پوکی استخوان و مجموعه ای از مقالات کوتاه و خواندنی

بهترین راههای-افزایش-تراکم-استخوان
تراکم استخوان را با ویتامین K افزایش دهید

مجموعه ای از مقالات کوتاه و خواندنی در مورد پوکی استخوان

تراکم استخوان را با ویتامین K افزایش دهید.

با ویتامین K در برابر شکستگی های استخوانی مقاومت کنید. در این مقاله ارتباط مستقیم بین ویتامین K در رژیم غذایی و کیفیت استخوان ها نشان داده می شود.  محققان رژیم غذایی 200 مرد و زن را که به طور میانگین 67 سال سن داشتند اندازه گیری کردند و به مدت دو سال به آنها مراجعه کردند.

با استفاده از سونوگرافی ، پزشکان دریافتند که کسانی که بیشترین ویتامین K را در رژیم غذایی دارند ، در مقایسه با افرادی که کمترین میزان ویتامین K را مصرف می کنند ، دارای تراکم معدنی استخوان و استخوان های قوی تری هستند.

این نتایج نشان می دهد ویتامین K از شکستگی استخوان به علت پوکی استخوان محافظت می کند.

تراکم استخوان در زنان
فلاونوئید ها از تراکم استخوان در زنان محافظت می کنند

فلاونوئید ها از تراکم استخوان در زنان محافظت می کنند

افزایش سطح فلاونوئید ها برای کمک به حفظ استخوان ها قوی لازم است

پزشکان در یک مطالعه رژیم غذایی و تراکم معدنی استخوان (BMD) را در 3000 خانم  یائسه اندازه گیری کردند. به طور متوسط ، زنان 307 میلیگرم فلاونوئیدها در روز مصرف کردند.

فلاونوئید ها یا بیوفلاوونوید ها، رنگدانه های رنگی موجود در آنتی اکسیدان های موجود در مرکبات و سایر میوه ها ، چای و شکلات سیاه هستند.

زنانی که بيشترين مصرف فلووونيد ها را داشتند ، بيشترين BMD را داشتند و کمترين نشانه های شکستگی استخوان در خون را دارا بودند.

کاهش میزان پوکی استخوان با چای سبز

پلی فنول های موجود در چای سبز برای سلامت استخوان ها ضروری هستند

در یک مطالعه ، 171 زن یائسه با استخوان های ضعیف که البته به پوکی استخوان میانگین سنی  57 سالگی مبتلا نبودند ، پلاسبو یا 500 میلی گرم پلی فنول چای سبز در روز را با یا بدون تمرین تای چی،   مصرف کردند.

پس از شش ماه ، ، زنان که پلی فنل چای را مصرف کرده بودند و یا تای چی تمرین کرده بودند در مقایسه با سایر زنان دارای علائم کمتری از شکستگی استخوان در آزمایش خون ، عضلات قوی تر و علائم کمتری از استرس اکسیداتیو، عامل اصلی التهاب ، بودند.

دوز مصرف پلی فنول چای سبز برابر با 4 تا 6 فنجان چای سبز در روز بود. همچنین زنانی که Tai   Chi  را تمرین می کنند ، احساساتی و ذهنیت بهتری دارند.

اسید آلفا لیپوئیک
اسید آلفا لیپوئیک وزن و BMI را کاهش می دهد

اسید آلفا لیپوئیک وزن و BMI را کاهش می دهد

اسید آلفا لیپوئیک (ALA) به بدن کمک می کند تا انرژی سلولی تولید کند. پزشکان می گویند که اسید آلفا لیپوئیک وزن شما را کاهش می دهد.

در یک مطالعه 360 فرد چاق که دارای فشار خون بالا ، دیابت نوع 2 یا کلسترول بالا بودند ، 1200 میلی گرم یا 1800 میلیگرم اسید آلفا لیپوئیک در روز یا یک پلاسبو همراه با خوردن یک رژیم غذایی کم کالری دریافت کردند.

پس از 20 هفته ، بیشتر کسانی که در گروه 1800 میلی گرم ALA بودند ، در مقایسه با دارونما ، حداقل 5 درصد وزن بدن شان را از دست داده بودند.

کراتین استئوآرتریت را بهبود می بخشد

زنان عملکرد بهتر و درد کمتری با مکمل کراتین تجربه کردند.

در یک مطالعه ، 24 زن مبتلا به استئوآرتریت زانو ، با میانگین سنی ​​57 سال سه بار در هفته در طول یک دوره تمرین مقاومتی کراتین یا پلاسبو مصرف کردند.  برای هفت روز اول ، دوز 20 گرم پودر کراتین مونوهیدرات در چهار دوز 5 گرمی به هر آب میوه در صبحانه ، ناهار، شام و 10 صبح اضافه شد. سایر افراد باقی مانده از مطالعه  5 گرم با ناهار خود دریافت کردند.

بعد از 12 هفته ، در حالی که گروه پلاسبو بهبودی نداشت ، گروه کراتین می توانستند 30 ثانیه زودتر از قبل از موقعیت نشسته ، بلند شوند و بایستند. گروه کراتین همچنین نسبت به دارونما ، میزان کمتری  از درد زانو، سفتی و عملکرد فیزیکی بهتر را گزارش کرد.

کورکومین
زردچوبه درد مفاصل را کاهش می دهد

زردچوبه درد مفاصل را کاهش می دهد

کرکومین ممکن است یک جایگزین موثر برای NSAIDs باشد

در یک مطالعه جدید ، کورکومین ، رنگدانه زرد در زرد چوبه ادویه هندی ، درد کمتر و افزایش تحرک در بیماران مبتلا به استئوآرتریت را نشان داد. به نظر می رسد مصرف زرد چوبه با کاهش چند نشانگر التهابی در بدن کار می کند.

طی یک دوره هشت ماهه ، 100 بیمار مبتلا به آرتروز به اندازه 200 میلی گرم در روز کورکومین مصرف کردند. بر اساس نمره و تست عملکرد تردمیل اندازه گیری شده ، از لحاظ آماری بهبود قابل توجهی در کاهش درد ، سختی و عملکرد فیزیکی در این گروه  ایجاد شد.

مصرف زردچوبه برای کاهش درد مفاصل به طور منظم توسط بدن به خوبی جذب نمی شود و نیاز به دوزهای بالاتری برای دستیابی به اثربخشی دارد. شکل پیچیده فیتوموم کورکومین (Meriva®) در این مطالعه مورد استفاده قرار گرفت و نتایج مؤثری را در دوزهای روزانه بسیار پایین تر به علت افزایش جذب آن نسبت به کورکومین استاندارد تولید کرد.

برای افرادی که دچار استئوآرتریت ملایم و متوسط ​​هستند ، کورکومین ممکن است جایگزینی مناسب برای افرادی باشد که مایل به استفاده از NSAID ها (محصولات نوعی آسپیرین) می باشند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع

سایر منابع برای مطالعه بیشتر

 

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا