لاغری شکم با دستگاه فیزیوتراپی-فارادیک لاغری چیست؟

لاغری شکم با دستگاه فیزیوتراپی

لاغری شکم با دستگاه فیزیوتراپی فارادیک

سلام و خوش آمدید.

شهر مملو از مغازه های شیرینی شکلات فروشی و فست فودی ست و جمعیت زیادی در حال رفت و آمد. چند سال بعد، افرادی از همین جمعیت به انواع مراکز پزشکی و فیزیوتراپی مراجعه می کنند تا بیماری های چاقی و دیابت خود را درمان کنند.

چربی اضافه بدن من و شما و دیگران با هم فرق دارد و به شکل سلولیت، چربی اضافه غیرچاقی و چاقی خود را نشان می دهد. اغلب، چربی های اضافه ای مانند سلولیت (با چاقی فرق دارد) و چربی نامتوازن را نمی توان با تغییر سبک زندگی، رژیم خوراکی یا ورزش آب کرد. تجربه نشان داده که ماندگاری لاغری با این روش ها کم است. جراحی لاغری با لیپوساکشن گرچه ماندگاری خوبی دارد، ریسک و عوارض آن زیاد است و همگان کاندید مناسبی برای لیپوساکشن نیستند.

اما یک سوال: اگر چربی اضافه نامتوازن و موضعی داشته باشیم، آیا دستگاه های لاغری فیزیوتراپی مانند فارادیک به درد به خور هستند؟ اثربخشی خوبی دارند؟ بیایید از دوربین تجربه های واقعی و نیز از دوربین تحقیقات پزشکی-فیزیوتراپی به قضیه نگاه کنیم.

موضوع متن: لاغری شکم با دستگاه های فیزیوتراپی، از جمله فارادیک EMS و بررسی اثربخشی آن ها در ماندگاری لاغری و عوارض.

لاغری شکم با دستگاه فیزیوتراپی

چرا از دستگاه های لاغری شکم جزو تجهیزات فیزیوتراپی هستند؟ سوال خوبی ست و توضیح جالبی داریم:

آیا می دانستید تک تک سلول های عضلات بدن و معده و شکم جریان الکتریکی تعریف شده ای دارند و به هم خوردن تعادل این جریان الکتریکی سبب ضعف و ایجاد بیماری و چاقی یا اضافه وزن می شود؟
دستگاه های لاغری در فیزیوتراپی، علاوه بر ایجاد تعادل در جریانات الکتریکی عضلات شکم، پهلو، و باسن، برای کاهش انواع دردهای مزمن در عضلات و درد عصب ها و رفع ضعف بنیه و خشکی بافت های عضلانی مفیدند. به عبارتی، هم خاصیت تناسب اندام دارند و هم خاصیت کاهش درد و تقویت کنندگی. همچنین، فایده این تجهیزات برای رفع بی حسی و بی حرکتی اعصاب عضلات مختلف دست و پا و صورت و غیره ثابت شده. 

دستگاه های لاغری شکم EMS با پالس الکتریکی (برای مثال، فارادیک) دارای فرکانس های مشخصی برای تحریک عضلات شکم هستند.

دستگاه های لاغری عضلات را ورزش می دهند و مزیت آن ها به ورزش یا رژیم خوراکی این است که ماندگاری لاغری با آنها بیشتر است؛ و همزمان خواص کاهش درد، سفت سازی عضلات، تقویت بنیه، اکسیژن رسانی و رساندن مواد مغذی به عضلات (شکم برای مثال) را دارند.

لاغری موضعی با فیزیوتراپی

لاغری موضعی با فیزیوتراپی: محل قرارگیری پدهای EMS

در لاغری موضعی، بافت چربی در قسمت های دلخواه، برای مثال، شکم و پهلوها، آب می شود نه کل بدن.
تجهیزات فیزیوتراپی مختلف و متفاوتی برای لاغری شکم وجود دارد که برای تسکین درد و سفت سازی عضلات و بهبود رنگ پوست نیز مفیدند. برای مثال، فارادیک EMS به روش تحریک الکتریکی پالسی عضلات شکم، کوتیشن لاغری، دستگاه ماساژور جی فایو و غیره. تصویر بالا محل قرارگیری پدهای الکترود منفی و مثبت را برای کاهش چربی اضافه و یا تسکین درد های انواع عصب های حسی-حرکتی نشان می دهد.

ماساژور جی فایو به کمک ویبره به آب شدن چربی کمک می کند اما توصیه می کنیم نوع مرغوب آن را انتخاب کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

در روش کوتیشن یا حباب سازی، امواج مافوق صوت با فرکانس بالا به سلول های بافت چربی شکم برخورد کرده و سبب شکسته شدن و مایع شدن بافت چربی می شوند. چربی حلال و آب شده توسط یک سری آنزیم ها تجزیه شده و به کمک سیستم لنفاوی و مجاری کلیه و ادرار از بدن دفع می شود. در این روش، فرد کاندید می بایست از سلامت سیستم لنفاوی و دفعی برخوردار باشد.

اما بهترین این دستگاه ها کدام است؟

از نظر فیزیوتراپیست ها، فارادیک برای لاغری موضعی شکم دستگاه خوبی ست و اثربخشی آن با مطالعات علمی جامع ثابت شده است (لینک منبع در پایان متن).

 


لاغری با الکتروتراپی-فارادیک لاغری چیست؟

دستگاه لاغری فارادیک چیست؟

دستگاه فارادیک یک دستگاه استاندارد و مورد تایید علمی برای لاغری موضعی ست و به کمک تحریک الکتریکی عضلات (EMS) پالسی کار می کند. فارادیک بافت عضلانی را فشرده و سفت و یکنواخت سازی می کند. 

نام دیگر دستگاه فارادیک استیمولاتور است که با تولید پالس الکتریکی معین با فرکانس بالا انرژی گرمایی تولید می کند. این گرما سوزاننده نیست. جریان الکتریکی فارادیک طوری تنظیم شده که بین بافت چربی نفوز می کند و لایه های چسبیده چربی را از هم جدا می کند. فارادیک نوعی سوخت و ساز بافت چربی ست و همزمان اکسیژن رسانی و تغذیه رسانی نیز صورت می گیرد.

اگر نگران آسیب به قسمت های سالم و بدون چربی مجاور هستید، خیالتان راحت باشد. پدهای مخصوصی روی بافت چربی برای تعیین منطقه هدف فارادیک قرار داده می شود.

فارادیک برای کاندیدهای کاهش وزن در مدت زمان کوتاه خیلی مناسب است. فیزیوتراپیست ها توصیه می کنند که همراه با فارادیک، آب و مایعات کافی در طول روز بنوشید و مواد کم چربی و کربوهیدرات کمتری مصرف کنید.  ورزش متعادل در کنار فارادیک به ماندگاری لاغری شکم کمک می کند.

نکته: هر جلسه، بین بیست دقیقه تا نیم ساعت برای کاهش بافت چربی یک منطقه خاص زمان می برد. در هر جلسه، کاهش چربی را بیشتر مشاهده می کنید. نوشیدن آب و مایعات کافی به تعرق و دفع چربی مایع از بدن کمک می کند.


 

مزایای فارادیک لاغری-دستگاه چربی سوز فارادیک

♦ مزایای دستگاه لاغری فارادیک عبارتند از:

♦ تحریک اکسیژن رسانی در دستگاه گردش خون و رساندن مواد مغذی به زیر پوست

♦ کمک به سیستم لنفاوی در تصفیه مایعات و مواد زائد از بدن و در نتیجه بهبود عملکرد عضلات

♦ سفت سازی بافت شل عضله و در نتیجه معکوس کردن روند پیری بافت عضله و زیباسازی آن

♦ تحریک پایانه های اعصاب حسی و حرکتی و حس سوزن سوزن شدن موقتی که نشانه شروع فرآیند فشرده سازی عضله است

♦ افزایش ذخیره خون و در نتیجه افزایش اکسیژن رسانی و تغذیه خون

♦ تصفیه رگ های خونی و در نتیجه بهبود رنگ پوست


عوارض دستگاه فارادیک چیست؟

نکته: اثربخشی دستگاه فارادیک در حذف چربی موضعی شکم ثابت شده اما کار با این دستگاه مهارت و دقت می خواهد زیرا حفظ تعادل آب و مایعات و چربی ضروری بدن در عملیات لاغری با دستگاه مهم است. همچنین، آشنایی فیزیوتراپ با بافت پیوستگی چربی در اندام های مختلف مانند شکم، پهلو و باسن و غیره و عدم آسیب به بافت های مجاور مهم است.

برای لاغری با دستگاه فارادیک و پیشگیری از عوارض، نباید حجم بیش از حد چربی (چند منطقه با هم و همزمان) در یک جلسه آب شود. بلکه، هر جلسه مقداری چربی از یک ناحیه برداشته می شود. متوسط تعداد جلسات برای یک منطقه، برای مثال شکم، بین 6 تا 8 جلسه است. البته تعداد جلسات به حجم بافت چربی موضعی و تعداد مناطق دلخواه حذف چربی بستگی دارد. 


بهترین مرکز لاغری شکم با دستگاه فیزیوتراپی

دوستان عزیز، یکی از مراکز فیزیوتراپی معتبر را به شما معرفی می کنیم. این مرکز دارای کادر مجرب فیزیوتراپیست و متخصص ارتوپدی ست. این مرکز از همکاری چندجانبه پزشکان فوق تخصص مغز و اعصاب و پزشکان پوست و جراحان عمومی و پلاستیک نیز بهره می برد. 

لینک بهترین مرکز فیزیوتراپی برای لاغری شکم و پهلو با دستگاه

توصیه سبز:

برای نتیجه گیری بهتر، دستگاه فارادیک برای لاغری شکم را در کنار ورزش متعادل و تغذیه طبق سفره ایرانی توصیه می کنیم.


لینک منبع 1

لینک منبع 2

لینک منبع 3

از همراهی شما خرسندیم

به امید خدا، سلامت و شاد بمانیم

 

 

درمان بی خوابی

10 دیدگاه دربارهٔ «لاغری شکم با دستگاه فیزیوتراپی-فارادیک لاغری چیست؟»

    1. فرزانه جعفری

      سلام دوست عزیز
      بله موثر می باشد.
      متاسفانه اطلاعات دقیقی در مورد مراکز خرم آباد نداریم و نمی توانیم مرکز خاصی را معرفی نماییم.

  1. سعید مهدوی

    سلام . می خواستم بدانم این دستگاههای فارادیک فیزیو تراپی لاغری برای چربی زدایی از شکم در دسترس است یا خیر؟ اگر در دسترس است هزینه هر جلسه معالجه چقدر می شود ؟

  2. سلام فیزیوتراپیست احسان نوابی هستم
    بله با ضمانت نامه کتبی در خدمت شما هستم
    هر سوالی در این ضمینه دارید در خدمتم

  3. عذر خواهی میکنم حواسم نبود خودتون آدرس مرکز گذاشتین بی ادبی نباشه لطفا در صورت صلاحدید کامنت حذف کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا