مواد غذایی برای جلوگیری از آرتروز

مواد غذایی برای جلوگیری از آرتروز
مواد غذایی برای جلوگیری از آرتروز

مواد غذایی برای جلوگیری از آرتروز

آرتروز که به نام بیماری دژنراتیو مفصل هم نامیده می شود، یک بیماری مفصلی است که باعث تخریب غضروف در مفاصل می شود.

رایج ترین شکل آرتروز، بر اثر مطالعات انجام شده در کلینیک مایو، آرتروز در دست، گردن، لگن، زانو و قسمت پایینی کمر است. در حالیکه هیچ درمانی برای آن وجود ندارد، اما فیزیوتراپی، درمان های پزشکی و تغییرات سبک زندگی شبیه پیروی از یک برنامه غذایی سالم می تواند باعث کاهش علائم شود.

کربوهیدرات های تصفیه شده مصرف نکنید!

از کربوهیدرات های تصفیه شده نظیر آرد غنی شده و شکر غنی شده استفاده نکنید، درست است که کالری کم تری دارد اما مواد مغذی کم تری هم دارد.

استفاده از غذاهای پر قند و کربوهیدرات های تصفیه شده می توانند تاثیر مخربی بر سطح قند خون، انرژی و اشتها و مود بدن شما بگذارد.

بر طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه مریلند، از خوردن نان های غنی شده، پاستا، غذاهای اسنک مانند، ماکارونی اجتناب کنید.

این کار را در جهت کاهش علائم آرتروز انجام دهید، هنگام خرید بسته های نان، ان ها را چک کنید و آن هایی که به عنوان آرد سفید غنی شده یا آرد گندم هستند استفاده نکنید، نوشابه را کنار بگذارید.

گوشت و تخم مرغ :

مواد غذایی برای جلوگیری از آرتروز
مواد غذایی برای جلوگیری از آرتروز

گوشت وتخم مرغ حاوی چربی در صورتی که به صورت خیلی زیاد مصرف شوند می توانند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان و چاقی را افزایش می دهند.

آن ها حاوی اسیدهای چرب امگا 6 هستند. استفاده این اسید ها در مقایسه با اسید های چرب، امگا 3 می تواند خطر ابتلا به تورم و درد مفاصل را افزایش دهد.

سالمون و ماهی آزاد و ماهی تن بخورید. از محصولات کم چرب لبنی و حبوبات، گوشت و مرغ بدون چربی استفاده کنید. اگر تخم مرغ می خواهید سعی کنید از سفیده ی آن استفاده کنید.

چربی های ترانس :

مواد غذایی برای جلوگیری از آرتروز
مواد غذایی برای جلوگیری از آرتروز

چربی های ترانس از طریق فرآیندی که در آن هیدروژن به روغن نباتی اضافه شده است، ایجاد شده اند.

می توانند به نوعی بد بوده و باعث افزایش EDL یا کلسترول خون باشد و یا خوب بوده یا HDL را افزایش دهند. بر طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه هادوارد، اسید های چرب ترانس می توانند باعث ایجاد تورم و التهاب مفاصل شوند.

میوه و سبزی بخورید :

از خوردن غذاهایی نظیر کراکر، چیپس، سیب زمینی و شیرینی خودداری کنید! غذاهای منجمد و کنسرو شده نخورید! کلینیک تخصصی شایگان مهر آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان است. مقالات بعدی ما را دنبال کنید.

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا