پماد ضد درد برای کاهش درد آرتروز و التهاب مفاصل

پماد ضد درد برای کاهش درد آرتروز و التهاب مفاصل

پماد ضد درد برای کاهش درد آرتروز و التهاب مفاصل

راهنمای بهترین پمادهای ضد درد برای آرتریت

بهترین پماد برای کاهش درد های ناشی از آرتروز هنگامی مورد استفاده قرار می گیرد که مفاصل به علت آرتریت متورم شده و می تواند به شدت درد ایجاد کند.  تورم مفاصل  توانایی حرکت دادن مفاصل  را نیز محدود می کند. اگر به آرتروز مبتلا هستید ، احتمالاً می خواهید همه گزینه های تسکین درد را بشناسید.

حتماً تا پیش از این درمان هایی مانند تمرینات ورزشی  و مصرف داروهای خوراکی  (OTC) تسکین دهنده درد را بارها امتحان کرده اید. این داروها شامل داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs)  مانند ایبوپروفن می باشند. یکی دیگر از گزینه های کاهش درد این است که یکی از  پمادهای موضعی  OTC  را امتحان کنید که می تواند به کاهش درد آرتریت کمک کند.

در این مقاله شما را با مزایای این محصولات آشنا می کنیم  که به شما کمک می کند تصمیم بگیرید کدام یک برای آرتریت شما مناسب تر است.

 

پماد ضد درد برای کاهش درد آرتروز چگونه کار می کند؟

پماد های ضد درد آرتروز هنگامی که به صورت موضعی استفاده می شوند ، به از بین بردن درد مفاصل کمک می کنند.  این پماد ها هر چه که مفصل به سطح پوست نزدیک تر باشد. مانند مفاصل دست یا زانو ، بهتر عمل می کنند.

مواد اصلی موجود در پماد های ضد درد برای آرتروز عبارتند از سالیسیلات ، مواد کانترایریتیشن و کپسایسین.

سالیسیلات ها التهاب (تورم و تحریک) را کاهش می دهند.  کاهش التهاب به کاهش فشار و درد مفاصل کمک می کند.

برخی از مارک های محصول سالیسیلات  حاوی مواد تشکیل دهنده دیگری از قبیل منتول ، کافور ، روغن اوکالیپتوس و روغن دارچین هستند. این مواد کانترایریتیشن نامیده می شوند.  آنها با گرم کردن و یا سرد کردن پوست باعث می شوند که توجه مغز از روی درد برداشته شده و متوجه مسایل دیگر شود و درد دیگر احساس نشود.

کپسایسین یک عنصر طبیعی و بدون بو است که در فلفل های تند یافت می شود. کپسایسین از طریق  مسدود کردن گیرنده های درد موجود در پوست ، درد را کاهش می دهد.

 

فهرست پماد های ضد درد آرتروز بدون نیاز به نسخه  OTC

بیشترین پماد ها و کرم های ضد آرتریت که در داروخانه ها یافت می شود عبارتند از :

کرم ضد درد  Bengay

کرم ضد درد Bengay

کرم آرتروز Bengay برای از بین بردن دردهای عضلانی و استخوانی استفاده می شود. این پماد حاوی سالیسیلات ، کافور و منتول است. پماد بن گی التهاب را کاهش می دهد و اثرات سرد کننده و گرم کننده دارد.

ژل هات اند کولد ونیشینگ

ژل هات اند کولد ونیشینگ‎ حاوی منتول و سالیسیلات می باشد. در ابتدای مصرف بیمار احساس خنکی کرده و پس از آن موضع گرم می شود. بوی کرم چند لحظه پس از مصرف از بین می رود.  اگر بوی منتول را دوست ندارید انتخاب این ژل ضد درد ممکن است انتخاب خوبی باشد.

کرم ضد درد و بدون بوی اسپرکرم 

افرادی که بوی پماد های ضد آرتریت را دوست ندارند ممکن است کرم ضد درد و بدون بوی اسپرکرم  را ترجیح دهند. این پماد حاوی سالیسیلات ها است و اگر پوست شما نسبت  به مواد کانترایریتیت حساس است ، ممکن است انتخاب خوبی نیز باشد.

کرم ضد درد و بدون بوی  Myoflex

این کرم سالیسیلات بدون بو بدون  به سرعت توسط پوست شما جذب می شود.  اگر عطر و بوی بسیاری از کرم ها را دوست ندارید ، ممکن است Myoflex گزینه ای مناسب برای تسکین درد شما باشد.

کرم آرتریت کپسایسین-HP  یا پماد فلفل

کرم آرتریت کپسایسین-HP یا پماد فلفل

عنصر فعال موجود در کپسایسین -HP  همان کپسایسین است. احساس گرم شدن پوست توسط این پماد  بسیار ملایم تر از آن حسی است که شما هنگام خوردن فلفل احساس می کنید.  با این حال ، اگر استفاده از این پماد باعث التهاب پوست شما می شود ، از مصرف آن خودداری کنید.

پماد ضد درد عمیق اسپورتس  

عنصر فعال در این پماد معطر سالیسیلات است. غلظت این پماد از سایر پماد ها بیشتر است .  و به همین علت باید کمی بیشتر بر روی پوست ماساژ داده شود.

 

موارد ایمنی قبل از مصرف پماد ضد درد آرتروز

موارد ایمنی قبل از مصرف پماد ضد درد آرتروز

اگر چه کرم های ضد درد آرتریت محصولات بدون نسخه  OTC هستند ، با این وجود شما باید از  آنها  به درستی استفاده کنید. برای کمک به استفاده ایمن و مؤثر از کرم های ضد آرتروز این مراحل را دنبال کنید.

  • هنگام استفاده از کرم ضد درد آرتروز راهنمای روی جعبه را مطالعه کنید.
  • دست ها را قبل و بعد از مالیدن پماد بشویید. هرگز قبل از شستن دست های ، چشم ها یا غشاهای مخاطی خود را لمس نکنید.
  • استفاده خود از کرم های ضد درد را به چهار بار در روز نه بیشتر محدود کنید. مگر اینکه در بروشور دارو توصیه دیگری وجود داشته باشد.
  • در صورتی که استفاده از این پماد ها باعث بروز هر گونه تحریک شود ، یا اینکه متوجه شوید   که پوست شما به این محصول حساس می باشد ، استفاده از کرم را متوقف کنید.
  • اگر شما نسبت به آسپرین حساسیت یا آلرژِی دارید ، از مصرف پماد های حاوی سالیسیلات ها اجتناب کنید.  و در این مورد با پزشک معالج خود مشورت کنید.  همچنین  اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید ، ممکن است لازم باشد از کرم های ضد درد آرتروز اجتناب کنید.
  • برای جلوگیری از عوارض جانبی ، فقط گاهی اوقات از کرم های سالیسیلات استفاده کنید. مگر اینکه پزشک شما دستور مصرف دیگری به شما بدهد.

 

با دکتر معالج  خود مشورت کنید

پماد های ضد درد آرتروز بسیاری در دسترس وجود دارد.  شما می توانید با دکتر معالج خود در مورد انتخاب بهترین پماد مشورت کنید.  پزشک شما  می تواند به شما در پیدا کردن محصول مناسب برای رفع درد های ناشی از آرتریت کمک  کند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا