افسردگی و کرونا

شیوع بیشتر افسردگی در دوران کرونا

 

پاندمی ویروس کرونا در سراسر جهان سبب شده است که ریسک افسردگی در بیشتر کشورهای دنیا بیشتر شده و حتی در برخی کشورها دو برابر شود.

 

اگر انزوا ، اضطراب ، مشکلات اقتصادی و هجوم روزانه اخبار ناخوشایند ناشی از همه گیری بیماری ویروس کرونا ، خسارت زیادی به روحیه شما وارد می کند ، شما تنها نیستید.

در ایالات متحده ، تقریبا نیمی از پاسخ دهندگان به نظرسنجی های اخیر ، احساس کردند که همه گیری کرونا به سلامت روانی آنها آسیب می زند – و این موضوع در سراسر جهان مشکل ساز می شود.

استرس انزوای اجتماعی ، نگرانی در مورد شغل ، پول و سلامتی و احساس عمیق از دست دادن که در حال حاضر بسیاری از ما تجربه می کنیم ، می تواند برای شروع افسردگی را تحریک کند یا علائم شما را در صورت تشخیص قبلی، تشدید کند.

 

علت بیشتر شدن افسردگی در دوران کرونا

 

اما چرا افسردگی در دوره کرونا بیشتر شده است:

 

1- خود ویروس کرونا با تاثیر روی مغز باعث افزایش ریسک ابتلا به مشکلات اعصاب و روان مانند افسردگی و اضطراب شده است.

 

2- انزوا و تنهایی ناشی از حبس بودن در خانه ها و کاهش ارتباطات اجتماعی به افسردگی دامن می زند. انسان موجودی اجتماعی است. قطع زنجیره عشق ، حمایت اجتماعی و ارتباط نزدیک خانواده و دوستان می تواند باعث افسردگی شود یا علائم موجود را بدتر کند.

 

3- تجربه یک تغییر اساسی در زندگی ، از جمله مرگ یکی از عزیزان ، از دست دادن شغل ، تشخیص بیماری جدی یا مشکلات مالی یا روابط ، می تواند فشار روحی ایجاد کند و شما را تحت فشار قرار دهد.

 

دوره درمان افسردگی در منزل توسط دکتر مصطفی امیری یکی از تلاش های خوب در این حیطه است و به علاقه مندان به درمان های خانگی پیشنهاد می شود.

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا