درد را بشناسید و آن را کنترل کنید!

Related image

درد را بشناسید و آن را کنترل کنید!

دو نوع اصلی درد وجود دارد.  درد حاد و درد مزمن.   درد حاد دردی است که  کوتاه مدت است و ممکن است حتی در عرض چند لحظه از بین برود.  درد مزمن دردی است که برای مدت های طولانی ادامه دارد.

درد مزمن نسبت به بسیاری از درمان های پزشکی مقاوم است و باعث مشکلات شدید می شود.  درد را می توان با توجه به مدت درد ، به عنوان درد حاد ، مزمن ، یا پیشرفته طبقه بندی کرد.

برای مدیریت و کنترل درد در طول روز روش های زیر را به کار بگیرید.

فعالیت کنید !

Image result for ‫درد حاد و مزمن‬‎

روش های ساده ای از جمله  فعالیت های منظم می تواند تأثیر زیادی در کاهش درد داشته باشد. شما باید پیاده روی ، ایروبیک در آب ، و یا یوگا را امتحان کنید.

این تمرینات می توانند درد مفاصل را کاهش دهند و به تعادل ، انعطاف پذیری ، و قدرت بدنی شما کمک کنند.  تمرین روزانه به مدت 30 دقیقه 3 یا 4 روز درهفته ، حتی اگر کاری سبک مانند تمرینات کششی یا باغبانی باشد ، به شما کمک می کند.

خوب بخوابید !

هنگامی که استراحت شبانه کافی می کنید ، احساس بهبودی می کنید و بدن شما می تواند به راحتی با درد مبارزه کند.  اما هنگامی که کم خوابی دارید ، درد شما   بدتر می شود.

هر شب سر یک ساعت معین خوابیدن و بیدار شدن در وقت مشخص حال شما را بهتر می کند.   هنگام استراحت در رختخواب تلویزیون  تماشا نکنید ، چرت نزنید و مطالعه نکنید.

یک اتاق آرام باعث می شود که راحت تر بخوابید.  اگر درد مانع خوابیدن شما می شود ، بهتر است با پزشک معالج خود تماس بگیرید.

Image result for ‫خوب بخوابید !‬‎

درخواست کمک در محل کار !

درد طولانی مدت ممکن است کار شما را سخت تر کند. به همین دلیل  شما می توانید چند روز در خانه کار کنید و یا از میز یا صندلی راحت تر استفاده کنید.

دارو های خود را مصرف کنید !

ممکن است پزشک معالج شما داروهایی برای کمک به کاهش درد و یا شاید برای داشتن خواب راحت برای تان تجویز کرده باشد.  در این صورت حتماً این دارو ها را مصرف کنید.

غذای سالم بخورید !

Image result for ‫غذای سالم بخورید !‬‎

آنچه که می خورید بر آنچه که احساس می کنید تأثیر می گذارد.  به همین دلیل  یک رژیم غذایی متعادل می تواند به بدن شما کمک کند تا با درد مبارزه کند.

خوردن مقدار زیادی میوه و سبزیجات ، دانه های کامل و پروتئین به کاهش درد کمک می کند.  سعی کنید غذاهای فرآوری شده و غذا هایی که  قند ، نمک ، و چربی زیاد دارند ، مصرف نکنید.

نوشیدن مقدار زیادی آب به سلامت شما کمک می کند.   پزشک یا متخصص تغذیه می تواند به تنظیم منوی وعده های غذایی سالم شما کمک کند.

آرامش داشته باشید !

Image result for ‫درد حاد و مزمن‬‎

هنگامی که درد مزمن دارید ، دچار استرس می شوید.  روش هایی  برای کمک به خودتان و کنترل استرس بیابید.  روش هایی از قبیل کنترل درد ، آرامش ، تنفس عمیق ، مراقبه ،  تصویر سازی ، و هیپنوتیزم ممکن است به شما کمک کند.  در این مورد با پزشک معالج خود مشورت کنید.

انرژی خود را ذخیره کنید !

بعضی از روز ها احساس می کنید که انرژی زیادی دارید و می توانید به خوبی فعالیت کنید.   روزهای دیگری هم هست که انرژی شما کم است و درد زیاد است.

یاد بگیرید در مواقعی که درد دارید استراحت کنید و انرژی خود را ذخیره کنید.   وظایف خود را  اولویت بندی کنید تا اگر کاری انجام نشد ، دچار مشکلی نشوید.  کار ها یتان را به قسمت های کوچک تقسیم کنید تا بتوانید از عهده همه آنها برآیید.  در موارد لازم از دوستان و خانواده خود درخواست کمک کنید.

با دوستان و اطرافیان درد دل کنید !

Image result for ‫با دوستان و اطرافیان درد دل کنید !‬‎

اطمینان حاصل کنید که خانواده و دوستان تان احساس شما را درک می کنند.  شما ممکن است به علت درد  زیاد غمگین ، عصبانی ، و یا نا امید باشید.   این احساسات را با اطرافیان  خود در میان بگذارید تا بدانند در چنین مواقعی چگونه می توانند به شما کمک کنند.

یک گروه پشتیبانی پیدا کنید !

گروه درمانی به بیماران کمک می کند تا برای مبارزه با  درد مزمن  روش های مقابله ای خوب و مناسب  پیدا کنند.  پیوستن به گروه های درمانی و دیدن افرادی که وضعیتی مشابه شما دارند شما را دلگرم می کند.

ترک کردن سیگار !

افراد سیگاری احتمالاً بیش از سایرین دچار درد کمر ، درد مفاصل و درد معده می شوند.    همچنین کشیدن سیگار حساسیت بدن نسبت به درد را بالا می برد.  در صورت نیاز ، برای ترک سیگار از پزشک معالج خود کمک بگیرید.

واقع بین باشید !

Image result for ‫واقع بین باشید‬‎

شما می توانید از انجام کارهای روزمره خود  لذت ببرید.  برنامه روزانه خود را مشخص کنید و به آرامی آنها را انجام دهید.  اگر خسته شدید و احساس درد کردید ، استراحت کنید .  هنگامی که انرژی بیشتری کسب کردید ، دوباره شروع کنید.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع  

لینک منبع 

لینک منبع 

[toggle title=”کلینیک فوق تخصصی شایگان مهر” state=”open” ]

درمان های غیر جراحی درد و بازتوانی مشکلات حرکتی و مفصلی 

کلینیک توانبخشی و فیزیوتراپی شایگان مهر تنها مرکز توانبخشی ایران و یا تهران نیست!

ما تلاش میکنیم کمی متفاوت باشیم, علمی تر کار می کنیم و کادر قوی تری داریم.

کلینیک شایگان مهر را یکبار امتحان کنید.

تماس با کلینیک فوق تخصصی درمان های غیرجراحی درد و سایر مشکلات حرکتی (اینجا کلیک کنید)


چرا برای درمان گروه پزشکان جایروس را انتخاب می کنید؟ زیرا:

  • پزشکان ما با شما صادق هستند و رویه کار در این مجموعه به این صورت است که اقدامات اضافی تشخیصی و درمانی انجام نمی شوند و در نتیجه هزینه های دریافتی در این مرکز از مراکز مشابه بسیار ارزان تر است.
  • متخصصین ما دارای تسلط و تجربه کافی در امر طبابت می باشند و همگی دارای رزومه موفقی هستند. اغلب همکاران این مجموعه علاوه بر تحصیلات تخصصی در یک رشته خاص، در یک رشته فوق تخصصی نیز آموزش دیده و مهارت دارند.
  • خدماتی که توسط گروه پزشکان جایروس به شما ارائه می شود جامع و کامل است و معمولا شمارا از نیاز به مراجعه به مراکز متعدد و متفرقه بی نیاز می کند.
  • آخرین مرکزی که برای به دست آوردن سلامت مراجعه خواهید کرد، دپارتمان های گروه پزشکان جایروس خواهد بود؛ مطمئن باشید سلامت خود را به دست خواهید آورد.
  • در امر اطلاع رسانی تمام تلاش خود را می کنیم تا اطلاعاتی کامل و دقیق به شما ارائه دهیم.

در ادامه بهتر است بدانید گروه پزشکان جایروس برای اطلاع رسانی تنها به این سایت بسنده نکرده است. مجموعه سایت های ما در تمام زمینه ها فعال هستند و به سوالات پزشکی شما پاسخ می دهند.

مجموعه سایت های ما (علاوه بر سایت جایروس) عبارتند از:

www.sabzosalem.com (مرجع بزرگ و رایگان اطلاعات پزشکی کشور مجهز به سیستم های ویزیت مجازی، تست های سلامت، داروشناسی، دانشنامه بیماری ها و هزاران صفحه اطلاعات پزشکی رایگان)

www.zibaan.ir (مرجع اطلاعات زیبایی و پوست کشور با معرفی برترین مراکز پوست و لیزر در کشور)

اجازه بدهید بهترین ها برایتان اتفاق بیفتد. تصمیم با خود شماست.[/toggle]


تماس با کلینیک فوق تخصصی درمان های غیرجراحی درد و سایر مشکلات حرکتی (اینجا کلیک کنید)

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا