علت خود به خودی فلج بخشی از بدن چیست؟

علت خود به خودی فلج بخشی از بدن چیست؟
علت خود به خودی فلج بخشی از بدن چیست؟

فلج  و یا عدم توانایی ادراکی _ حسی _ حرکتی بدن، می تواند نشانه ای از اختلال و صدمات وارده به بدن باشد. از آن جایی که فلج می تواند در نتیجه ی آسیب های مغزی، سکته های مغزی یا تروما ها و تصادف ها ایجاد شود. سایر دلایل فلج تا به امروز منشا شناخته شده ای ندارند.

آزمایشات و تجارب به دست آمده درباره ی فلج خود به خودی بدن گاهی نشانه ی تهدید زندگی فرد محسوب نمی شود و برطرف می شود. بر شمردن دلایل آن بسیار حائز اهمیت بوده و توسط پزشک انجام می شود.

سکته های مغزی :

بر اثر اختلال عروق مغزی و کاهش اکسیژن مغز سکته اتفاق می افتد.

علائم شایع سکته مغزی عبارتند از: 

_ ضعف

_ فلج در قسمتی از بدن و یا همه ی بدن

_ خستگی

از آن جایی که حتی سکته های مغزی کوچک می توانند به صدمات مغزی بزرگ منجر شوند و باید به سرعت درمان شوند پس از وقوع سکته مغزی حتما سریعا به مرکز مراقبت های فوری پزشکی مراجعه نمایید.

حملات قلبی :

فلج شدگی، درد و یا احساس سوزش در بازوی چپ و یا گاها در بازوی سمت راست می تواند نشانه ای از حمله ی قلبی باشد. بازو به طور ناگهانی دچار ضعف شده، ممکن است علائم دیگری نظیر تعریق شدید نیز اتفاق افتد. بر خلاف تصور و باور عموم افراد، حمله قلبی فقط در نیمی از افراد با درد قفسه سینه همراه است . در صورتی که شخص این احساس را کرد باید حتما با اورژانس تماس بگیرید.

مسمومیت های غذایی :

علت خود به خودی فلج بخشی از بدن چیست؟
علت خود به خودی فلج بخشی از بدن چیست؟

فلج ناگهانی می تواند حاصل از مسمومیت غذایی نیز باشد.بعد از خوردن بعضی از انواع صدف ها و سخت پوستان مشکلات تنفسی و فلج ایجاد شده است.

هاری :

هاری یک بیماری تهدید کننده است و ناشی از گزش حیوان آلوده به ویروس هاری است. از علائم اولیه تا ثانویه ی آن می توان به سوزن سوزن شدن و خارش در محل گاز گرفتگی، فلج و نهایتا مرگ اشاره کرد.

از آن جا که بیماری هاری اغلب قابل درمان نمی باشد حتما حیوانات خانگی را در برابر این بیماری واکسینه کنید.

حمله ی خواب :

فلج خود به خودی بدن گاهی می تواند در نتیجه اختلالات خواب باشد، علائم گزارش شده می تواند شامل از دست رفتن تن و توازن توده ی عضلانی در بخش های خاصی از بدن مانند دست، پا، صورت و یا کل بدن باشد.

مبتلایان عموما در این شرایط دوره های خواب ناگهانی در طول روز و بی خوابی در شب را تجربه می کنند.

فلج خواب :

علت خود به خودی فلج بخشی از بدن چیست؟
علت خود به خودی فلج بخشی از بدن چیست؟

از خواب بیدار شدن و احساس عدم توانایی حرکتی در بعضی از نقاط بدن با نارکوپسی یا همان حمله ی خواب همراه است. در این موارد بسیاری از مردم احساس خطر می کنند و این احساس به دلیل چرخه ی خواب صورت می گیرد.

ممکن اسیت این حالت فلج خواب حتی بدون حمله ی خواب و در اثر تنش روزانه و خستگی مفرط باشد.

مقالات بعدی ما را دنبال کنید.

متخصصین کلینیک فیزیوتراپی شایگان مهر آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند.

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا