6 روش برای کاهش درد مزمن مفصلی و آرتریت

6  روش برای کاهش درد مزمن مفصلی و آرتریت

کاهش درد مزمن مفصلی و آرتریت

6 روش برای کاهش درد : میلیون ها نفر از مردم با دردهای مزمن زندگی می کنند و بسیاری از این افراد نمی توانند همیشه و به اندازه کافی بیماری خود را مدیریت کنند.

Roland Staud، MD  محقق و روماتولوژیست از دانشگاه فلوریدا در گینسویل می گوید: ” این که  چرا برخی افراد قادر به کنترل درد خود هستند و برخی دیگر قادر به انجام این کار نیستند ، سؤال جالبی است.  اگر شما به دنبال راه های دیگری برای از بین بردن درد مزمن خود هستید ، ممکن است وقت آن رسیده باشد تا برخی از رویکردهای خلاقانه و حتی بی نظیر را امتحان کنید.

در اینجا شش راه برای مقابله با درد وجود دارد که می توانید با هزینه اندک و یا بدون هزینه آن را امتحان کنید.

 

مراقبه

یک مطالعه نشان داد افرادی که هر روز برای حدود 20 دقیقه مراقبه ذهنی انجام داده ند ، سطح درد شان پس از چهار روز به نصف کاهش یافت.  مدیتیشن پردازش حس درد را کاهش می دهد. همچنین ما دریافتیم که مدیتیشن پاسخ های فیزیولوژیک مغز به درد را کاهش می دهد.

 

ارتعاش

ارتعاش

تحقیقات دکتر استود در دانشگاه فلوریدا نشان داد که ارتعاش حدود 100 هرتز موجب کاهش درد می شود. بله لرزش باعث می شود که حواس شما از درد به چیزهای دیگری منعطف شود.  اما حواس پرتی ناشی از ارتعاش نیست که باعث تسکین درد شما می شود.  دکتر استود می گوید که استفاده از منابع ارتعاشی از قبیل صندلی های ارتعاشی یا حتی ماساژورهای دستی ، تجربه ای ارزشمند است برای اینکه متوجه شوید لرزش و ارتعاش بر درد های مزمن شما اثرگذار می باشد.

 

حرکت دست به سینه

افرادی که دست به گریبان درد دست ها یا مچ دست های خود هستند ،  اگر حرکت دست به سینه را انجام دهند ، ممکن است هنگام بروز محرک های درد ، درد کمتری را احساس کنند.  محققان ایتالیایی عقیده دارند که این حرکت دست به سینه ممکن است این تصور را برای مغز به وجود بیاورد که  نمی تواند محل درد را پیدا می کند.  محققان معتقدند که این اثر کاهش دهنده درد ناشی از این واقعیت است که عبور دست ها از یکدیگر  باعث می شود که مغز شما برای کشف محل  درد در بدن شما دچار سختی بشود.

 

ناله کردن

ناله کردن از درد

آیا مقابله با درد باعث می شود که شما با صدای بلند فریاد بزنید؟ به جای اینکه زبان خود را از درد گاز بگیرید ، با صدای بلند ناله کنید.   محققان نشان داده اند که ناله کردن با صدای بلند باعث می شود که تحمل درد مردان و زنان بیشتر بشود.  و حتی احساس آنان نیز از درد کاهش می یابد. دلایل احتمالی  برای این نتیجه گیری شامل شیوه ای است که ناله کردن با صدای بلند ممکن است در ارتباط بین ترس از درد و درک آن دخالت داشته باشد.

 

توهمات بینایی

تحقیقات اولیه نشان داده است  که وقتی مردم یک انگشت مبتلا به آرتریت خود را درون  یک جعبه عکس گذاشتند و تصویری از آن انگشت را کشیدند و دستکاری کردند ، احساس درد کمتری در آن انگشت داشتند. این که آیا این روش کار برای انواع دیگر درد مزمن در مفاصل دیگر مؤثر می باشد یا خیر هنوز ناشناخته است. محققان به طور دقیق مطمئن نیستند که توهمات بینایی چگونه باعث کاهش درد می شود.   یک توضیح برای این احساس ، حواس پرتی است.

 

روغن زیتون

استفاده از چربی های سالم در رژیم غذایی شما ، به ویژه روغن زیتون و مکمل های روغن ماهی ممکن است درد مزمن و التهاب همراه با آرتریت روماتوئید را کاهش دهد. اگر چه مطالعات مربوط به خواص ضدعفونی کننده روغن زیتون اندک است ، اما با این وجود ، انتخاب چربی های سالم بر سایر چربی ها (چربی های ترانس و اشباع) در رژیم غذایی شما همیشه یک استراتژی خوب برای افزایش سلامت کلی شما است.

 

7 ماده غذایی که به مبارزه با درد کمک می کند

نویسنده :مادلین رون وان، MPH

غذاهای سالم برای کاهش درد مزمن

 رژیم غذایی سالم

درد مزمن ممکن است آنقدر شدید باشد که حتی داروها و حتی روش های درمان بدنی – ذهنی به اندازه کافی به شما کمک نکنند. چهار نفر از هر پنج نفر مبتلا به درد مزمن از درمان های جایگزین برای کاهش دردهای خود استفاده می کنند.  یکی از این درمان های جایگزین مصرف غذاهای خاص یا مواد تشکیل دهنده ای که به نظر می رسد  درد را کاهش می دهند.

همه غذاهایی که در زیر نام برده ایم ، در یک رژیم غذایی سالم جا دارند. بنابراین پختن غذا با استفاد از این مواد غذایی و خوردن آنها می تواند برای سلامت شما مفید باشد. با این حال ، همیشه خوب است که اجازه دهید دکتر شما بداند چه نوع درمان هایی را دنبال می کنید. تا مطمئن شوید که این درمان ها  با یکدیگر تداخل نخواهند داشت.

 

زنجبیل

زنجبیل ریشه ای گیاهی است که می توانید از آن برای طعم دان به غذا و در شیرینی پزی استفاده کنید. زنجبیل اغلب برای کاهش حالت تهوع توصیه می شود. اما در تحقیقات آزمایشگاهی مشخص شده است که  این گیاه  حاوی ترکیباتی است که با التهاب مبارزه می کنند و اغلب باعث کاهش درد می شوند.

مطالعات بالینی نشان داده اند که استفاده از زنجبیل با مصرف به طور مداوم برای درد مفاصل مؤثر است. با این وجود عوارض جانبی متعددی وجود دارد که در نتیجه  خوردن زنجبیل در رژیم غذایی شما و یا مصرف قرص آن بروز می کند.

 

قهوه

برخی تحقیقات نشان داده اند که حتی دوز کم کافئین (حدود 100 میلی گرم یا مقدار یک فنجان قهوه دم کشیده ) می تواند به کاهش حس درد در حین  انجام کارهای دردناک و خسته کننده کمک کند.

قهوه یکی از رایج ترین منابع کافئین است. اما کافئین را می توان در سایر محصولات غذایی مانند چای ، شکلات و بسیاری از نوشیدنی ها یافت. حتی اگر کافئین به کاهش درد مزمن شما  کمک می کند ، با پزشک خود در مورد میزان مصرف مطمئن آن صحبت کنید.

 

روغن زیتون

رژیم غذایی مدیترانه ای

محققان به مزایای ضد التهاب روغن زیتون علاقه مند شده اند. چرا که به نظر می رسد افرادی که یک رژیم غذایی معمولی مدیترانه (که سرشار از روغن زیتون است) را رعایت می کنند ، شرایط بهداشتی بهتری در ارتباط با بیماری های التهابی مانند بیماری های مفصلی دژنراتیو یا دیابت  داشته باشند.

در واقع ، محتویات فوق العاده روغن زیتون ممکن است دارای ترکیبات مشابه با ایبوپروفن باشد. از روغن زیتون به عنوان بخشی از مدیریت برنامه غذایی روزانه خود استفاده کنید.  شما می توانید از روغن زیتون برای غذاهای پخت و پز یا سس سالاد استفاده کنید.

 

ماهی قزل آلا

ماهی قزل آلا در دریاهای پر عمق یافت می شود. و سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. ماهی قزل آلا یک گزینه عالی برای افزودن به هر رژیم غذایی می باشد.  حتی اگر شما دردی ندارید ، باز هم از این ماهی در رژیم غذایی خود استفاده کنید. غذاهایی با این نوع چربی های سالم ، دارای مزایای فراوانی برای سلامتی ، از جمله کاهش التهاب می باشند.

ماهی قزل آلا ، علاوه بر چربی های سالم ،  حاوی کالکیتونین است.

کالکیتونین ماده ای است که در مطالعات بالینی برای کاهش التهاب در مفاصل نشان داده شده است.  این ماده ممکن است از شما در برابر درد ناشی از استئو آرتریت محافظت کند.

 

زرد چوبه

زرد چوبه که همچنین به عنوان کورکومین شناخته می شود ، ادویه ای است که با رنگ زرد منحصر به فرد خود در کاری و دیگر غذاهای هندی نقش مهمی دارد.  همچنین به نظر می رسد که زرد چوبه  اثرات ضد التهابی داشته باشد. مصرف زرد چوبه به عنوان یک روش ممکن برای کاهش درد مزمن آرتریت روماتوئید مورد مطالعه قرار گرفته است.

زردچ وبه به صورت کپسول در بازار دارویی عرضه می شود.  اگر بخواهید می توانید برای کاهش دردهای مفصلی خود از کپسول زرد چوبه استفاده کنید.  در غیر این صورت این ادویه فوق العاده را به صورت منظم در غذاهایی که طبخ می کنید ، استفاده کنید.  و علاوه بر خواص دارویی از طعم بی نظیر آن به همراه زنجبیل در غذاهای خود لذت ببرید.

 

انگور قرمز

انگور قرمز حاوی رزوراترول می باشد

انگور قرمز حاوی رزوراترول می باشد. رزوراترول یک ترکیب شیمیایی است که به نظر می رسد مزایای ضد التهابی دارد. رزوراترول همچنین در انواع توت ها و بادام زمینی یافت می شود. در آزمایش هایی که بر روی رزوراترول انجام شده ، مشخص شده است که این ماده در نهایت با متوقف ساختن برخی از سلول های بدن از پاسخ به سیگنال های التهابی ، می تواند به مبارزه با درد کمک کند.

تحقیقات بعدی نشان داده است که ترکیب رزوراترول با زردچوبه می تواند توانایی هر دو را برای مبارزه با التهاب افزایش دهد. مصرف انگور قرمز وقتی که با درد زندگی می کنید ، اهمیت دارد.

 

آویشن

آویشن یک گیاه با برگ های کوچک و معطر است که  در بسیاری از غذاها برای بوی خوش آن مورد استفاده قرار می گیرد. تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات آویشن ممکن است با احساس  درد درگیر شوند. اگر چه محققان هنوز کاملاً مطمئن نیستند که چگونه گیاه آویشن این کار را انجام می دهد.

در تحقیقات  آزمایشگاهی ، گیاه آویشن مانند  دارو ضد التهابی دگزامتازون در کاهش درک درد در موش ها مؤثر بوده است. در حالی که تحقیقات در باره این گیاه ادامه دارد ، سعی کنید آویشن را به علت طعم و عطر فوق العاده آن به سس ها و سایر غذاهایی که می پزید ، اضافه کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع

لینک منبع 

 

 

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا