حرکات ورزشی مناسب برای درمان اسکولیوز

حرکات ورزشی مناسب برای درمان اسکولیوز

تمرینات زیر به منظور درمان اسکولیوز طراحی شده و انجام آنها برای رسیدن به سطح سلامت بالا مهم است.


•حرکت کششی رو به جلو: در حالت چهار دست و پا قرار گرفته و پای راست خود را به عقب و بالا ببرید در این هنگام بازوی چپ را به سمت جلو بلند کنید.پس از 10 ثانیه به حالت اول باز گشته و این حرکت را برای سمت مخالف نیز تکرار کنید.این حرکت را 10 مرتبه انجام دهید.


•حرکت انحنا دادن به بدن: در حالت چهار دست و پا، دستها را به جلو کشیده و شکم خود را به زانو بچسبانید.اجازه دهید بدن شما به سمت جلو کشیده شود.توجه کنید که سر شما با زمین تماس پیدا نکند.30 ثانیه این حالت را حفظ کرده و به حالت عادی بازگردید.


•حرکت زانو به سینه: دراز بکشید و با کمک دستها زانو راست را به سمت سینه بکشید.این حرکت را 30 ثانیه حفظ کرده و سپس برای سمت دیگر نیز انجام دهید.


•حرکت کششی به سمت بالا: روی شکم دراز کشیده و قسمت بالا تنه خود را از زمین جدا کنید.لگن خود را روی زمین نگه دارید.سعی کنید بدن خود را به حالت کمان درآورید.بالا تنه را تا حدی بکشید که احساس درد و ناراحتی نکنید.


•حرکت تیلت لگنی: به پشت خوابیده و زانو ها را خم کنید بطوری که کف پاها کاملا روی زمین باشد.با سفت کردن کمر عضلات شکم و باسن را روی زمین صاف کنید.سعی کنید به شکل عادی نفس بکشید.


•حرکت گربه-شتر: به حالت چهار دست و پا قرار بگیرید و عضلات شکم را سفت کنید.سرتان را در راستای بدن قرار دهید.نفس بگیرید و ستون فقرات را به بالا بکشید و با بازدم به حالت اولیه بازگردید.این حرکت را 10 بار تکرار کنید.

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا