گردن درد / دکتر گردن درد / فیزیوتراپی گردن درد

گردن درد / دکتر گردن درد / فیزیوتراپی گردن درد

گردن درد

گردن درد خود را با مراجعه به مراکز معتبر فیزیوتراپی و توانبخشی درمان کنید. هنگامی که درد گردن مانع می شود که از زندگی خود لذت ببرید ، ممکن است نیاز به یک برنامه درمانی جامع داشته باشید. که برنامه توانبخشی این موقعیت را برای شما فراهم می کند.

توانبخشی با یک تیم پزشکی کامل جهت درمان گردن درد انجام می شود.

 

درمان درد گردن با فیزیوتراپی در کلینیک شایگان مهر

توانبخشی و یا درمان فیزیوتراپی که شامل طیف وسیعی از روش های درمانی برای درد گردن است ، در مرکز فیزیوتراپی شایگان مهر انجام می شود.  [highlight color=”yellow”]برای گرفتن نوبت از کلینیک فیزیوتراپی شایگان مهر اینجا کلیک کنید.[/highlight]تنها بخشی از یک تلاش کلی تیم توانبخشی است. فیزیوتراپی شامل توانبخشی ، پیشگیری از آسیب ، و ارتقاء سلامت و تناسب اندام است.
فیزیوتراپی یک رویکرد جامع برای درمان با نگاه کردن به شیوه زندگی بیمار و درگیر کردن بیمار در درمان خود می باشد. علم فیزیوتراپی به تشخیص و درمان آسیب های سیستم عصبی – عضلانی و اسکلتی مربوط می شود.
هر آسیبی به یکی از این اندام های بدن مانند گردن ممکن است منجر به درد ، سوزن سوزن شدن ، بی حسی ، تورم ، کبودی ، سفتی یا ضعف عضله شود. نقش فیزیوتراپیست این است که مشخص کند کدام ساختار آسیب دیده است و چگونه آسیب دیده است.

پس از دانستن آنچه که سبب آسیب دیدگی شده است ، ما می توانیم بر روی درمان تمرکز کنیم و از تکرار آسیب پیشگیری کنیم.

 

مراجعه به کلینیک های جایروس و شایگان مهر

توانبخشی برای گردن درد در کلینیک شایگان مهر

پزشکان متخصص ما در کلینیک های جایروس و شایگان مهر علاوه بر بررسی نحوه آسیب دیدگی بیمار ، آزمایش های تشخیصی متعددی را برای تعیین علت احتمالی آسیب انجام می دهند. [highlight color=”yellow”]برای گرفتن نوبت از کلینیک جایروس اینجا کلیک کنید.[/highlight]
سپس یک برنامه جامع به منظور درمان بیمار تهیه می شود. تا بر طبق آن بیمار تمریناتی برای تقویت ساختارهای ضعیف شده انجام دهد. تمرکز اصلی درمان بازگردانیدن ساختار آسیب دیده به وضعیت طبیعی در حالت متقارن و از بین بردن درد می باشد.
از آنجایی که معمولاً انجام حرکت نامناسب در اعضای متقارن موجب آسیب دیدگی می شود ، مرکز فیزیوتراپی شایگان مهر با پزشکان با تجربه و کادر ورزیده خود با تشخیص و اصلاح نامتقارن بودن اندام از آسیب دیدگی های بعدی پیشگیری می کند.
توانبخشی شامل استفاده از دارو و استراحت به منظور کاهش درد و همچنین برنامه های تناسب اندام و آموزش هایی شامل وضعیت مناسب بدن طراحی شده که مانع از بازگشت درد می شود.
درمان گردن درد از طریق توانبخشی با توجه به شدت مشکلی که موجب گردن درد شما شده می تواند چندین هفته یا حتی چند ماه طول بکشد.

خبر خوب این است که همین روند آهسته و تدریجی توانبخشی است که زمان بهبودی را کاهش می دهد. و از آسیب مجدد جلوگیری می کند.

 

توانبخشی برای گردن درد در کلینیک شایگان مهر

تیم توانبخشی برای درمان درد گردن از متخصصان زیر تشکیل می شود :
• متخصص اسکلتی – عضلانی ؛
• ارتوپد یا جراح ارتوپدی ؛
• متخصص مغز و اعصاب یا جراح مغز و اعصاب ؛
• پرستار توانبخشی ؛
• متخصص تغذیه ؛
• فیزیوتراپیست ؛
• کار درمانگر حرفه ای ؛
• روانپزشک یا روان شناس ؛
• فیزیولوژیست ورزش ، یک متخصص سلامت حرفه ای که برنامه تناسب اندام و برنامه های ورزشی را برای بیمار طراحی می کند.

 

برنامه توانبخشی برای گردن درد

برنامه های توانبخشی درمورد مشکل خاص درد گردن شما معمولاً در سه مرحله تنظیم می شود :

فاز اول (حاد). تیم درمان شما منبع درد گردن را تشخیص می دهد. یک برنامه درمانی تنظیم می کند. و به سرعت به کاهش التهاب و درد بیمار از طریق مراحل استراحت ، حرکت ندادن گردن و دارو درمانی می پردازد.

مرحله دوم (بهبودی). هنگامی که درد و التهاب گردن کاهش می یابد ، تیم توانبخشی تمرکز خود را به سمت کمک به به بیمار برای بازگشت به زندگی روزمره خود تغییر می دهد. در این موقع بیمار معمولاً یک برنامه تمرینی برای بهبود قدرت و انعطاف پذیری خود خواهد داشت.

فاز سوم (حفظ و پیشگیری). آموزش مداوم بر پیشگیری متمرکز است. برنامه تمرینی شما بر روی قدرت و استقامت و یادگیری نحوه جلوگیری از آسیب های آتی متمرکز خواهد بود.

 

توانبخشی درد گردن

توانبخشی درد گردن در کلینیک شایگان مهر

توانبخشی درد گردن در طول این سه مرحله می تواند شامل موارد زیر باشد :
• برنامه های ورزشی برای به حداکثر رساندن قدرت ، دامنه حرکت ، انعطاف پذیری ، تحرک و استقامت گردن ،
• مشاوره و آموزش ،
• مدیریت درد ،
• بازآموزی حرکات بدن ، از فرم مناسب بدن گرفته تا تحرک بدن ،
• ارزیابی ارگونومی خانه و محل کار برای تعیین خطرات احتمالی مجدد و پیشگیری از آنها ،
• مشاوره تغذیه به ویژه اگر اضافه وزن دارید.

 

تقویت عضلات گردن

تقویت عضلات گردن بهتر از کشش برای کاهش درد گردن است. بالا رفتن سن می تواند به معنای شروع درد گردن باشد. زیرا انحطاط مهره های گردن تقریباً در همه افرادی که پا به سن می گذارند ، مشاهده می شود.

گردن ما برای سال ها وزن سر ما را که معادل وزن یک توپ بولینگ است بر روی استخوان های کوچک خود تحمل کرده است.
تعداد زیادی از افرادی که به ساییدگی مهره های گردن مبتلا هستند ، به آرتریت گردن مبتلا می شوند. آرتریت گردن هنگامی اتفاق می افتد که غضروف های محافظ مفاصل گردن به علت آسیب یا فرسایش شروع به از بین رفتن می کند. و دیگر غضروفی میان استخوان ها وجود ندارد. این وضعیت در نهایت منجر به تورم مفاصل می شود.

علائم آرتروز گردن عبارت هستند از
• درد مزمن ،
• ضعف عضلانی ،
• بی حسی ،
• خشکی و سفتی ،
• سردرد ،
• از دست دادن تعادل .

خوشبختانه محققان ثابت کرده اند که تمرینات ساده می تواند به آسانی به رفع علت درد کمک کند. اثربخشی تمرینات قدرتی در گردن در مقایسه با تمرینات کششی نشان داده که تمرینات قدرتی بهترین راه برای از بین بردن درد گردن است.
پیش از این تأکید بر تمرینات کششی بود. اما یک مطالعه در فنلاند نشان داد که اثربخشی تمرینات کششی به تنهایی برای درمان درد گردن مزمن کافی نیست. جری یلین ، پژوهشگر ارشد می گوید : تمرینات کششی باید با تمرینات ورزشی برای تقویت عضلات گردن و شانه ترکیب شود.

 

فیزیوتراپی برای گردن درد در کلینیک شایگان مهر

درمان فیزیوتراپی برای درد گردن بر تقویت ساختارهایی متمرکز است که از ستون فقرات و مفاصل آن از جمله ماهیچه ها ، تاندون ها و رباط ها حمایت می کند. اهمیت فرم و وضعیت مناسب بدن نیز غیر قابل انکار است.
توانبخشی علم ترکیب فیزیولوژی با تمرینات و استفاده از این اصول برای بدن در هنگامی است که بدن دچار آسیب پایدار شده است.

فیزیوتراپی برای گردن درد در کلینیک شایگان مهر

اهداف فیزیوتراپی

پنج هدف اصلی برای فیزیوتراپی وجود دارد که در زیر توضیح داده شده است :
• آموزش بیماران بر اساس اصول کششی و تقویتی که به درمان درد و تسریع بهبود بافت کمک می کند.
• آموزش بیماران در مورد وضعیت مناسب بدن و رعایت ارگونومی برای حفظ ستون فقرات.
• تسریع مراحل بهبودی که شامل موارد زیر است : کاهش درد و التهاب از طریق روش های سرما درمانی و گرما درمانی ، اولتراسوند ، کشش ، تحریک الکتریکی ،
• آموزش به بیمار در رابطه با وضعيت سلامت و استراحت در وضعيت طبیعی شامل : بازسازی انعطاف پذیری عضلانی ، حرکات مفصلی و حرکات ستون فقرات ،
• آموزش تمرینات کششی خاص برای از بین بردن درد و سفتی گردن ، تقویت عضلات درگیر ،
• آموزش نحوه حفظ موقعیت جدید بدن ، بازگشت به فعالیت های عادی ،
• آگاهی دادن به بیمار در مورد مکانیزم بدن و کشش های روزانه برای تمام عمر ،

 

پیشگیری از گردن درد

مطالعات نشان می دهد که 90 درصد از افراد حداقل یک بار در طول زندگی خود درد گردن را تجربه می کنند.
بسیاری از مردم دچار گردن درد هستند. اما درد معمولاً به این مناطق محدود نمی شود. ممکن است درد گردن در دست ها ، سر و چشم ها نیز احساس شود. به کار گیری روش های پیشگیری از گردن درد در یک مقاله جداگانه منتشر خواهد شد.

 

فیزیوتراپی و سایر گزینه های درمان درد گردن

گاهی اوقات درمان های خانگی ساده برای درمان بیماری دیسک گردنی که در آن اختلالی در یک یا چند دیسک بین مهره ای باعث درد گردن می شود ، کافی است. اما در اغلب موارد یک درمانگر فیزیکی می تواند ناهنجاری های گردن را درمان کند.

فیزیوتراپیست به شما نشان می دهد که چگونه کشش و تقویت گردن و مهره ها وضعیت بدنی شما را بهبود می بخشد و از تکرار گردن درد جلوگیری می کند.
مراجعه به کایروپرکتور نیز بی اثر نیست. در مورد اکثر افراد ، ورزش و انجام تمرینات خاصی که توسط متخصصین انجام می شود ، می تواند به رفع ناراحتی و بازیابی حرکات کمک کند.
هنگام مراجعه به متخصص فیزیوتراپیست و یا کایروپرکتور ، ابتدا باید یک معاینه کامل بشوید. او ارزیابی می کند که چگونه می توانید گردن خود را حرکت دهید. ممکن است در مورد علائم مانند درد در گردن و یا بین تیغه های شانه ، درد ناشی از بازو به دست یا انگشتان ، یا بی حسی یا سوزش در شانه یا بازو ، از شما سؤالاتی پرسیده شود.

قدرت ، رفلکس و سایر منابع بالقوه درد شما نیز بررسی خواهد شد. درمانگر همچنین عملکرد مفصلی گردن شما را به منظور شناسایی محدودیت ها یا اختلالاتی که ممکن است به درد شما کمک کند ، ارزیابی می کند.

 

کشش ، تقویت و صاف شدن

انواع مختلفی از منیپولیشن ها و تمرینات وجود دارد که فیزیوتراپیست یا کایروپرکتور به منظور کاهش سفتی ، تقویت گردن و بازگرداندن عملکرد طبیعی گردن از آنها استفاده می کنند.

از درمان هایی مانند سرما و گرما درمانی ، ماساژ بافت های عمیق ، تحریک الکتریکی و اولتراسوند ممکن است قبل از ورزش استفاده شود.

کشش گردن برای بیماری دیسک گردن

یک تکنیک که توسط جراحان فیزیوتراپی و کایروپرکتورها برای تسکین درد و بهبود حرکت استفاده می شود ، تراکشن گردن است. تراکشن گردن شامل کشش آرام به صورت محوری یا طولی گردن با دست یا دستگاه است که به منظور تسکین درد یا کاهش گرفتگی عضلانی و آزاد کردن دیسک بین مهره ای انجام می شود.

تراکشن گردن فضای بین مهره های گردنی را باز می کند و به طور موقت فشار روی دیسک های آسیب پذیر را کاهش می دهد. کشش گردن می تواند به طور مداوم یا به صورت متناوب انجام شود.

بالش های مخصوص گردن درد

بالش های مخصوص گردن درد/ کلینیک شایگان مهر

بالش های مخصوص گردن درد به صورتی طراحی شده است که گردن را در هنگامی که شما خواب هستید ، بی حرکت نگه می دارد. اما با این حال هیچ تحقیقی برای اثربخشی بالش های گردنی وجود ندارد.
گردن بندهای طبی نرم گردن را ثابت نگه نمی دارند. و دامنه حرکات گردن را کاهش نمی دهند. گردن بند های طبی سفت گردن را بی حرکت نگه می دارند. اما استفاده طولانی مدت از آنها ناراحت کننده است.

 

درد گردن را در خانه کاهش دهیم

اگر درد گردن یا سفتی گردن جزئی دارید ، این مراحل ساده را برای تسکین آن انجام دهید:
• برای چند روز اول از کمپرس یخ استفاده کنید. و پس از آن گرما درمانی را با یک پد حرارتی ، و یا دوش آب گرم شروع کنید.
• داروهای آرام بخش بدون نیاز به نسخه مانند ایبوپروفن یا استامینوفن را مصرف کنید.
• به مدت چند روز از انجام ورزش ها و فعالیت هایی که علائم شما را تشدید می کند ، و همچنین از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. فعالیت های طبیعی را به آرامی انجام دهید به صورتی که به گردن تان فشاری وارد نشود.
• هر روز گردن خود را ورزش دهید. به آرامی سر خود را به سمت بالا و پایین ، و راست و چپ حرکت دهید.
• گردن خود را صاف بگیرید و در یک وضعیت مناسب قرار دهید.
• از قرار دادن گوشی تلفن بین گردن و شانه خود خودداری کنید.
• موقعیت گردن خود را مرتب تغییر دهید. از ایستادن یا نشستن در یک موقعیت برای مدت طولانی خودداری کنید.
• ماساژ ملایم گردن به بهبود شما کمک می کند.
• از یک بالش گردن مخصوص برای خواب استفاده کنید.
• بدون تأیید پزشک خود از بریس گردن استفاده نکنید. اگر از بریس یا گردن بند طبی به درستی استفاده نکنید ، ممکن است درد شما بدتر شود.

 

بهترین موقعیت خوابیدن برای گردن درد چیست؟

بهترین موقعیت خوابیدن برای گردن درد چیست؟/کلینیک شایگان مهر

همانند بسیاری از دردهای دیگر ، اندکی پیشگیری ممکن است ارزش سال ها درمان را داشته باشد. درست است که برخی از علل درد گردن مانند ساییدگی و فتق دیسک گردن در ارتباط با ابالا رفتن سن تحت کنترل شما نیستند. از سوی دیگر، روش هایی برای کاهش درد وجود دارد. برای شروع توجه کنید که نحوه خوابیدن چه تأثیری بر روی درد گردن دارد.

 

دو موقعیت ساده خوابیدن

دو موقعیت ساده خوابیدن برای خوابیدن با درد گردن خوابیدن به پهلو یا پشت است. اگر شما به پشت می خوابید ، یک بالش گرد را برای حمایت از منحنی طبیعی گردن خود انتخاب کنید. یا یک بالشت صاف زیر سرتان قرار دهید. از بالش های مخصوص گردن هم می توانید استفاده کنید. این بالش ها را از فروشگاه های لوازم پزشکی تهیه کنید.
در اینجا چند راهنمایی برای افرادی که روی پهلو یا پشت خود می خوابند :
• سعی کنید از بالش پر استفاده کنید که به راحتی با شکل گردن مطابقت می کند. بالش های پر در طول زمان فرو می روند و باید هر سال عوض شوند.
• یکی دیگر از گزینه های بالش شکل سنتی آن است که مطابق با جهت سر و گردن شما است. برخی از بالش های گردن نیز با فوم حافظه ساخته شده اند. تولید کننده بالش حافظه فوم ادعا می کند که آنها به تنظیم درست ستون فقرات کمک می کند.
• اجتناب از استفاده از یک بالش بیش از حد بلند و یا سفت که باعث می شود گردن در طول شب خم باشد و می تواند به درد و سفتی گردن در صبح منجر شود.
• اگر بر روی پهلوی خود می خوابید ، ستون فقرات تان را با استفاده از یک بالش که در زیر گردن بالاتر از سرتان است ، مستقیم نگه دارید.
• هنگامی که شما در هواپیما ، قطار یا ماشین نشسته اید و یا حتی هنگامی که به تماشای تلویزیون مشغول می شوید ، قرار دادن یک یک بالش نعلی شکل می تواند از گردن شما حمایت کند. و اگر چرت بزنید از افتادن سر شما به یک طرف جلوگیری می کند. اگر بالشی که زیر گردن خود قرار می دهید بیش از حد بزرگ باشد ، باعث فشار آوردن به سر شما به سمت جلو می شود.

 

خوابیدن بر روی شکم

خوابیدن بر روی شکم به ستون فقرات شما فشار وارد می کند. زیرا در این وضعیت کمر شما قوس دارد و گردن شما به یک طرف چرخیده است. تغییر عادت موقعیت های خوابیدن می تواند دشوار باشند. مگر این که در همان موقعیتی که در آن می خوابیم ، بیدار می شویم. با این حال تلاش کنید که در ابتدای خواب خود به پشت یا بر روی پهلو بخوابید. تا از سلامت گردن و ستون فقرات خود پشتیبانی کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع

لینک منبع 

لینک منبع

لینک منبع

 

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا