دیسگ گردن و درمان های مرتبط با آن

دیسک گردن
دیسک گردن

دیسگ گردن و درمان های مرتبط با آن

مفصل گردن متشکل از مهره هایی است که از جمجمه تا استخوان ترسو امتداد می یابد.

دیسک های بین مهره ها، همانند ضربه گیر در بین استخوان ها عمل می کنند. هرگونه آسیب دیدگی اختلال یا التهاب در این مفاصل، باعث درد و سختی آن می شود، بیشتر آسیب دیدگی های این منطقه ، به علت استفاده ی ناصحیح یا بیش از حد مفصل و ساییدگی طبیعی مفصل ایجاد گردد.

گاهی بعضی از آسیب ها و تروماهای ناشی از سقوط و تصادفات با اتومبیل باعث ایجاد آن می شود. انجام حرکات کششی برای درمان دیسک گردن توصیه می شود که توسط متخصصین فیزیوتراپ انجام میشود.

حرکات کششی برای درمان دیسک گردن:

گردن را به آهستگی خم کنید و برای ایجاد کشش بهتر با دست اندکی فشار به آن وارد کنید. با خم کردن سر به سمت جلو و رساندن چانه به قفسه سینه و استفاده از انگشتان به منظور وارد کردن فشار اندکی به آن به مدت 6 ثانیه، به بهبود درد آن کمک کنید.

شانه ها را به سمت بالا هدایت کرده و نزدیک به گوش کنید. پس از 5 ثانیه آن را آزاد کنید. شانه ها را به سمت عقب برانید و کتف ها را به هم نزدیک کنید.

حرکات تقویتی برای درمان دیسک گردن: 

با قرار دادن یک دست روی سر و فشار دادن سر به سمت دست خود 10 ثانیه تمرکز کنید. این حرکت باید برای هر طرف سر 3 بار انجام شود.

دیسک گردن
دیسک گردن

به دیوار یا سطحی تکیه کنید، با به داخل کشیدن چانه، سر را به سمت دیوار فشار دهید. از آنجایی که انجام این حرکات نیازمند مهارت خاصی برای انجام دادن آن است با مراجعه به متخصصین کلینیک فیزیوتراپی این تمرینات را زیر نظر آنان انجام دهید.

دیسک گردن
دیسک گردن
دیسک گردن
دیسک گردن

برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات مارا دنبال کنید.

کلینیک فیزیو تراپی شایگان مهر، همه روزه آماده خدمت رسانی به همه مبتلایان به دیسگ گردن میباشد.

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا