درمان های پزشکی و درمان های خانگی برای آسیب دیدگی فک !

Image result for ‫درمان شکستگی فک‬‎

درمان های پزشکی و درمان های خانگی برای آسیب دیدگی فک !

اگر فک شما آسیب دید و متوجه شدد که بر اثر این آسیب دندان های تان روی هم قرار نمی گیرند ، یا در دهان تان خونریزی دارید ، به راحتی قار به صحبت کردن نیستید ، و یا ورم دارید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

در صورت که دچار آسیب فک شده اید بهتر است که بررسی های لازم در بیمارستان انجام بگیرد.  بهتر است رانندگی نکنید و با کمک فرد دیگری به مرکز مراقبت های پزشکی مراجعه کنید.

آزمایشات لازم برای تشخیص آسیب فک

Image result for ‫درمان شکستگی فک‬‎

ممکن است پزشک معالج شما انجام معاینات فیزیکی ، تصویر برداری با اشعه  X  را برای تان تجویز کند.  آزمایش خون در این مورد کمتر تجویز می شود و لازم نیست.

معاینات فیزیکی شامل معاینه فک از نظر دررفتگی می باشد.  به این صورت که پزشک یک عدد چوب زبان را میان  دندان های بیمار قرار می دهد تا ارزیابی کند که آیا بیمار قادر به نگه داشتن چوب زبان در میان دندان هایش می باشد یا خیر.

بهترین روش برای تشخیص شکستگی فک استفاده از اشعه ایکس پانورامیک است که اطراف فک را به طور کامل نشان می دهد.

این نوع اشعه ایکس ممکن است در بیمارستان های کوچک در دسترس نباشد.  اگر نتیجه اشعه ایکس اولیه منفی باشد، پزشک می تواند انجام  یک اسکن سی تی را برای بیمار تجویز کند.

درمان های خانگی برای شکستگی فک

Image result for ‫کمپرس یخ برای درد فک‬‎

شکستگی فک باید توسط یک پزشک  متخصص یا دندان پزشک متخصص در جراحی دهان بررسی شود.

قرار دادن کمپرس یخ بر روی فک باعث کنترل تورم می شود.

بیمار باید از یک رژیم غذایی نرمال استفاده کند. از خوردن غذاهای سفت که نیاز به جویدن زیاد دارند خودداری کنید.  غذاهایی  مانند گوشت تازه ، محصولات خام یا غذاهای سفت موجب فشار و درد فک می شود.

یک رژیم غذایی نرم که شامل موارد زیر باشد برای افراد مبتلا به شکستگی فک مناسب است :

  • گوشت کنسرو شده ،
  • پاستا که به خوبی پخته شده باشد ،
  • برنج پخته شده ،
  • سوپ ،
  • کمپوت میوه .

از آنجا که بیمار قادر به باز کردن و بستن دهان خود نیست ، در طول درمان باید نیاز بدن به ویتامین ها و مواد معدنی را با مصرف روزانه ویتامین ها و مواد معدنی از طریق نی برآورده کنید.

رژیم غذایی برای بیماران مبتلا به شکستگی فک

Image result for ‫رژیم غذایی برای بیماران مبتلا به شکستگی فک‬‎

عدم دریافت کالری کافی نگرانی برخی از بیماران مبتلا به آسیب فک می باشد. غذاهای آماده شده با شیر در صورت نیاز به اضافه کردن کالری کمک می کنند.

پوره میوه ها و  سبزیجات و گوشت های پخته شده می توانند پروتئین و سایر مواد مغذی مورد نیاز برای حفظ سلامتی را به شما بدهند.

همچنین شما می توانید از بلغور جو دوسر، پوره گندم ، و دیگر دانه های نرم به عنوان پایه وعده های غذایی خود استفاده کنید.

به جای خوردن سه یا چهار وعده غذایی در روز ،  شش تا هشت وعده غذای کوچک را مصرف کنید تا کالری مورد نیاز خود را برآورده کنید.

نوشیدن شیر و آب کافی به منظور افزایش کالری لازم است.  از آب ،  قهوه ،  و چای در رژیم غذایی خود بیشتر استفاده کنید. این نوشیدنی ها کالری ندارند.  و به شما کمک می کنند وزن خود را حفظ کنید.

خوردن غذاهای ولرم برای افراد مبتلا به شکستگی فک مناسب تر است.   دندان های شما ممکن است پس از آسیب وارده به فک تان حساس تر از حد معمول باشند و دمای شدید باعث صدمه به دندان ها بشود.

درمان های پزشکی برای شکستگی فک

Image result for ‫درمان شکستگی فک‬‎

بسیاری از افرادی که دچار درد فک می باشند ، شکستگی فک ندارند و با درمان های خانگی و پیروی از دستورالعمل های ساده برای رعایت رژیم غذایی نرم و استفاده از مسکن درمان می شوند.

اما افرادی که دچار شکستگی فک هستند  نیاز به ارزیابی بیشتر دارند.  بسیاری از شکستگی های استخوان جمجمه با مشکلات لثه یا آسیب های بافتی همراه است . توجه داشته باشید که باید شکستگی های باز را نیز در نظر گرفت. این شکستگی ها  با آنتی بیوتیک ها درمان خواهند شد.

ممکن است پزشک برای تسریع درمان و کاهش درد ، داروی تزریقی تتاونوس برای بیمار تجویز کند .

بسیاری از شکستگی های ماندیبل پایدار هستند، و تنها درمان مورد نیاز ارتودنسی دندان های بالایی و پایین است که  اغلب توسط جراح دهان و فک و صورت انجام می شود.

شکستگی های  ناپایدار اغلب نیاز به عمل جراحی دارند.  روش های جراحی با استفاده از صفحات فلزی در سراسر محل شکستگی به شما این امکان را می دهد که  فک پایین تان حرکت طبیعی خود را داشته باشد و مدت کوتاهی پس از عمل قادر به خوردن باشید.

بسیاری از شکستگی های فک نیاز به جراحی دارند. به همین دلیل ممکن است لازم باشد با یک جراح پیگیری کنید.

برخی از شکستگی ها نیازی به عمل جراحی ندارند و با تغییرات رژیم و کنترل درد بهتر می شوند. بعضی از افراد ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند که براساس آسیب دیدگی بیمار تعیین می شود.

تمام آنتی بیوتیک ها باید طبق صورت دستورالعمل مصر شود.

تمام توصیه های رژیم غذایی را دنبال کنید.

پیشگیری از شکستگی فک

از آنجا که شایع ترین علل شکستگی فک ، در نتیجه حوادث و تصادفات وسایل نقلیه موتوری هستند ، بهترین پیشگیری ، رانندگی کردن با دقت و همچنن استفاده از وسایل حفاظتی در فعالیت های ورزشی است.

محقق و مترجم: مینو شفیعی

لینک منبع 

لینک منبع

لینک منبع 

[toggle title=”کلینیک فوق تخصصی شایگان مهر” state=”open” ]

درمان های غیر جراحی درد و بازتوانی مشکلات حرکتی و مفصلی 

کلینیک توانبخشی و فیزیوتراپی شایگان مهر تنها مرکز توانبخشی ایران و یا تهران نیست!

ما تلاش میکنیم کمی متفاوت باشیم, علمی تر کار می کنیم و کادر قوی تری داریم.

کلینیک شایگان مهر را یکبار امتحان کنید.

تماس با کلینیک فوق تخصصی درمان های غیرجراحی درد و سایر مشکلات حرکتی (اینجا کلیک کنید)


چرا برای درمان گروه پزشکان جایروس را انتخاب می کنید؟ زیرا:

  • پزشکان ما با شما صادق هستند و رویه کار در این مجموعه به این صورت است که اقدامات اضافی تشخیصی و درمانی انجام نمی شوند و در نتیجه هزینه های دریافتی در این مرکز از مراکز مشابه بسیار ارزان تر است.
  • متخصصین ما دارای تسلط و تجربه کافی در امر طبابت می باشند و همگی دارای رزومه موفقی هستند. اغلب همکاران این مجموعه علاوه بر تحصیلات تخصصی در یک رشته خاص، در یک رشته فوق تخصصی نیز آموزش دیده و مهارت دارند.
  • خدماتی که توسط گروه پزشکان جایروس به شما ارائه می شود جامع و کامل است و معمولا شمارا از نیاز به مراجعه به مراکز متعدد و متفرقه بی نیاز می کند.
  • آخرین مرکزی که برای به دست آوردن سلامت مراجعه خواهید کرد، دپارتمان های گروه پزشکان جایروس خواهد بود؛ مطمئن باشید سلامت خود را به دست خواهید آورد.
  • در امر اطلاع رسانی تمام تلاش خود را می کنیم تا اطلاعاتی کامل و دقیق به شما ارائه دهیم.

در ادامه بهتر است بدانید گروه پزشکان جایروس برای اطلاع رسانی تنها به این سایت بسنده نکرده است. مجموعه سایت های ما در تمام زمینه ها فعال هستند و به سوالات پزشکی شما پاسخ می دهند.

مجموعه سایت های ما (علاوه بر سایت جایروس) عبارتند از:

www.sabzosalem.com (مرجع بزرگ و رایگان اطلاعات پزشکی کشور مجهز به سیستم های ویزیت مجازی، تست های سلامت، داروشناسی، دانشنامه بیماری ها و هزاران صفحه اطلاعات پزشکی رایگان)

www.zibaan.ir (مرجع اطلاعات زیبایی و پوست کشور با معرفی برترین مراکز پوست و لیزر در کشور)

اجازه بدهید بهترین ها برایتان اتفاق بیفتد. تصمیم با خود شماست.[/toggle]


تماس با کلینیک فوق تخصصی درمان های غیرجراحی درد و سایر مشکلات حرکتی (اینجا کلیک کنید)

 

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا