متخصص درمان آرتروز زانو | آرتروز ، هشدارها و نشانه های اولیه آرتروز

آرتروز ، هشدارها و نشانه های اولیه آرتروز

آرتروز ، هشدارها و نشانه های اولیه آرتروز

هر وقت که به آرتروز فکر می کنیم ، اغلب افراد سالخورده ای را به یاد می آوریم با انگشتان کج  وکوله و متورم و تغییر شکل داده و مفاصلی که به سختی حرکت می کنند.  در واقع آرتروز دلیل اصلی ناتوانی در میان بسیاری از افرادی است که سن آنها بیش از 55 سال است.

اما حتی کودکان 12 ساله هم ممکن است به یکی از انواع آرتریت مبتلا بشوند. از آنجایی که علت بیشتر اشکال مختلف آرتروز ساییدگی و پارگی و از بین رفتن مفاصل است ، این طور به نظر می رسد که  بیشتر افراد مبتلا به این بیماری سالمندان هستند.

اما بیش از 100 بیماری مختلف پزشکی وجود دارد که به عنوان جزئی از گروه آرتروز طبقه بندی می شوند. از جمله آرتروز ، آرتریت روماتوئید ، نقرس و آرتریت نوجوانان. این بیماری ها محدوده ای از انحطاط مفصلی تا بیماری های خود ایمنی را در بر می گیرد.

اشکال مختلف آرتریت  دژنراتیو به دلیل آسیب ، استفاده نادرست و یا استفاده بیش از حد از مفاصل خاص رخ می دهد.

در حالی که فرم های آرتروز اتوایمینیون به بافت های بدن حمله می کند و نه به باکتری هایی که باعث بیماری می شوند. حتما می خواهید بدانید با این همه تنوع در انواع مختلف آرتریت شما چگونه می توانید علائم و نشانه های آن را شناسایی کنید.

این سؤال خوبی است که برای پیدا کردن پاسخ آن شما  فقط نیاز به نگاه کردن به ریشه کلمه “آرتریت” دارید.  آرتروز ريشه در زبان یونانی دارد ، در زبان یونانی آرترو به معنای مفصل است و ایتیس به معنای التهاب است. بنابراین با توجه به معنی این ترکیب شما می توانید ببینید که منظور درد یا ناراحتی مفاصل می باشد.

تشخیص علائم هشدار دهنده آرتروز در مراحل اولیه بیماری به سختی صورت می گیرد

چگونه علائم آرتروز را شناسایی کنیم؟

علت اصلی اینکه بیماری آرتریت یک مشکل مادام العمر و مداوم است ، این است که ما موفق به تشخیص نشانه های اولیه این بیماری نمی شویم.  اگر می خواهید این بیماری را در مراحل اولیه شناسایی کنید ، بهترین روش این است که اقداماتی برای محافظت از مفاصل خود در مقابل درد و آسیب دائمی انجام دهید.

اما همه ما می دانیم که تشخیص و شناسایی علائم هشدار دهنده آرتروز در مراحل اولیه بیماری به سختی صورت می گیرد.  به دلیل این که علائم آرتریت در افراد مختلف به صورت های متفاوتی شروع می شود  ، و سرعت پیشرفت  آن می تواند تشخیص علائم آرتروز را از آسیب دیدگی ها و یا استفاده بیش از حد از مفصل مشکل کند.

بعضی از علائم آرتروز ممکن است برای یک یا دو هفته ظاهر شده و سپس ناپدید شوند ، سپس چند ماه بعد دوباره ظاهر می شوند.

همه درد های مفصلی به معنای آرتریت نیست ، اما برخی نشانه هایی وجود دارد که به شما می گوید که درد شما بیشتر از درد عضلات و سفتی مفصل است.

هشدارها و نشانه های اولیه آرتروز

هشدارها و نشانه های اولیه آرتروز

اولین نشانه آرتروز خشکی مفاصل در هنگام بیدار شدن از خواب شبانه است.  خشکی مفاصل صبح ها در 30 تا 60 دقیقه اول پس از بیدار شدن رخ می دهد. شما ممکن است به سختی قادر به حرکت کردن باشید و یا اصلاً نتوانید حرکت کنید.  اغلب مبتلایان به این بیماری باید آنقدر صبر کنند تا سفتی و خشکی مفاصل از بین برود.

کاهش دامنه حرکات علامت مشخصه دیگری از آرتروز است.  به ویژه هنگامی که با درد مفصل همراه است. از دست دادن دامنه حرکت در مراحل اولیه دائمی نخواهد بود، اما اگر بیش از چند هفته طول بکشد ، می تواند نشانه ای از این باشد که مشکل چیزی بیشتر از کار کردن بیش از حد مفصل است.

قرمزی ، درد و گرم بودن مفاصل یکی دیگر از علائم هشدار دهنده اولیه آرتروز است. معمولاً این اتفاق به عنوان یک درد آزار دهنده در یک منطقه خاص شروع می شود. در صورت توجه به منطقه درد ، متوجه خواهید شد که مفصل قرمز، متورم و در لمس کردن گرم است. شما همچنین ممکن است دریابید که اگر مفصل را فشار بدهید بسیار حساس است.

خستگی و علائم آنفلوانزا باعث می شود تا شما بلافاصله متوجه شوید که درد و تورم مفصل شما نمی  تواند به علت آسیب های ورزشی باشد.  علاوه بر درد و تورم مفصلی ، علاوه بر خستگی همیشگی ، اشتهای خود را نیز از دست می دهید. بعضی از بیماران تب خفیف و همچنین کاهش وزن را تجربه می کنند. مفاصل دردناک و علائم شبیه به آنفلوانزا ، نشانه های هشدار دهنده اولیه ای هستند که ممکن است شما مبتلا به آرتریت روماتوئید باشید.

ساییدگی مفاصل که باعث می شود صدای آنها را احساس کنید ، درست مثل اینکه مفاصل و استخوان های شما به یکدیگر ساییده می شوند.  این صداها نشان دهنده این موضوع است که مشکل شما چیزی بیشتر از یک آسیب دیدگی سطحی می باشد.  گاهی اوقات این حس سایش مفاصل به یکدیگر همراه با صداهایی است که در حین حرکت از مفاصل شما ایجاد می شود. این دو نشانه هشدار اولیه ممکن است با یکدیگر اتفاق بیفتند ، اما نباید تعجب کنید اگر آنها را با هم تجربه کنید.

درد های مفصلی  پس از استفاده طولانی مدت از مفاصل خاص بدن اتفاق می افتد. شما ممکن است متوجه شوید که با انجام کارها و فعالیت های اندک ، مفاصل شما دچار درد و سفتی می شوند. نکته مهم در اینجا این است که درد بلافاصله احساس نمی شود ، اما چند ساعت بعد و یا گاهی اوقات روز بعد درد خواهید داشت.

ما هنوز علت دقیق بسیاری از انواع آرتریت را نمی دانیم

آیا می توانید آرتروز خود را درمان کنید؟

اکنون که شما متوجه علائم اولیه هشدار دهنده آرتریت شدید و آنها را شناختید ، احتمالاً مانند بسیاری از بیماران من تعجب می کنید اگر کاری وجود دارد که می توانید انجام دهید تا این علائم را معکوس کنید. بله درست متوجه شدید.

ممکن است آرتریت شما تشخیص داده شود اما یک زندگی نرمال و طبیعی را ادامه بدهید. در حالی که ما هنوز علت دقیق بسیاری از انواع آرتریت را نمی دانیم ، اما این را هم می دانیم که قرار نیست تا ابد به این بیماری دچار باشیم. و راه ای بسیاری برای کنترل این بیماری وجود دارد.

محقق و مترجم : مینوشفیعی

لینک منبع

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا