توان بخشی انگشتان و دست در بیماران سکته مغزی

توان بخشی انگشتان و دست در بیماران سکته مغزی
توان بخشی انگشتان و دست در بیماران سکته مغزی

چنان چه از قربانیان سکته ی مغزی شده اید، می توانید با انجام تمرینات انگشت و دست تا حد زیادی عملکرد از دست رفته را به این عضو ها برگردانید، سازمان ها و نهاد ها و نشریات زیادی عنوان کرده اند که سکته های مغزی، دلیل اصلی ناتوانی های طولانی مدت مبتلایان اند و ورزش های دست و انگشت، می تواند به مبتلایان کمک کند تا جاده ی بازسازی را هموارتر کنند.

اثرات سکته مغزی بر روی دست ها :

قربانیان سکته ی مغزی، اغلب توانایی صحیح استفاده از حداقل یا انگشت یا دست خود را به طور کامل از دست می دهند.

تجربه ی تلخ تاخیر در گرفتن و آزاد کردن اشیا مبتلایان را به شدت آزار می دهد. حرکات ورزشی دست و انگشت با توان بخشی و درمان های فیزیکی به قربانیان سکته مغزی کمک می کند، دوباره مهارت های حرکتی را بیاموزید، بر طبق مقالات منتشر شده از انجمن قلب امریکا، تئوری استفاده مکرر از قسمت فلج شدن بدن نظیر انگشتان و دستان، مسیر جدیدی باز می کند که به ارتباط بین مغز و ناحیه ی آسیب دیده منجر می شود. بنابراین اگر از عواقب سکته مغزی رنج می برید، متخصصین درمانگر بر این باورند که تمرینات ورزشی دست ها و انگشتان، موتور حرکتی و مسیر آموزش مجدد مغز را برای فرامین حرکتی فراهم می کند.

تیپ های ورزشی :

انجمن قلب امریکا بیان می کند که انواع مختلفی از ورزش هایی که می تواند توانایی های موتور حرکتی را در سکته ایان مغزی بازیابی کند عبارتند : تمرینات ورزشی زمان دار (برای قرار دادن میله در جعبه) و یا تیر اندازی و یا فشردن یک توپ با انگشتتان.

ورزش های تعادلی :

بر طبق گزارشات، ورزش های تعادلی بین اندام های آسیب دیده و سالم در قربانیان سکته ی مغزی بسیار حائز اهمیت است، مثلا اگر با یک دست خود که اسیب دیده است ورزشی انجام می دهید (همانند فشرده کردن یک توپ) حتما با دست دیگر سالم هم، همین کار را انجام دهید.

متخصصین کلینیک فیزیوتراپی شایگان مهر آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان است.

مقالات بعدی ما را در این زمینه دنبال کنید.

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا