کمر درد دارید؟ این تشک را انتخاب کنید تا راحت بخوابید!

کمر درد دارید؟ این تشک را انتخاب کنید تا راحت بخوابید!

کمر درد دارید؟ این تشک را انتخاب کنید تا راحت بخوابید!

بهترین تشک برای درد پایین کمر چه مزایایی دارد؟

اگر کمر درد دارید و می خواهید تشک مناسبی را انتخاب کنید تا درد تان را شدید تر نکند ، این مقاله را مطالعه کنید.

محققان دانشگاه ایالتی اوکلاهما 62 نفر از افراد مبتلا به  درد کمر را به صورت اتفاقی  برای خوابیدن بر روی  انواع تشک های جدید به مدت 28 روز انتخاب کردند.  این محققان پس از اتمام این دوره  دریافتند که تقریباً همه این افراد خواب بهتری بر روی این تشک های جدید داشته اند.  البته صرف نظر از اینکه کدام مدل به چه کسی داده شده بود.

افرادی که بر روی بهترین و گران قیمت ترین تشک ها خوابیده بودند نسبت به افرادی که بر روی تشک های متوسط و ارزان خوابیده بودند ،  درد کمر کمتری را گزارش دادند.

به نظر می رسد که مهم ترین عامل برای کاهش کمر درد نو بودن تشک بوده است.  بنا براین اگر عمر تشک شما از 9 یا 10 سال گذشته است ، هر چه زودتر برای تعویض و جایگزینی آن با یک تشک نو اقدام کنید.

 

آیا تشک سفت درد کمر را کاهش می دهد؟

آیا تشک سفت درد کمر را کاهش می دهد؟

اگر کمر درد دارید باید سفت ترین تشکی را که می توانید پیدا کنید خریداری کنید. شاید شما هم بارها این نظریه را شنیده باشید. درست است؟  در حالی که  به شنیدن این نظریه عادت کرده ایم ، باید بدانید که  هیچ تحقیق جامعی در پشت آن وجود ندارد.  آخرین نظریه در مورد انتخاب تشک مناسب این است که هیچ نوع تشکی وجود ندارد که برای همه افراد از جمله افراد مبتلا به کمردرد مزمن مناسب باشد. بهتر است که ببینید خود شما چه تشکی را ترجیح می دهید و احساس راحتی می کنید.  همان را انتخاب کنید.

اما پیدا کردن یک تشک خوب در یک فروشگاه به این معنا نیست که شما بتوانید تا چند سال بر روی آن احساس راحتی بکنید.

 

در اینجا چند راهنمایی برای انتخاب تشک مناسب به شما ارائه می دهیم.   

ستون فقرات شما بر روی یک تشک خوب باید تراز باشد

خوابیدن در وضعیت مناسب برای سلامت ستون فقرات بسیار مهم است.   وقتی که شما خواب هستید ، ماهیچه ها و رباط های کمر شما نیاز به آرامش و بهبودی دارند.  اگر تشکی که بر روی آن می خوابید بیش از حد سفت و محکم  باشد ، یا بیش از حد نرم و انعطاف پذیر باشد ، از ستون فقرات و گردن تان حمایت نخواهد کرد.

برای مثال تشک های نرم تر مناسب افرادی هستند که لگن بزرگی دارند.  برای حفظ وضعیت صحیح ستون فقرات تان ، شما نیاز به تشک دیگری دارید. افراد لاغر  ممکن است با تشک سفت راحت تر باشند.

انتخاب تشک متوسط

در یک مطالعه که به مدت 90 روز بر روی بیش از 300 نفر از افراد مبتلا به کمردرد انجام شد ، محققان به این نتیجه رسیدند که کسانی که  از تشک های “متوسط”  نه خیلی نرم و نه خیلی سفت ، استفاده می کردند.  کمترین ناراحتی و درد کمر را گزارش کردند.

 

در جستجوی تشک مناسب باشید  

تشک مناسب برای کمر درد

اگر بعد از اقامت در یک هتل یا خوابیدن در اتاق مهمان منزل یکی از دوستان یک خواب شبانه عالی داشتید ، هنگامی که از خواب بیدار شدید ، شماره مدل این تشک را کپی کنید و همان را بخرید. یا یک تشک را انتخاب کنید که با ضمانت برگشت پول همراه باشد.  تعدادی از شرکت ها به شما اجازه می دهد تا یک تشک را خریداری کرده و از آن برای مدت 30 تا 100 روز استفاده کنید و اگر احساس راحتی نکنید پول شما را بازپرداخت می کنند.

 

انواع تشک ها

در سال های اخیر انواع تشک به بازار عرضه شده است.  استفاده از تشک های فنری هنوز رایج است اما تشک های ساخته شده از فوم و لاتکس نیز در دسترس می باشند.

گزینه های دیگر شامل تشک های آبی و تشک های بادی می باشد.  نرمی و سفتی  تشک های آبی و بادی  قابل تنظیم است. به همین دلیل بعضی از افراد ترجیح می دهند که از این نوع تشک ها استفاده کنند.

 

بالش مناسب و نحوه قرار دادن آن زیر سر

بالش مناسب و نحوه قرار دادن آن زیر سر

حتی اگر شما بر روی  تشک مناسبی بخوابید ، این تنها چیزی نیست که در مورد مدیریت درد کمر شما مؤثر است ، استفاده از بالش مناسب و جایی که آنها را قرار می دهید نیز بسیار اهمیت دارد.

 

هنگام انتخاب تشک چه نکاتی را در نظر بگیریم؟

تشک های موجود با مواد و سبک های جدید ارائه می شوند. هنگام انتخاب یک تشک جدید ،  نکات زیر را در نظر داشته باشید :

  • تشکی که سطح آن از ستون فقرات حمایت می کند ، ترجیح داده می شود. برخی عقیده دارند که تشک ها با سفتی متوسط برای حفظ انحنای طبیعی  ستون فقرات مناسب تر است و ستون فقرات را همانند موقعیت ایستاده بدن نگه می دارد. این پوزیشن به کاهش نوع خاصی از کمر درد ها کمک می کند.
  • تشک سفت ، افراد به طور معمول استفاده از یک تشک متوسط را به سایر تشک ها ترجیح  می دهند.  تشکی که بیش از حد سفت است می تواند در بعضی از نواحی بدن که تحت فشار قرار دارند ، درد و ناراحتی ایجاد کند.  التهاب بورس در ناحیه لگن به احتمال زیاد می تواند ناشی از خوابیدن بر روی تشکی باشد که بیش از حد سفت است. خوابیدن به پهلو باعث می شود که  فشار زیادی به لگن و شانه ها وارد شود.  خوابیدن بر روی تشک سفت ممکن است باعث شود که افراد ناراحتی و اختلال خواب را تجربه کنند.

به طور کلی توصیه می شود که از هر تشک و بالشی که باعث شود شما خواب راحتی داشته باشید ، و صبح بدون احساس درد و ناراحتی بیدار شوید ، استفاده کنید.

هنگام خرید تشک چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

هنگام خرید تشک چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

سؤالی که اغلب افراد مبتلا به کمر درد از پزشک خود می پرسند این است که : ” بهترین تشکی برای کاهش درد من چه نوع تشکی است؟ ”   پاسخ واقعی این است که هر تشکی برای فرد خاصی مناسب است. و با توجه به نوع کمر درد و محل درد کمر باید تشک را انتخاب کرد.

قبل از خرید یک تشک جدید ، بهتر است خوابیدن روی آن را امتحان کنید.  و اگر تشک همان قدر راحت باشد که شما در نظر دارید ، همان مدل را خریداری کنید.

در  هنگم خریداری تشک موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • ارتفاع تختخواب را در نظر بگیرید ،
  • تشک را متناسب با وزن بدن تان انتخاب کنید ،
  • تشک های نرم تر برای بیماران مبتلا به فیبرومالژیا مناسب تر هستند.

 

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع

لینک منبع

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا