لیزر موهای زائد و آنچه باید درباره لیزر موهای زائد بدانید

لیزر موهای زائد و آنچه باید در باره لیزر موهای زائد بدانید

لیزر موهای زائد و آنچه باید درباره لیزر موهای زائد بدانید 

لیزر موهای زائد

روش های سنتی حذف مو مانند تراشیدن ، موم انداختن ، استفاده از داروهای گیاهی و ژل و کرم موبر و الکترولیز وقت گیر، دردناک و گران است.

اگر شما از تراشیدن ، اپیلاسیون ، و استفاده از کرم های مو بر خسته شده اید لیزر موهای زائد ممکن است گزینه با ارزشی برای شما باشد.

درمان موهای ناخواسته با لیزر از دهه گذشته به عنوان درمان آرایشی نوین بسیار مورد استقبال مردم واقع شده است. لیزر موهای زائد برای همه قسمت های بدن مانند صورت ، چانه ، دست و سایر قسمت های بدن کار می کند.

لیزر موهای زائد گزینه انتخابی بسیاری از افراد در سرتاسر جهان است. پرتوهای شدید لیزر نور متمرکز را به فولیکول موها هدایت می کند.  این نور توسط  رنگدانه های موجود در فولیکول ها جذب می شود و فولیکول از بین می رود.

روش حذف موهای زائد توسط لیزر

درمان با لیزر برای رفع موهای زائد شامل لیزری است که با استفاده از انرژی نور و تبدیل آن به انرژی گرمایی کار می کند.  این گرما توسط ریشه هر تار مو جذب می شود و به  فولیکول آن آسیب می زند.

لیزر برای بسیاری از انواع پوست و انواع موها مؤثر خواهد بود و فولیکول های آسیب دیده تا مدت ها و برای مدت طولانی و گاهی نیز برای همیشه قادر به تولید مو نخواهند بود.

مزایای لیزر موهای زائد چیست؟

از لیزرها برای از بین بردن موهای ناخواسته صورت ، پاها  ، دست ها ، زیر بغل ، خط بیکینی و دیگر مناطق بدن استفاده می شود.

مزایای حذف موهای زائد توسط لیزر عبارتند از :

  • دقت. لیزرها می توانند به طور انتخابی موهای تاریک و درشت را هدف قرار دهند بدون اینکه به پوست اطراف موها آسیبی برسانند.
  • سرعت. هر پالس لیزر می تواند در کسری از ثانیه موهای بسیاری را به طور همزمان درمان کند. لیزر می تواند موهای یک منطقه را تقریباً در یک چهارم ثانیه درمان کند. مناطق کوچک مانند پشت لب بالایی را می توان در کمتر از یک دقیقه درمان کرد و مناطق بزرگ مانند پشت و یا پاها ممکن است تا یک ساعت طول بکشد.
  • نتیجه مطلوب. اکثر مراجعه کنندگان لیزر موهای زائد پس از سه تا هفت جلسه برای همیشه از موهای زائد راحت می شوند.
عوارض جانبی لیزر موهای زائد چیست؟

عوارض جانبی لیزر موهای زائد چیست؟

عوارض جانبی حذف موهای زائد توسط لیزر عبارتند از :

  • تاول ،
  • التهاب ،
  • ورم ،
  • تحریک پوست ،
  • تغییرات رنگدانه ،
  • قرمزی ،

عوارض جانبی لیزر موهای زائد مانند سوزش و قرمزی در طی چند ساعت پس از درمان از بین می روند. برای بررسی هر گونه علائمی که طولانی تر از حد معمول طول بکشد ، به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

شما می توانید با مراجعه به یک کلینیک معتبر و پزشکان با تجربه برای لیزر موهای زائد ، خطر عوارض جانبی و آسیب دائمی پوست را به حداقل برسانید.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

درد لیزر مانند این است که با یک کش لاستیکی به پوست ضربه بزنید ، بسیار سریع اما دردناک است.  بنابراین از یک سو ، شما احساس می کنید که درد را احساس کرده اید ، اما از سوی دیگر موهای زائد صورت و بدن شما برای همیشه از بین می روند. به نظر می رسد این کار یک تبادل ارزشمند است. از سوی دیگر، در نقاطی که پوست شما ضخیم تر است ، مثل چانه و کنار گونه ها  درد قابل کنترل تر است.

آیا لیزر موهای زائد با بی حسی انجام می شود؟

یکی از رایج ترین راه حل ها برای کاهش درد ناشی از لیزر درمانی برای حذف مو های زائد استفاده از کرم های بی حسی است. از این کرم های بی حسی به صورت موضعی استفاده می شود و معمولاً سریع عمل می کنند.

یک کرم بی حسی خوب باید موادی مانند بنزوکائین ، لیدوکایین یا تتراکائین را به عنوان ماده اصلی داشته باشد و یا ممکن است ترکیبی از این سه ماده باشد.

وجود این مواد در کرم های بی حسی باعث می شود که اطمینان حاصل  کنید کرم فوراً جذب پوست می شود و به طور مؤثری در عرض چند ثانیه منطقه تحت درمان را بی حس می کند.

لیزر درمانی برای رفع مو های زائد و ناباروری

آیا از بین بردن موی زائد توسط لیزر باعث ناباروری می شود؟ هیچ ارتباطی میان لیزر درمانی برای رفع موهای زائد و ناباروری وجود ندارد.

لیزر فقط سطح پوست را تحت تأثیر قرار می دهد ، بنابراین لیزر درمانی با تابش حداقل نمی تواند به هیچ یک از اعضای بدن نفوذ کند.

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

لیزر موهای زائد رنگدانه های تیره مو ها را هدف قرار می دهد و دستگاه لیزر فقط فولیکول موها را از بین می برد. هیچ تحقیقی در مورد لیزر موهای زائد در دوران بارداری انجام نشده است.  به همین علت متخصصان توصیه می کنند از لیزر موهای زائد در دوران بارداری خودداری کنید زیرا اثرات آن بر جنین مشخص نیست.

تغییرات هورمونی در دوران بارداری سبب می شود که موهای زائد را در اطراف نوک پستان و شکم ، صورت یا سایر قسمت های بدن مشاهده کنید.  این موها پس از بارداری می ریزند و از بین می روند.

لیزر موهای زائد برای ورزشکاران

بیشتر شناگران حرفه ای و دوچرخه سواران موهای تمام بدن خود را اصلاح می کنند. از آنجا که از بین بردن موهای زائد بدن با روش های اپیلاسیون  یا تراشیدن  یک سایه خاکستری تیره بر روی پوست به جا می گذارد که ناخوشایند است ، امروزه اکثر ورزشکاران از روش های دائمی حذف موهای بدن استفاده می کنند.

روش اصلی از بین بردن موهای زائد توسط لیزر درمانی است .  با استفاده از این روش  نیازی به صرف وقت برای از بین بردن موها نیست و ورزشکاران می توانند بیشتر بر روی  تمرینات خود تمرکز کنند.

مزایای اصلی این روش این است که درمان سریع است و می تواند طی 4 تا 6 جلسه در عرض 2 ماه انجام شود. ممکن است تعجب کنید که چه ارتباطی میان لیزر موهای زائد و ورزش کردن وجود دارد.

اما اگر شما یک ورزشکار حرفه ای هستید ، می دانید که ورزشکاران حرفه ای ها در سراسر جهان موهای زائد پاها ، پشت و قفسه سینه خود را با لیزر درمانی به طور کامل از بین می برند.

دلیل این کار کاهش حرارت بدن و کاهش مقاومت می باشد. حتی کوچکترین کاهش مقاومت می تواند سرعت شناگران و دونده ها را بهبود بخشد.

علاوه بر این ، از بین بردن مو های بدن به طور کامل باعث کاهش سائیدگی  پوست و کاهش عرق در طول آموزش و تمرینات بشود.

لیزر موهای زائد آقایان

لیزر موهای زائد آقایان

بیشترین مناطق تحت درمان برای مردان  پشت ، شانه ها ، سینه  و شکم هستند.  همچنین بسیاری از مرد ها مایل هستند که موهای صورت و گردن شان لیزر شود.  زیرا از ته ریش داشتن و یا رشد موهای زیر پوستی ریش و همچنین موهای فرو رفته در پوست که موجب فولیکولیت در ناحیه صورت و گردن شان می شود، ناراضی هستند.

بسیاری از مردان فقط می خواهند با کاهش موهای صورت ، پاها ، سینه ، و دست های خود اصلاح کردن را آسان تر کنند و کم تر دچار التهاب بعد از اصلاح بشوند.

لیزر موهای زائد در موارد زیر نباید انجام شود

  • افراد مبتلا به بیماری دیابت ،
  • افرادی که به بیماری های پوستی مبتلا هستند ،
  • افراد زیر 18 سال ،
  • افرادی که برنزه کرده اند ،
  • افرادی که به تازگی پیلینگ کرده اند ،
  • افرادی که دچار آفتاب سوختگی شده اند ،
  • افراد مبتلا به بیماری های عفونی.

مراقبت های قبل از لیزر موهای زائد

  • به منظور جلوگیری از ریزش مو در طول درمان 12 ساعت قبل از لیزر درمانی موهای ناحیه تحت درمان را شیو کنید.
  • خودتان را در معرض نور مستقیم خورشید ، رنگ های برنزه یا سولاریوم قرار ندهید و پوست خود را کاملاً مرطوب نگه دارید.
  • از چهار هفته قبل از لیزر اپیلاسیون نکنید.
  • قبل از رفتن به جلسه لیزر درمانی از مصرف هر گونه لوازم آرایشی ، محصولات زیبایی ، لوسیون ، دئودورانت و کرم ها خودداری کنید.
  • لباس راحت و گشاد بپوشید که زیاد با پوست بدن تان تماس نداشته باشد.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

  • موهای باقی مانده در محل تحت درمان با لیزر را دستکاری نکنید. زیرا با انجام این کار، فرآیند درمان را مختل خواهید کرد که ممکن است موجب تحریک فولیکول های مو شود، به عبارت دیگر می تواند باعث افزایش رشد مو شود.
  • منطقه تحت درمان قرمز و پوسته پوسته است و تقریبا یک تا دو هفته بعد از لیزر موهای زائد پوسته پوسته می شود.
  • اجتناب از حمام بسیار داغ حداقل برای 48 ساعت پس از درمان.
  • اگر تغییراتی در رنگ پیگمنت های ناحیه تحت درمان اتفاق افتاد ، به منظور تسکین پوست از ویتامین E استفاده کنید.
  • از نور مستقیم خورشید حداقل دو تا چهار هفته پس از درمان اجتناب کنید.
  • اگر لیزر موهای زائد برای موهای صورت انجام داده اید ، ممکن است در 48 ساعت اول از لوازم آرایشی معدنی استفاده کنید ، اما تا زمان بهبودی کامل پوست باید از سایر لوازم آرایشی اجتناب کنید.
  • در صورتی که موهای زائد زیر بغل را لیزر کرده اید ، حداقل تا سه روز از مصرف دئودورانت ها اجتناب کنید تا باعث تحریک پوست نشود.
  • خارش پس از لیزر موهای زائد غیر منتظره نیست. اما خاراندن این ناحیه ممکن است باعث بروز زخم شود.
  • تا 48 ساعت پس از لیزر موهای زائد از انجام ورزش و رفتن به سونا خودداری کنید زیرا می تواند باعث تحریک پوست شود.

رایج ترین نواحی برای لیزر موهای زائد

  • صورت : درمان مو های زائد صورت در میان مردان و زنان بسیار محبوب است.
  • سینه : لیزر مو های زائد سینه ، لیزر مورد علاقه بسیاری از مردانی است که مایل هستند سینه ای صاف و بی مو داشته باشند.
  • کمر و پشت : لیزر موهای کمر یکی دیگر از مناطقی است که مورد استقبال مردان و زنان قرار گرفته است.
  • زیر بغل : لیزر موهای زائد زیر بغل یکی دیگر از مناطق مورد استقبال مردم است.
  • بیکینی / پاها : منطقه بیکینی یک منطقه درمان بسیار محبوب در میان زنانی است که از تیغ و موم خسته اند و هنگام پوشیدن لباس شنا با مشکل مواجه می شوند. علاوه بر این ، بسیاری از زنان مایل هستند موهای زائد پاهای خود را نیز لیزر کنند.

انواع لیزر برای رفع موهای زائد

لیزر دایود برای حذف موهای زائد

لیزر دایود برای حذف موهای زائد

لیزر دایود برای پوست های تیره تر مؤثر است. تأثیر لیزر دایود برای موهای ضخیم تر در مقایسه با موهای به رنگ روشن  بیشتری می باشد.  سرعت  این لیزر در مناطق بزرگ زیاد است و برای درمان سریع مناطق بزرگ تر بدن از این نوع لیزر استفاده می شود.

لیزر دیود یک لیزر قابل اطمینان و کارآمد برای از بین بردن موهای زائد است. ممکن است برخی از اثرات ناخوشایند رنگدانه اتفاق بیفتد اما موقتی است.  لیزر دایود بهترین لیزر برای تمام شش نوع پوست است که بر اساس استفاده بلند مدت و ایمنی به خصوص در افرادی با انواع پوستی 1 تا 4 مؤثر می باشد.

کدام نوع پوست فیتزپاتریک برای لیزر دایود مناسب است؟

لیزر دایود به طور عمده برای انواع پوست I – III استفاده می شود. اما از این لیزر می توان برای انواع دیگر پوست نیز استفاده کرد.

مزایای حذف مو توسط لیزر دایود چیست؟

  • لیزر دایود دارای طول موج طولانی تر است و بنابراین قادر به ارائه نتایج بهتر در میان افرادی با پوست تیره می باشد.
  • این لیزر نفوذ امن ترو عمیق تر به لایه های پوست را فراهم می کند.
  • پس از حذف موهای زائد توسط لیزر دایود ، مناطق بزرگ بدن سریع تر بهبود پیدا می کنند.

عوارض جانبی لیزر دایود  چیست؟

  • گاهی ممکن است پس از لیزر موهای زائد زخم ، سوختگی ، تغییر رنگ پوست ، قرمزی و تورم وجود داشته باشد.
  • در بعضي از بيماران ، ممکن است کهیر و آلرژِی اتفاق بیفتد.

لیزر الکساندریت برای حذف موهای زائد

لیزر الکساندریت برای حذف موهای زائد

این لیزر سریع ترین نوع لیزر است. از لیزر الکسانرایت برای درمان مناطق بزرگ تر بدن در مراجعه کنندگان با پوست روشن تا زیتونی استفاده می شود.  لیزر الکساندریت یکی از رایج ترین لیزرهای حذف مو است.

کدام نوع پوست فیتزپاتریک برای لیزر الکساندریت مناسب است؟

این لیزر مناسب برای پوست هایی با  تن های رنگ روشن است. لیزر الکساندریت برای افرادی با نوع پوستی I ایده آل است.

مزایای حذف مو توسط لیزر الکساندریت چیست؟

  • میزان نفوذ این لیزر در پوست بسیار خوب است.
  • از این لیزر برای حذف موهای نازک استفاده می شود. در صورتی که لیزر های دیگر قادر به حذف موهای نازک نیستند.
  • این لیزر برای پوست های سفید بسیار مؤثر است.

عوارض جانبی لیزر الکساندریت چیست؟

  • این لیزر ممکن است باعث تغییرات رنگدانه (تیره شدن یا روشن شدن) پوست شود.
  • این لیزر برای پوست های رنگ های تیره مناسب نیست.

برای تماس با کلینیک های لیزر تهران اسکین اینجا کلیک کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع

لینک منبع

لینک منبع

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا