درد عصب سیاتیک را چگونه کاهش دهیم؟

درد عصب سیاتیک را چگونه کاهش دهیم؟

درد عصب سیاتیک را چگونه کاهش دهیم

درمان های مؤثر و کاملا طبیعی که سیاتیک را تسکین می دهد

یکی از کاربران پرسیده : سیاتیک من تا به حال چندین بار به شدت درد گرفته است.  شما چه درمانی را پیشنهاد می دهید؟ در این مقاله درمان های مختلف و متنوعی برای درمان سیایتک ترجمه شده است.

یکی از شایع ترین علل اصلی سیاتیک فتق دیسک های فشاری است. یکی دیگر از علل سیاتیک ، انقباض ماهیچه ای است که به عنوان سندرم پری فریمیس شناخته می شود.

 

عصب سیاتیک بزرگترین عصب بدن انسان است

عصب سیاتیک بزرگترین عصب بدن انسان است

رشته های چندگانه فیبر عصبی این عصب عظیم را تشکیل می دهد. رشته ها از طریق یک حفره در پایه استخوان لگن قرار می گیرند و سپس وارد پاها می شوند.  شاخه های عصب سیاتیک در قسمت های جلویی ، کناری و پشتی پاها تا انگشتان پا امتداد دارند.

آسیب های شدید به عصب سیاتیک می تواند عملکرد روده و مثانه را به خطر بیندازد. که این یک مورد اورژانس پزشکی است.  بنابراین اگر درد پشت یا پای شما همراه با از دست رفتن کنترل روده یا مثانه داشته باشید ، بلافاصله به کلینیک بروید. از دست دادن عملکرد های بدن همیشه نیاز به مراقبت های ویژه پزشکی دارد.

گزینه های زیادی برای کاهش درد عصب سیاتیک با رویکردهای طبیعی و درمان های خانگی وجود دارد

اول ، تشخیص اینکه آیا درد به علت فشرده سازی عصب (معمولاً به علت انقباض یا فتق دیسک) و یا سندرم پری فورمیس است. در آخر، عضله پری فورمیس که زير عضلات گلوتئوس قرار دارد ، دچار  اسپاسم و انقباض می شود.

 

نقش عضله پری فورمیس در درد عصب سیاتیک

استحکام عضله پری فوریمیس بر روی عصب سیاتیک که در زیر عضله پری فوریمیس قرار دارد فشار می آورد. و باعث درد عصب سیاتیک می شود. با توجه به محل انتشار درد ، که می تواند  در باسن باشد و یا به پایین و به پاها گسترش یابد ، ممکن است باعث شود که بیمار از شدت درد توانایی نشستن یا خوابیدن در طرف آسیب دیده نباشد. بلند شدن و نشستن بر روی صندلی و خم شدن برای این بیماران بسیار دردناک است.

اگر یک پد حرارتی را برای مدت 20 دقیقه روی محل درد در باسن خود قرار دهید ، یا در هنگام خواب این کار را بکنید و صبح درد شما بهتر شده باشد ، احتمال دارد علت درد شما یک مشکل عضلانی مانند سندرم پری فوریمیس باشد.

 

تسکین درد عضله پری فوریمیس

سندرم پری فوریمیس

برای تسکین درد عضله پری فوریمیس ، چندین بار در روز پری فوریمیس را بکشید. کشش  این عضله می تواند دشوار باشد. زیرا محل قرار گرفتن این عضله بسیار عمیق است. پاپیرویز یک فاصله کوتاه از لبه بیرونی ساکروم (پایه ستون فقرات) تا بالای استخوان ران (استخوان ران) را پوشش می دهد. برای کشش پری فوریمیس ، روی پشت خود را روی کف قرار دهید و زانوی سمت آسیب دیده را به سمت شانه مقابل (یعنی اگر سیاتیک شما در باسن یا پای چپ باشد، زانو چپ خود را به سمت شانه راست بیاورید.)   بکشید. اگر این حرکت کششی باعث درد می شود ، به حالت اولیه خود برگردید. اگر شما به سندروم پری فوریمیس مبتلا هستید ، از انجام حرکت کبوتر یوگا خودداری کنید.  زیرا این حرکت باعث ایجاد چرخش خارج از استخوان ران می شود.

گرما درمانی ممكن است احساس آرامش به شما بدهد. اما اگر درد شما در صبح بد تر می شود ، این درمان را ادامه ندهید.  به جای آن ، به ویژه 5 تا 10 دقیقه قبل از خواب ، سعی کنید از یخ استفاده کنید

 

کمپرس یخ برای درمان درد سیاتیک

درمان درد سیاتیک با کمپرس سرد

یخ برای التهاب عصب مؤثر است. اگر با گذاشتن کمپرس یخ بر روی محل درد عصب سیاتیک در هنگام خواب ، بهبود پیدا می کنید ، مشکل شما التهاب است. که به احتمال زیاد ناشی از پارگی یا تورم دیسک است. التهاب هنگامی بروز می کند که  یک دیسک ، که به عنوان یک عامل جذب شوک بین  مهره های استخوانی قرار دارد ، دچار ورم یا  شکستگی شده و  فشار مستمر بر عصب حساس ستون فقرات وارد می کند.

 

عمل جراحی

گاهی اوقات شکستگی  دیسک باعث ایجاد خرده استخوان های زیادی در ناحیه مجاور نخاع می شود.  در این صورت حذف این مواد توسط جراحی سریع ترین درمان برای درد می باشد. با این حال ، بسیاری از مطالعاتی که اخیراً انجام شده  نشان داده است که اگر چه این بیماران پس از جراحی نخاعی معمولاً احساس بهتری دارند ،  اما پس از گذشت دو سال از عمل جراحی هنوز  اختلاف قابل توجهی در میزان درد یا عملکرد بین آنها و افرادی که جراحی نشده اند ، وجود ندارد. اگر می توانید برای بهبودی خود زمان بگذارید ، احتمالاً بدون جراحی بهتر خواهید شد.

 

رعایت رژیم غذایی ضد التهابی

هنگامی که متوجه شدید درد سیاتیک شما ناشی از فشار دیسک بر عصب سیاتیک است ، رعایت رژیم غذایی ضد التهابی به مدت چند هفته برای شما بسیار مفید خواهد بود.

رژیم غذایی بدون محصولات حیوانی ، به جز ماهی چرب و تخم مرغ.  بدون شکر؛ و مقدار زیادی زردچوبه ، سبزیجات با برگ سبز و آب فراوان به درمان شما کمک می کند.  همچنین طب سوزنی می تواند مؤثر باشد. مصرف مکمل سنت جان به میزان  1800 میلی گرم در روز ، به عنوان بهبود دهنده عامل عصبی و ویتامین B با دوز بالا به شما کمک می کند که زودتر درمان شوید.

پزشکان در این موارد به طور معمول داروهای استروئیدی را برای بیماران تجویز می کنند. دوز این دارو معمولاً 50 میلی گرم پردنیزولون تیپرینگ می باشد که به تدریج از دوز آن کم می شود تا به میزان تقریباً 10 میلی گرم در عرض پنج روز برسد. 

این درمان می تواند مفید باشد. اما در اغلب موارد برای بیش از یک بار یا دو بار کار نمی کند. با این حال ، اگر مصرف این دارو درد شما را کاهش دهد ،  نشان دهنده این است  که مشکل شما به علت التهاب عصب سیاتیک مربوط می شود.

 

تزریق داروهای استروئیدی

تزریق داروهای استروئیدی برای درمان سیاتیک

گاهی اوقات داروهای ضد التهاب های استروئیدی به درستی در منطقه آسیب دیده تزریق می شود . این تزریق برای جلوگیری از عوامل طبیعی التهاب انجام می شود.  این درمان هم  باز ممکن است برای یک بار کار کند اما معمولاً یک راه حل دائمی نیست. راه حل واقعی زمان و صبوری لازم دارد. به نکات زیر توجه کنید :

  • از نشستن برای مدت های طولانی اجتناب کنید ،
  • سعی کنید دو بار در روز به مدت 20 دقیقه به آرامی راه بروید.
  • اگر نیاز به نشستن دارید ، یک بالش نرم زیر باسن خود قرار دهید و یک حوله دستی را مانند یک کمربند کوچک رول کنید و پشت کمرتان قرار دهید. این کار به حفظ انحنای طبیعی ستون فقرات کمری کمک می کند. و مانع از وضعیت نامناسب بدن شما می شود.  وضعیت نامناسب بدن بدترین وضعیت برای افزایش فشرده سازی عصب سیاتیک می باشد.

مهمترین نکته برای جلوگیری از بازگشت مکرر درد عصب سیاتیک  بهبود و تقویت عضلات هسته ای بدن شما است.

 

آموزش تمرینات ورزشی ساده

انجام  چند تمرین ورزشی  که حدود 15 دقیقه طول می کشد تا انجام شود به درمان شما کمک می کند. برای کسب جزئیات بیشتر در این مورد به dremilykane.com بروید و تمرینات برای درد پایین کمر را جستجو کنید.  اگر سیاتیک دارید ، با انجام این تمرینات 14 روزه می توانید عضلات مرکزی خود را تقویت کنید ، که منجر به ثبات کمر می شوند. و از آسیب های فشرده سازی در آینده جلوگیری می کنند. ایت تمرینات را به صورت مداوم انجام دهید.  این تمرینات ورزشی می تواند شما را از درد عذاب آور سیاتیک نجات دهد!

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع 

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا