یا آرتروز را در خانه را درمان کنید. اما در صورت تجربه موارد زیر به پزشک خود مراجعه کنید:

  • پای آسیب دیده قرمز شود.
  • پا بسیار متورم باشد.
  • درد زیادی دارید.
  • تب دارید.
  • سابقه لخته شدن خون را داشته اید.

پزشک می تواند علت اصلی درد پشت زانو را تعیین کرده و به شما در یافتن تسکین کمک کنند.

در صورت تجربه موارد زیر باید فوراً به دنبال مراقبت های پزشکی باشید:

  • درد شدید
  • تورم ناگهانی یا داغی در پا
  • مشکل در تنفس
  • پا دیگر قادر نباشد وزن تان را تحمل کند
  • تغییر در ظاهر مفصل زانو

 

فیزیوتراپی درد پشت زانو

اگر استراحت ، استفاده از کمپرس یخ ، فشرده سازی ، و بالا نگه داشتن زانو یا حتی تهیه یک زانو بند طبی قادر نبوده ، درد پشت زانو شما را برطرف سازد، احتمالا احساس سردرگمی می کنید.

خوشبختانه در دنیای امروز هیچ مشکل پزشکی ، بدون درمان نیست. علم پزشکی برای این قبیل مشکلات و درد ها نیز چاره ای اندیشیده است. یکی از موثرترین روش های کنترل و مدیریت درد پشت زانو ، فیزیوتراپی است.

فیزیوتراپی (PT) روش مراقبتی است که با هدف کاهش درد و کمک به شما در بهبود عملکرد ، حرکت و زندگی بهتر انجام می شود. همه افراد در هر گروه سنی می توانند فیزیوتراپی دریافت کنند. این روش می تواند انواع مشکلات سلامتی را درمان کند. فیزیوتراپیست ها با توجه به نیازهای شما درمان مناسب را پیشنهاد می کنند. آنها ممکن است علائم شما را با روشهای عملی مفید، طی یک فرایند دستی (hands-on) بهبود بخشند. همچنین ممکن است به شما تمرینات ویژه ای بیاموزند تا به شما در حرکت و عملکرد بهتر کمک کنند.

تحقیقات نشان می دهد که فیزیوتراپی درد پشت زانو پس از آسیب دیدگی ، مفاصل شما را از انقباض دور نگه نمی دارد و پشتیبانی مورد نیاز را برای شما تأمین می کند. در نتیجه حرکت را آسان تر کرده و درد را کاهش می دهد. درست مشابه درب که لولایش زنگ می زند و شما با روغن کاری آن را روان می سازید ، با انجام چند حرکت فیزیوتراپی قادر خواهید بود زانو های خود را تقویت کرده و انجام کارهایی که دوست دارید را از سر بگیرید. در اینجا 10 تمرین فیزیوتراپی برای آسیب دیدگی و درد پشت زانو وجود دارد که می تواند به تقویت عضلات شما که از مفصل زانو حمایت می کنند ، کمک کند.

*** لطفاً قبل از شروع هرگونه تمرین فیزیوتراپی با پزشک یا فیزیوتراپست خود مشورت کنید.

 

تمرینات فیزیوتراپی درد پشت زانو

10 ورزش برای درمان درد پشت زانو به شرح زیر است:

  1. کشش چهار سر ران

فیزیوتراپی درد پشت زانو
کشش چهار سر ران

صاف بایستید و با دست راست مچ پای راست خود را بگیرید. مچ پا را به سمت باسن خود بکشید ، همچنین باید در جلوی پای خود کشش را احساس کنید. حداقل 30 ثانیه نگه دارید. سه بار تکرار کنید. این تمرین را به طور متناوب در هر دو طرف تکرار کنید.

  1. کشش همسترینگ

فیزیوتراپی درد پشت زانو
کشش همسترینگ

روی پای مصدوم خود ، در حالی که کف پا را به پله یا استپ ورزشی تکیه داده اید بایستید. از باسن کمی به جلو خم شوید ، در حالی که کمر خود را صاف نگه داشته اید. باید در قسمت پشت ران خود کشش را احساس کنید. این کشش را به مدت 30 ثانیه نگه دارید و سه بار تکرار کنید. این تمرین را به طور متناوب در هر دو طرف تکرار کنید.

  1. تمرین ضربه پا به پشت

فیزیوتراپی درد پشت زانو
ضربه پا به پشت

صاف بایستید و پشت یک صندلی را نگه دارید. در حالی که زانوی راست خود را خم رده اید ، پای راست خود را تا جایی که می توانید به سمت عضلات سرینی خود بالا برید. به مدت سه تا پنج ثانیه نگه دارید. دو بار در روز، هر بار 10 تا 15 مرتبه تکرار کنید. حتماً قسمت فوقانی بدن خود را صاف نگه دارید. برای این که این تمرین بیشتر چالش برانگیز شود ، از وزنه های مچ پا استفاده کنید. این تمرین را به طور متناوب در هر دو طرف تکرار کنید.

  1. تمرین پل زدن

فیزیوتراپی درد پشت زانو
پل زدن

با دراز کشیدن به پشت خود ، هر دو زانو را تا زاویه 90 درجه خم کرده و کف پای خود را روی زمین قرار دهید. باسن و ماهیچه های شکم خود را منقبض کنید و تا جایی که می توانید عضلات سرینی را از زمین بلند کنید ، بدون اینکه قوسی در کمر تان ایجاد کنید. موقعیت پل را به مدت 3 تا 5 ثانیه نگه دارید و سپس به آرامی پایین بروید. 10 تا 15 بار تکرار کنید. شدت این تمرین را با انجام آن به صورت یک پا افزایش دهید.

  1. حرکت حلزونی آهسته

فیزیوتراپی درد پشت زانو
حرکت حلزونی

در حالی که پاهای تان رو هم قرار گرفته به پهلو دراز بکشید ، مفصل ران و زانو ها را تقریباً تا 90 درجه خم کنید. زانوی فوقانی را تا حد ممکن از روی زانوی پایینی خود بلند کنید و کف پاهای خود را در کنار هم نگه دارید. این حرکت را به صورت آهسته و کنترل شده انجام دهید. این تمرین را 10 تا 15 بار تکرار کنید.

  1. موضع یک پا

فیزیوتراپی درد پشت زانو
موضع یک پا

به مدت دو دقیقه ، دو بار در روز ، روی پای مصدوم خود بایستید و پای دیگر خود را در هوا بلند کنید. برای این که این تمرین چالش برانگیز تر باشد ، سعی کنید چشمان خود را ببندید ، یا این حرکت را هنگام پرتاب توپ در هوا ، یا ایستادن بر روی بالش یا سطح ناهموار دیگری انجام دهید.

  1. حرکت بالا بردن ساق پا

فیزیوتراپی درد پشت زانو
بالا بردن ساق پا

در حالی که پشت صندلی را نگه داشته اید، بایستید. به آرامی بر روی انگشتان پا بایستید و سپس به حالت ایستاده معمولی برگردید. این کار را 20 بار تکرار کنید. برای تقویت شدت این تمرین ، روش های مختلفی وجود دارد. برای مثال می توانید با وزنه های سبک ورزش کنید ، فقط با یک پا ورزش کنید یا تمرین را روی پله انجام دهید به طوری که پاشنه های تان از لبه پبه آویزان باشد.

  1. اسکوات دیواری

فیزیوتراپی درد پشت زانو
اسکوات دیواری

پای خود را تا عرض شانه باز کنید و کمر تان را به دیوار تکیه دهید. زانو ها را خم کرده و به حالت اسکوات پایین بیایید (گویی روی صندلی نشسته اید) ، سپس پاهای خود را صاف کنید و به حالت اولیه برگردید. این تمرین را ده ست انجام دهید با نگه داشتن طولانی تر حالت اسکوات ، تمرین خود را تشدید کنید و خود را به چالش بکشید.

  1. تمرین انعطاف پذیری

فیزیوتراپی درد پشت زانو
تمرین انعطاف پذیری

روی پای مصدوم خود بایستید و در حالی که پای دیگر خود را به پشت دراز کرده اید، به آرامی به سمت پایین خم شوید. پای پشتی خود را بالا برده و سپس به حالت ایستاده برگردید. این کار را 10 بار بر روی هر پا انجام دهید. با قرار دادن اشیاء روی زمین و لمس اشیاء در هر بار خم شدن به جلو ، شدت این تمرین را افزایش دهید.

  1. تمرینات لانج

فیزیوتراپی درد پشت زانو
لانج

صاف و مستقیم بایستید. با پای مصدوم خود قدم بردارید و زانوی غیر مصدوم خود (پای پشتی) را باز کنید. اطمینان حاصل کنید که زانوی جلویی از انگشتان پا جلوتر نرود. قسمت فوقانی بدن شما باید به سمت صاف و قائم باشد. با فشار بر روی پای جلویی تان به حالت ایستاده برگردید. این تمرین را ده بار در هر پا تکرار کنید. برای این که این تمرین چالش برانگیز تر باشد ، سعی کنید از وزنه های سبک نیز استفاده کنید.

 

فیزیوتراپی درد پشت زانو در مجهزترین مرکز فیزیوتراپی تهران

بهترین کلینیک فیزیوتراپی
فیزیوتراپی شایگان مهر

خوشبختانه ما در مرکز فیزیوتراپی شایگان مهر کلیه خدمات فیزیوتراپی از جمله فیزیوتراپی درد پشت زانو را توسط فیزیوتراپیست و کادری مجرب ارائه می دهیم. این مرکز مجهز به بهترین دستگاه های از جمله دستگاه فیزیوتراپی زانو خانگی است.

 

ما مرکز فیزیوتراپی شایگان مهر چه اختلالاتی را درمان می کنیم؟

1 . دردهای مفصلی و ستون فقرات کمری _ پشتی و گردن مانند :

  • آرتروز و ساییدگی مفصلی
  • نرمی غضروف
  • نرمی استخوان
  • پوکی استخوان
  • درمان غیر جراحی فتق دیسک بین مهره ای
  • مشکلات ناشی از آسیب عضلانی مانند :
  • ضعف و کوتاهی عضلات
  • آتروفی عضلانی
  • کوفتگی

 

2 . آسیب های ورزشی مانند :

  • پارگی رباط صلیبی قبل و بعد از جراحی
  • پیچ خوردگی و در رفتگی مفاصل
  • آرنج تنیس بازان
  • زانوی دوندگان

 

3 . آسیب های ناشی از صدمات فیزیکی مانند :

  • پارگی منیسک زانو
  • شکستگی استخوان ها
  • کشیدگی و پارگی رباط و تاندون

 

4 . بیماری های روماتیسمی مانند :

  • لوپوس اریتماتوز
  • آرتریت روماتوئید

 

5 . انحراف ستون مهره ای و مفاصل مانند :

  • شانه گرد شده
  • زانوی پرانتزی
  • زانوی ضربدری
  • پشت خمیده و قوز کرده
  • انحراف طرفی ستون مهره
  • گودی کمر

 

6 . آسیب رشته عصبی مانند :

  • سیاتیک
  • پای دیابتی
  • حس اندام خیالی
  • کشیدگی و گیر افتادگی عصب مانند :
  • سندروم کانال کارپ
  • سندروم خروجی قفسه سینه یا سندروم دنده گردنی )
  • فلج عصب سه شاخه صورتی ( فلج بلز )

 

7 . توانبخشی بیماران آسیب دستگاه عصبی مرکزی مانند :

  • سکته مغزی
  • همی پلژی
  • میاستنی گراویس ( MS )
  • بازتوانی بیماران پس از جراحی CNS

 

8 . توانبخشی بعد از کلیه جراحی های ارتوپدی مانند :

  • تعویض مفصل زانو
  • تعویض مفصل شانه
  • تعویض مفصل ران
  • جراحی های ستون مهره

 

9 – آسیب های ناشی از حرکات اشتباه روزانه مانند :

  • شانه یخ زده
  • گرفتگی عضلانی
  • کشیدگی عضلانی
  • گودی کمر

دیگر وقت آن رسیده از درد پشت زانو خلاص شوید. با فیزیوتراپی درد پشت زانو می توانید احساس بهتری داشته باشید تا بتوانید به انجام کارهای و فعالیت هایی که دوست دارید ، بپردازید. تحقیقات ثابت کرده است که افرادی که از همان ابتدای وارد آمدن آسیب به دنبال درمان هستند و به نسبت افرادی که درد های مزمن دارند به میزان 8 برابر دوره بهبودی کوتاه تری دارند. ما با برخورداری از بهترین فیزیوتراپیست با تجربه در بهترین کلینیک فیزیوتراپی قادریم به شما کمک کنیم احساس بهتری داشته باشید. اگر مایل هستید با یک فیزیوتراپیست مشورت کنید، پیشنهاد می کنیم با این لینک مراجعه کنید و با ما تماس حاصل نمایید. این تماس به شما این امکان را می دهد تا قبل از شروع درمان ، در مورد فیزیوتراپی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

کاربر عزیز، امیدواریم این اطلاعات توانسته باشد به شما در درمان بیماری تان کمک کرده باشد و هر چه زود تر، مجددا سلامتی خود را به دست آورید.

شاد و تندرست باشید.

تحقیق و ترجمه: مینو زرفش

منابع:

healthline

clinicsuppliescanada

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا