مزایای ورزش برای عضلات شکمی و کمری

نتیجه تصویری برای تقویت عضلات شکم و کمر

مزایای ورزش برای عضلات شکمی و کمری

از آنجا که عضلات پشت و ماهیچه های شکمی که بعضی اوقات به عنوان عضلات اصلی و مرکزی بدن شناخته می شوند ، با بالا رفتن سن ضعیف می شوند ، انجام تمرینات مناسب برای سفت کردن عضلات مرکزی لازم است.

مهم تر از همه اینکه عضلات قوی کمر و شکمی می توانند به درمان بسیاری از انواع درد کمر کمک کنند ، به ویژه شایع ترین نوع درد های کمری که ناشی از آسیب بافت نرم و یا فشار های عضلانی می باشد.

در نتیجه ، تمریناتی که این عضلات اصلی را تقویت می کنند باید بخشی از یک برنامه ورزشی متعادل و منظم باشند.

نقش عضلات پشت و شکم در شکل گیری بدن

استخوان های ستون فقرات فرم کمر را تشکیل می دهند. ارتباط پیچیده عضلات و رباط ها با ستون فقرات موجب افزایش قدرت و ثبات ستون فقرات ، دست ها و پاها می شود.

عضلات شکمی و عضلات کمری ، عوامل کلیدی این شبکه عضلانی هستند و قدرت کافی را برای حفظ فرم بدن و حرکت کردن فراهم می کنند.

هنگامی که این عضلات مرکزی دچار ضعف باشند ، فشار اضافی به ستون فقرات که نگهدارنده بدن است ، اعمال می شود. در این صورت است که احتمال آسیب ها به کمر افزایش می یابد.

اهداف تمرینات ورزشی برای کمر و شکم

تصویر مرتبط

تمرینات مختلف شکمی و کمری که بر روی ماهیچه هایی که از ستون فقرات حمایت می کنند متمرکز است به سه دسته تقسیم می شوند :

  • عضلات پشت و گلوتال . این عضلات برای اصلاح وضعیت کمر در حالت ایستاده ، بلند کردن و ایستادن ، و تحرک ران استفاده می شود.
  • گسترش عضلات شکمی و عضلات خم شونده : از عضلات شکمی و عضلات خم شونده به منظور پشتیبانی از ستون فقرات از جلو استفاده می شود. فلکسورها همچنین قوس پایین کمر در ستون فقرات را کنترل می کنند و نیز انعطاف پذیری ران را به سمت داخل بدن کنترل می کند.
  • روتاتورها (عضلات پارااسپاینال جانبی). این عضلات برای ایجاد ثبات در ستون فقرات استفاده می شود. روتاتورها همچنین حرکات ستون فقرات به طرفین را کنترل می کنند و به حفظ وضعیت مناسب بدن و انحنای ستون فقرات کمک می کنند.

از بعضی از عضلات مرکزی بدن در زندگی روزمره استفاده می شود. به عنوان مثال ، گلوتئال ها در هنگام راه رفتن یا کوهنوردی استفاده می شوند.

با توجه به اینکه وظیفه عضلات شکم و عضلات کمر بسیار دشوار است ، نیاز به انتخاب یک روش مناسب برای کشش و تقویت این عضلات ضروری می باشد.

بدون تمرینات کمری و شکمی به منظور تقویت این عضلات ، آنها به طور طبیعی و با گذشت زمان تضعیف می شوند و احتمال ابتلا به درد و یا تشدید درد های کمری را افزایش می دهند.

مزایای تمرینات ورزشی برای عضلات شکمی و کمری

تصویر مرتبط

عضلات ضعیف و یا بیش از حد سفت شده ممکن است دچار اسپاسم های دردناکی شده و آسیب ببینند و به همین علت نتوانند از ستون فقرات در صورت نیاز حمایت نمایند.

عضلات آسیب دیده همچنین می توانند باعث ایجاد مشکلاتی در ساختار استخوانی ستون فقرات شوند که به علت وضعیت بد ناشی از ضعف عضلات می باشد. و در نتیجه باعث افزایش خطر ابتلا به درد پشت یا آسیب های کمری می شود.

تأثیر تمرینات ورزشی :

  • احتمال بازگشت درد را کاهش می دهد ،
  • کاهش شدت درد کمر ،
  • محافظت در مقابل آسیب ها با پاسخ دادن مؤثر به فشار های وارده ،
  • در بعضی موارد پیشگیری از جراحی کمر ،
  • بهبود مشکلات کمر حتی پس از عمل جراحی ستون فقرات ،
  • بهبود وضعيت بدنی.

خوشبختانه ، در سال های اخیر متخصصان بهداشتی بر ضرورت تقویت عضلات مرکزی بدن به عنوان عاملی برای بهبود سلامت کلی و بهبود وضعیت سلامتی تأکید کرده اند.

تصویر مرتبط

ورزش عضلات شکمی و عضلات پشت به عنوان بخشی از روال روزانه سلامت ، مانند مسواک زدن دندان ها توصیه می شود.

برای به دست آوردن نتیجه مطلوب و حمایت از عضلات شکم و پشت ، یک مجموعه کامل تمرینات باید به مدت 10 تا 20 دقیقه طول بکشد تا تأثیر لازم را بر روی عضلات بگذارد.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا