پارکینسون: انحطاط و مرگ نورون ها

پارکینسون: انحطاط و مرگ نورون ها
پارکینسون: انحطاط و مرگ نورون ها

پارکینسون: انحطاط و مرگ نورون ها

مهم ترین تغییرات و اثرات پاتولوژیک بیماری پارکینسون، انحطاط و مرگ نورون ها است. بنابر این تغییرات نورون کلی ژرنیک و اختلالات دوپامین ها (گیرنده های عصبی) می توانند باعث کاهش معنی داری در دوپامین جسم مخطط ( بخش زیر قشری مغز جلویی) شود و بیماری پارکینسون رخ دهد.

روند بیماری پارکینسون :

بیماری پارکینسون شروعی موذی دارد و تدریجی و به آرامی پیش رفت می کند. معمولا علائم ابتدایی اولیه در یک طرف بدن پدیدار می شود و با لرزش و کاهش توانایی حرکتی یک طرفه دست همراه است! مثل این که حس کنید طرف، دست و پا چلفتی است!

علائم شایع پارکینسون :

افسردگی، یبوست، اختلالات خواب، کندی، میوتونی و اختلال تعادلی شایع ترین دلایل علائم این بیماری هستند.

بیماری پارکینسون باعث دشواری و سختی در راه رفتن می شود. هنگامی که به این بیماری مبتلا هستید و قصد پیاده روی دارید حتما قدم هایتان را کوتاه بر ندارید.

بیماری پارکینسون هم چنین باعث سفتی در عضلات تنه می شود، روی یک صندلی بنشینید و دست هایتان را از پشت در ناحیه ی سر به هم نزدیک و حلقه کنید، نفس بکشید، بدون تکان دادن سر، با فرو بردن و خارج کردن نفس و حرکت آرنج ها باعث تقویت عضلات و ماهیچه های ورزشی شوید.

البته این حرکت را حتما برای بار اول زیر نظر متخصصین و فیزیوتراپ انجام دهید.

در صورتی که به پارکینسون مبتلا هستید، ممکن است حس خم شدن را هنگامی که صاف ایستاده اید تجربه کنید، برای کشش ماهیچه های همسترینگ روی لبه یک صندلی بشینید پای راست خود را به سمت جلو بکشید و پاشنه را روی زمین قرار دهید.

پای چپتان را همان طور که خم است، دستتان را روی پای چپ قرار داده و خودتان را کمی به سمت جلو خم کنید.

گردن باید در موقعیت بدون چرخش و ثابت باشد تا احساس کشیده شدن ماهیچه های پشت پا کنید، 5 تا 10 نفس عمیق بکشید و این کار را برای پای دیگرتان انجام دهید.

پارکینسون: انحطاط و مرگ نورون ها
پارکینسون: انحطاط و مرگ نورون ها

مقالات بعدی ما را دنبال کنید.

کلینیک تخصصی فیزیوتراپی شایگان مهر آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان است.

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا