دوچرخه سواری با مشکلات مفصلی(SI)

دوچرخه سواری با مشکلات مفصلی(SI)
دوچرخه سواری با مشکلات مفصلی(SI)

دوچرخه سواری با مشکلات مفصلی(SI)

مفصل ساکرو ایلیاک بین استخوان خاجی و ایلیوم در لگن واقع شده است. این مناطق به رباط هایی که در حمایت از پایین ستون فقرات درگیرند وصل شده اند. 2 نوع از شایع ترین انواع مشکلات مفصل ساکرو ایلیاک به اختلال های عملکردی این مفصل منجر می شود و در نتیجه ی التهاب مفصل به وجود می آید.

چنان چه از اختلال مفصل ساکرو ایلیاک رنج می برید، انواع خاصی از دوچرخه سواری می تواند به شما کمک کند تا بتوانید به صورت طبیعی به مفصل لگن کمک کنید.

اختلال مفصل ساکرو ایلیاک، نتیجه ای مستقیم از حرکت غیر عادی منطقه ای از بدن شماست و میتواند به درد کمر و مفصل منجر شود.

هنگامی که سوار دوچرخه می شوید پاهای شما به یک موقعیت و قرار گرفتن اجباری در وضعیتی محدود می شود و شما مجبورید حرکتی مداوم و یکنواخت انجام دهید و پاهای خود را مداوم در آن تعامل قرار دهید. پس با انجام دوره های طولانی دوچرخه سواری می توانند دامنه ی حرکتی خود را به صورت وسیعی تقویت کنید و به لگن و ران های خود اجازه دهید در مسیر حرکتی صحیحی قرار گیرند

دوچرخه سواری و ساکرو ایلیاک :

ساکرو ایلیاک
ساکرو ایلیاک

در بعضی از موارد دوچرخه سواری با اختلالات مفصل ساکرو ایلیاک می تواند باعث افزایش درد و تورم آن ناحیه شود، به طور مشابه بورسیت یا التهاب تاندون، اختلال مفصل ساکرو ایلیاک نوعی جراحت و صدمه ی استفاده ی بیش از حد است. همانند سایر صدمات دیگر که بر اثر دوره های طولانی مدت بی حرکتی و کاهش فعالیت به وجود آمده اند.

چنان چه اختلالات مفصل ساکرو ایلیاک در شما به دلیل دوچرخه سواری وسیع و گسترده ایجاد شده است، مدت های زمانی دوچرخه سواری را کاهش دهید و به این ترتیب به آن منطقه اجازه دهید درمان شود.

وضعیت بدنی :

وضعیت بدنی و فرمی که دوچرخه سواری می کنید می تواند روی مفصل ساکرو ایلیاک و مشکلات احتمالی آن نقش مهمی ایفا کند. اگر صندلی شما خیلی بالاست مجبورید پاهای خود را خیلی بکشید و ستون فقرات ممکن است از محور خود خارج شده و عضلات کشیده شود و فشار اضافی به مفصل ساکرو ایلیاک وارد شود، پس به درستی ارتفاع صندلی در دوچرخه را تنظیم کنید.

چنان چه درد شدیدی در مفصل ساکرو ایلیاک ما لگن دارید سریعا به پزشک یا متخصص فیزیوتراپ مراجعه کنید، ممکن است گاهی جراحی توصیه شود.

قبل از ورزش هایی نظیر دوچرخه سواری بدن خود را با حرکات کششی گرم کنید. این کار باعث می شود فشار روی مفاصل ساکرو ایلیاک، قسمت پایینی کمر، ماهیچه ها و عضلات ساق پا کاهش یابد.

متخصصین کلینیک فیزیوتراپی شایگان مهر آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان است.

مقالات بعدی مارا دنبال کنید.

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا