حرکات ورزشی درمانی شانه یخ زده

حرکات ورزشی درمانی شانه یخ زده
حرکات ورزشی درمانی شانه یخ زده

حرکات ورزشی درمانی شانه یخ زده

بنا به مطالب قبلی اگر شخص به هر دلیلی دچار شانه یخ زده شد می تواند اقدامات زیر را برای بهبود انجام دهد.
استفاده منظم و مداوم از شانه طی فعالیت های روزمره می تواند خشکی شانه را کم کرده دامنه حرکتی را افزایش دهد.استفاده از سرما و گرما موضعی مانند کیسه آب گرم یا سرد روی ناحیه باعث تسکین درد می شود.

نکات تمرینات ورزشی

به موازات بهبود دامنه حرکتی ،تمرینات تقویت عضلات را نیز در برنامه خود قرار دهید.توجه داشته باشید قبل از انجام حرکات ورزشی شانه را گرم کنید.این کار را می توانید با گرفتن دوش آب گرم 10-15 دقیقه ای انجام دهید.حرکات را تا حد احساس کشش انجام دهید اما نباید دردی حس کنید.

1) بردن دست به پشت: در حالت ایستاده از پشت بدن مچ دست دردناک را با دست سالم بگیرید.دست را به آرامی به سمت مخالف و باسن بکشید.این حرکت را می توانید به کمک حوله نیز انجام دهید.


2) کشش پشت شانه: دست دردناک را از عرض بدن به سمت شانه دیگر بکشید.تا حدی ادامه دهید که احساس کشش کنید.این حرکت را 5بار و هر مرتبه 20 ثانیه تکرار کنید.


3) زانو زدن به حالت چهار دست و پا: به حالت چهار دست و پا ایستاده و بدون حرکت دستها باسن خود را به پاشنه نزدیک کنید.این حرکت را 5-10 مرتبه تکرار کنید.


4) بردن بازو بالا سر: در حالت خوابیده با دست سالم مچ دست دردناک را گرفته و بالای سر ببرید.کمر را از روی زمین بلند نکنید.حرکت را 5-10 بار انجام دهید.


5) پاندول: برای شروع به حالت ایستاده قرار بگیرید و دست را روی تکیه گاهی قرار دهید.بگذارید دست بیمار کنار بدنتان تاب بخورد.ابتدا دست را به عقب و جلو برده سپس به حالت ساعتگرد و پادساعتگرد برسانید.5-10 مرتبه این حرکت را تکرار کنید.

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا