درمان فیزیو تراپی برای بیماران سکته مغزی(2)

درمان فیزیو تراپی برای بیماران سکته مغزی
درمان فیزیو تراپی برای بیماران سکته مغزی

درمان فیزیو تراپی برای بیماران سکته مغزی(2)

اولتراسوند: 

استفاده از امواج صوتی با فرکانس بالا به منظور تحریک فعالیت های سلول و گردش خون برای درمان آسیب دیدگی های عمیق در بیماران بعد از سکته مغزی یکی از تکنیک هایی است که فیزیوتراپ ها از آن بهره می گیرند.

همان طور که در مقالات قبلی (برای دیدن مقالات قبلی اینجا کلیک کنید ) آسیب دیدگی می تواند باعث اختلالات حرکتی در یک طرف از بدن شود. در این صورت ممکن است یک بازو ضعیف تر از بازوی دیگر باشد. فیزیوتراپ ممکن است با قرار دادن قلاب روی بازوی سالم مانع از فعالیت آن شد و بیماران را مجبور میکند از بازوی آسیب دیده بیشتر استفاده کنید.

تحریک الکتریکی:

شانه همی پلژی یکی از عوارض سکته مغزی است. درمانگران برای درمان شانه همی بلژی و در مواردی که شانه سفت و دردناک میشود از این تکنیک استفاده می کنند.

بعضی از تمرینات توصیه شده :

1_ خوابیدن به پشت و قرار دادن بازوها در دو طرف بدن، سعی کنید با صاف کردن آرنج خود، بازوی آسیب دیده را به صورت صاف و هم سطح شانه بالا بیاورید. این وضعیت را برای 3 تا 5 ثانیه نگه دارید و سپس عضلات را رها کرده و کتف را روی زمین قرار دهید.

ساق پای سالم را روی کف زمین قرار داده و ساق آسیب دیده را خم کنید. ساق آسیب دیده را بالا اورده و روی ساق سالم قرار دهید. این حرکت را چندین بار تکرار کنید.

دراز کشیده، زانو ها را خم کنید. پاها روی زمین قرار بگیرند، به آرامی پاشنه ی پای آسیب دیده را روی زمین بلغزانید. سعی کنید در انجام این حرکت از کفش استفاده نکنید.

به سطحی تکیه داده، این سطح میتواند ارتفاعی نظیر اوپن آشپزخانه داشته باشد. از دست هایتان به عنوان تکیه گاه استفاده کرده و سعی کنید با بالا آوردن پای سالم، تمام وزنتان روی پای آسیب دیده بیاندازیم.

زانوی آسیب دیده را به آرامی به سمت جلو و عقب و چپ و راست خم کنید. دامنه ی خم شدن آن باید کوچک باشد.

فاکتورهای پیشگیری از سکته مغزی :

درمان فیزیو تراپی برای بیماران سکته مغزی
درمان فیزیو تراپی برای بیماران سکته مغزی

_ مصرف سیگار

_ فشار خون بالا

_ کلسترول بالا

_ اضافه وزن

_ بی تحرکی

با مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی شایگان مهر، پس از سکته مغزی میتوانید در جهت بهبودی خود گام بردارید.

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا