چرا کف پای برخی صاف است ؟

چرا کف پای برخی صاف است ؟
چرا کف پای برخی صاف است ؟

چرا کف پای برخی صاف است ؟

ساده ترین راه برای اینکه بفهمید پای شما نیز صاف است یا نه این است که پای خود را خیس کنید و روی سطحی خشک و صاف بایستید .سپس با مشاهده رد پای خود متوجه این امر می شوید.حال این سوال پیش می اید که چرا کف پای برخی صاف است ؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال باید چگونگی ایجاد قوس پا را بدانیم .

تمام بچه ها در زمان تولد کف پای صاف دارند این حالت به دلیل ضعیف بودن عضلات کف پا و وجود چربی در کف پای بچه است.با بالا رفتن سن بافت های نرم کف پا شروع به سفت شدن کرده و عضلات کف پا قوی می شوند .در پی این عمل چربی پا از بین رفته و پا قوس می گیرد .

انواع صافی کف پا

دو نوع صافی کف پا داریم .

  • قابل انعطاف : در این حالت وقتی شخصی سر پا می ایستد کف پایش صاف است ولی  وقتی روی پنجه قرار می گیرد قوس پا نمایان می شود.این نوع صافی پا ممکن است وراثتی باشد .
  • غیر قابل انعطاف : در این حالت وقتی پای بیمار روی زمین هم نیست قوسی ندارد و صاف است .این نوع قابل درمان است و نیاز به توجه بیشتری دارد .

علل صافی کف پا

ساختمان پا به گونه ای در کنار هم قرار گرفته است که استخوان ها ، عضلات ، تاندون ها و لیگامان ها در کف پا قوس ایجاد می کنند.این قوس ایجاد شده کمک می کند تا حین راه رفتن نیروی وزن به درستی توزیع شده و باعث انعطاف پذیری کف پا در سطوح ناهموار می شود.

 

حال ممکن است به دلایل مادر زادی یا محیطی مانند فشار های مداوم به پا (پوشیدن کفش پاشنه بلند ) ، چاقی ، آسیب ها و ضربات ، و مرض قند این صافی ایجاد شود .

علائم

چرا کف پای برخی صاف است ؟
چرا کف پای برخی صاف است ؟

در اکثر کودکان صافی کف پا طبیعی است و با گذشت زمان رفع می شود .اما در صورت مشاهده علائم زیر به پزشک مراجعه کنید :

  • درد و حساسیت به لمس
  • کج شدن پاشنه ها به بیرون
  • درد ناگهانی
  • تغییر راه رفتن

با استفاده از روش های توانبخشی و تمرینات می توان صافی کف پا را معالجه کرد.

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا