با خواص درمانی چای سبز آشنا شوید

نتیجه تصویری برای چای سبز

با خواص درمانی چای سبز آشنا شوید

چای سبز سالم ترین نوشیدنی روی زمین است. چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که اثرات قوی بر بدن دارند.

خواص چای سبز شامل بهبود عملکرد مغز ، از دست دادن چربی ، کاهش خطر ابتلا به سرطان و بسیاری دیگر از مزایای باور نکردنی است.

البته هیچ ماده غذایی شما را از بیماری نجات نخواهد داد. سلامتی شما در سبک زندگی و ژن های شما است ، بنابراین حتی اگر در تمام طول روز چای سبز می نوشید باید از راه های دیگری هم از قبیل نکشیدن سیگار ، ورزش کردن و رعایت رژیم غذایی سالم از خود مراقبت کنید.

بهترین خاصیت چای سبز چیست؟

بهترین خاصیت چای سبز چیست؟ یک متخصص تغذیه در بوستون می گوید : بارز ترین مزیت چای سبز داشتن کاتچین است. کاتچین Catechins ها آنتی اکسیدان هایی هستند که با آسیب سلولی مبارزه می کنند و حتی ممکن است از آسیب سلول ها نیز جلوگیری کنند.

از آنجا که چای سبز فرآوری نشده است ، سرشار از کاتچین می باشد.

چای سبز ، محصول بومی کشور های چین و هند است ، که به علت خواص درمانی در همه جهان طرفدار دارد و اخیرا در ایالات متحده محبوبیت فراوانی یافته است.

چای پر مصرف ترین نوشیدنی جهان پس از آب است. با این حال ، 78 درصد از چای مصرفی در سراسر جهان سیاه است و تنها 20 درصد مردم چای سبز می نوشند.

انواع چای ، به غیر از چای های طبی – سنتی از برگ های خشک کاملیا سینسیس بوش تهیه می شود. میزان اکسیدان موجود در برگ ها تعیین کنند نوع چای می باشد.

چای سبز از برگ های غیر اکسیداسیون ساخته شده است و یکی از انواع چای که بسیار کم فرآوری شده است ، به نام چای سفید دارای حداکثر آنتی اکسیدان و پلی فنول می باشد و بهترین چای ، چای سفید است که سرشار از آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها می باشد.

 

خواص درمانی چای سبز چیست؟

چای سبز در طب سنتی چینی و هندی برای کنترل خونریزی و زخم های التهابی استفاده می شود.

نوشیدن چای سبز به هضم غذا ، سلامت قلب و سلامت روان و همچنین تنظیم دمای بدن کمک می کند.

مطالعات اخیر نشان داده است چای سبز می تواند به طور بالقوه اثرات مثبت بر همه چیز از جمله کاهش وزن تا اختلالات کبدی ، دیابت نوع 2 و بیماری آلزایمر داشته باشد.

التبه اثبات موارد بالا نیاز به تحقیقات بیشتری دارد.

چای سبز و پیشگیری از سرطان

بر طبق اظهار موسسه ملی سرطان ، در مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی ، پلی فنول های موجود در چای باعث کاهش رشد تومور شده و در مقابل از آسیب های ناشی از اشعه UVB ماورای بنفش از بدن محافظت می کند.

در کشورهایی که مصرف چای سبز زیاد است ، آمار سرطان به طور معمول پایین تر است.

بعضی از مطالعات همچنین اثرات مثبت چای سبز بر انواع سرطان را نشان می دهد. از جمله سرطان های :

  • پستان
  • مثانه
  • تخمدان
  • روده بزرگ
  • مری (گلو)
  • ریه
  • پروستات
  • پوست
  • معده

محققان بر این باورند که سطح بالای پلی فنول ها در چای به از بین بردن سلول های سرطانی کمک می کند و از رشد آنها جلوگیری می کند.

با این حال ، مکانیسم دقیق ارتباط چای با سلول های سرطانی ناشناخته است.

نتیجه تصویری برای بهبود آرتروز با چای سبز

مطالعات دیگری نیز نشان داده است که چای می تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. مقدار چای مورد نیاز برای اثرات پیشگیرانه از سرطان به طور گسترده ای در مطالعات مختلف از 2 تا 10 فنجان در روز متفاوت می باشد.

در سال 2005 ، سازمان غذا و دارو (FDA) اعلام کرد: ” شواهد معتبری برای اثبات صحیح بودن ادعا های بهداشتی برای مصرف چای سبز و کاهش خطر ابتلا به معده ، ریه ، کولون / رکتوم ، مری ، پانکراس ، تخمدان و سرطان های ترکیبی وجود ندارد. ”

چای سبز و پیشگیری از بیماری های قلبی

افرادی که حداقل پنج فنجان چای سبز در روز می نوشند ، نسبت به افرادی که کمتر از یک فنجان چای در روز می نوشند ، به میزان قابل توجهی کمتر در معرض خطر مرگ و میر به ویژه ناشی از بیماری قلبی عروقی قرار دارند.

چای سبز حاوی کاتچین و ترکیبات پلی فنیک است که به نظر می رسد اثرات محافظتی بسیاری را در بدن به ویژه در سیستم قلبی – عروقی اعمال می کند.

چای سبز و کاهش کلسترول

مطالعات منتشر شده در سال 2011 نشان می دهد که مصرف چای سبز ، به صورت نوشیدنی و یا به صورت کپسول ، با کاهش کلسترول LDL یا کلسترول بد همراه بوده است.

چای سبز و پیشگیری از سکته مغزینتیجه تصویری برای چای سبز و پیشگیری از سکته مغزی

مصرف منظم چای سبز یا قهوه با کاهش خطر سکته مغزی همراه می باشد.

بررسی اثرات ترکیبی چای سبز و قهوه بیانگر کاهش احتمال خطر سکته مغزی است. شما با یک تغییر کوچک اما مثبت در سبک زندگی خود ممکن است خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش دهید.

برای این منظور مصرف روزانه چای سبز را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

چای سبز برای دیابت نوع 2

مطالعات مربوط به رابطه چای سبز و دیابت متناقض است. برخی مطالعات انجام شده خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را برای مصرف کنندگان چای سبز نشان داده اند ، در حالی که مطالعات دیگر هیچ ارتباطی میان مصرف چای و دیابت پیدا نکرده اند.

چای سبز و کاهش وزن

چای سبز می تواند باعث کاهش وزن ناچیزی در بزرگسالان و افراد چاق شود.

چای سبز و بیماری های التهابی پوست

تصویر مرتبط

در مطالعه ای که در سال 2007 انجام شد ، محققین به این نتیجه رسیدند که می توانند از چای سبز به عنوان یک درمان جدید برای اختلالات پوست مانند پسوریازیس و شوره سر استفاده کنند.

محققان یک مدل حیوانی برای بیماری های التهابی پوست با علائمی از قبیل خشکی ، قرمزی ، پوسته پوسته شدن ناشی از التهاب و تولید بیش از حد سلول های پوستی را مورد مطالعه قرار دادند.

نتیجه این بود که رشد سلول های پوستی و حضور ژنی که چرخه سلول ها را تنظیم می کند در بیمارانی که با چای سبز درمان می شدند ، افزایش یافت.

اثرات چای سبز بر حافظه

تحقیقات منتشر شده نشان می دهد که چای سبز می تواند توابع شناختی مغز ما ، به ویژه حافظه کاری را افزایش دهد.

یافته های تیم تحقیقاتی نشان می دهد که چای سبز در درمان اختلالات شناختی مرتبط با اختلالات روانپزشکی مانند دمانس نیز می تواند مؤثر باشد.

چای سبز و آلزایمر

در یک مطالعه منتشر شده در سال 2011 ، محققان اثرات یک ماده موجود در چای سبز به نام CAGTE (یا عصاره چای سبز موجود در کولون) را بعد از اینکه هضم شده بود ، بررسی کردند تا ببینند که چگونه این پروتئین مهم در بیماری آلزایمر تأثیر می گذارد.

بر اساس همین مطالعات مشخص شد که چای سبز می تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر کمک کند.

با این حال محققان اظهار داشتند که دوز این ماده شیمیایی فعال موجود در چای سبز نسبت به آنچه در بدن انسان یافت می شود بیشتر می باشد.

تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم چای سبز با دوز کمتر هم از آلزایمر پیشگیری می کند یا خیر.

همچنین چای سبز در جلوگیری از ایجاد حفره های دندانی ، استرس ، خستگی مزمن ، درمان بیماری های پوست و بهبود آرتروز با کاهش التهاب مفید خواهد بود.

برای تثبیت این نظریه ها، تحقیقات بیشتری لازم است.

عوارض جانبی و خطرات چای سبز

نتیجه تصویری برای عوارض جانبی و خطرات چای سبز

عوارض جانبی ناخواسته و یا منع مصرف چای سبز برای بزرگسالان اندک می باشد. با این حال ، خطرات یا عوارض زیر ممکن است بروز کند :

  • حساسیت به کافئین – افراد دارای حساسیت شدید به کافئین ممکن است پس از مصرف چای سبز بی خوابی ، اضطراب ، تحریک پذیری ، حالت تهوع یا ناراحتی معده را تجربه کنند.
  • رقیق کننده های خون – افرادی که از داروهای ضد انعقادی مانند کومادین / وارفارین استفاده می کنند باید با توجه به اینکه چای سبز حاوی ویتامین K می باشد ، آن را با احتیاط مصرف کنند. همچنین توصیه می شود از مصرف هم زمان چای سبز و آسپرین خودداری شود زیرا هر دو اثر لخته شدن پلاکت ها را کاهش می دهند.
  • محرک های دیگر – اگر چای سبز با داروهای محرک مصرف شود ، می تواند فشار خون و ضربان قلب را افزایش دهد.

مکمل های چای سبز حاوی مقادیر بالای مواد فعال هستند که می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند و با سایر گیاهان ، مکمل ها و داروها تداخل ایجاد کنند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع

لینک منبع

لینک منبع

 

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا