چگونه بدانیم درد بازوی چپ می تواند قلبی باشد؟

چگونه بدانیم درد بازوی چپ می تواند قلبی باشد؟
چگونه بدانیم درد بازوی چپ می تواند قلبی باشد؟

چگونه بدانیم درد بازوی چپ می تواند قلبی باشد؟

درد در بازوی چپ می تواند دلایل متعددی داشته باشد، از یک کشیدگی عضلانی ساده تا یک حمله ی قلبی قوی باشد. اما از آن جا که تعیین مشخص اینکه این درد می تواند حاکی از شرایط و عارضه جدی باشد و یا مساله ای ناچیز است سخت است.

در این مقاله به بررسی بعضی از این تمایزات می پردازیم :

_ درد قفسه سینه همراه با درد بازوی چپ

از آن جایی که همیشه باید حواسمان به زنگ خطر باشد، ترکیب درد و سنگینی قفسه ی سینه به همراه درد بازو نیازمند توجه و مراقبت است و باید سریع به مرکز مراقبت های پزشکی مراجعه نمود.

بعضی از دردها درد قلبی نیستند. هنگامی که یک فرد 21 ساله، درد در بازو و قفسه سینه را پس از سقوط و افتادن در بازی راکت بال تجربه می کند مطمئنا نمی تواند مشکل قلبی داشته باشد.

نشانه های دیگر درد در بازو :

بعضی از علایم قلبی، هرگز نشانه های واضح و مشخصی ندارند. برای مثال کسانی که با اختلالات و بیماری های شدید قلبی شاید هیچ وقت نشانه های آن را تجربه نکرده باشند.

بدن انسان هیچ زمان از یک توصیف کتابی کلاسیک برای مراحل حمله ی قلبی پیروی نمی کند. شاید مبتلایان حمله ی قلبی هیچ زمان احساس سنگینی یک فیل را روی قفسه سینه تجربه نکنند و علائم مبهم دیگری نظیر: تنگی نفس، تهوع، سرگیجه، سو هاضمه، تعریق و ضربان قلب سریع را تجربه کنند.

در صورتی که درد بازو با یکی از علائم بالا همراه باشد سریعا به پزشک مراجعه شود.

تجدید درد بازو :

درد هایی در بازو که در نتیجه ی فشار و جا به جایی بازو به وجود می آیند، کم تر حاکی از مشکلات قلبی اند. بعضی از فعالیت ها نظیر، جا به جایی وسایل سنگین خانه، بلند کردن وزنه می تواند به رگ به رگ شدگی و یا تورم ماهیچه ها و عضلات و مفاصل بازو منجر شود. درد بازوی همراه با این علایم با تغییر فشار می تواند تکرار شود. در حالی که درد های قلبی عموما بر اثر حرکت بازو به وجود نمی آیند.

درد مداوم :

اگر درد در بازوی چپ، برای مدت طولانی استمرار داشته باشد، ممکن است بیماری قلبی باشد. شرایطی نظیر آسیب روتاتور کاف و آرتریت ممکن است برای مدت طولانی وجود داشته باشند و احتمال بیماری های قلبی بسیار کم است.

اما با این وجود درد شدید و تیز بازو اگر با حرکت دادن گردن باشد شاید بتواند تا حدی به بیماری قلبی مرتبط باشد.

هشدارها :

درد های بازوی چپی که با فعالیت و یا استراحت برطرف نمی شوند حتما باید بی درنگ پزشک را در جریان قرار دهید که خدای ناکرده نشانه ای از بیماری قلبی نباشد، اگر درد عمیق باشد و یا حساسیت به لمس آن ناحیه وجود داشته باشد.

اگر نشسته اید و در حال تماشای تلویزیون هستید و احساس درد بازو، قفسه سینه، تهوع، استفراغ، سرگیجه، تنگی نفس، تعرق شدید، نفخ شکم، سرفه و خس خس سینه دارید.

حتما به پزشک مراجعه کنید.

کلینیک فیزیوتراپی شایگان مهر آماده ی خدمت رسانی به عموم شما عزیزان است.

مقالات بعدی ما را دنبال کنید.

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا