سرکه سیب به درمان آرتروز و درد مفاصل کمک می کند

سرکه سیب به درمان آرتروز و درد مفاصل کمک می کند

سرکه سیب به درمان آرتروز و درد مفاصل کمک می کند
سرکه سیب به درمان آرتروز و درد مفاصل کمک می کند

سرکه سیب برای سال های متمادی یکی از درمان های خانگی برای آرتریت روماتوئید بوده است. زیرا ارزان قیمت است و به راحتی در دسترس می باشد. سرکه سیب خاصیت اسیدی دارد و قبل از مصرف لازم است که با آب رقیق بشود. در این صورت به دندان های شما آسیبی نخواهد رساند.  خواص این سرکه آزمایش شده و اثبات شده است.

پزشکی مدرن می تواند با اشاره به فقدان شواهد علمی آن را بی اعتبار کند ، اما تجربه مثبت مردم در مورد مصرف مخلوط سرکه سیب و عسل برای درمان علائم آرتروز ، بیشترین توصیه آن است.

 

چرا سرکه سیب ؟

اسید استیک موجود در سرکه سیب باعث افزایش جذب کلسیم در بدن می شود
اسید استیک موجود در سرکه سیب باعث افزایش جذب کلسیم در بدن می شود

سرکه سیب به طور عمده از اسید استیک تشکیل شده است که طعم تند و تیزی را به آن می دهد. اسید استیک باعث افزایش جذب کلسیم در بدن می شود و در هنگام متابولیسم از اثرات قلیایی آن پیشگیری  می کند. با این حال ، تمام اثرات مفید سرکه سیب به تنهایی از اسید استیک نیست. زیرا این محلول همچنین حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی می باشد.

سرکه سیب حاوی مقادیر زیادی از مواد شیمیایی آنتی اکسیدان ، به خصوص ترکیبات پلی فنول قوی مانند کاتچین ، اپیکاتچین ، کورستین و اسید کلرژنیک است. این مواد مسئول قدرت شفای بی نظیرشان هستند. این مواد مفید از میوه به دانه آن منتقل می شود ، و با اقدامات میکروبی به سرکه تبدیل می شود.

 

چه نوع سرکه سیب برای آرتریت خوب است؟

سرکه سیب می تواند درد و تورم مفاصل را در انواع مختلفی از آرتریت کاهش دهد. با این وجود ، تمام انواع سرکه سیب در درمان آرتریت  موثر نیستند. شما نیاز به استفاده از سرکه خالصی دارید که به طور طبیعی از تخمیر سیب به دست آمده باشد. در حقیقت ، هر آب میوه ای یا دیگر مایعات با کربوهیدرات نیز می توانند با روش تخمیر به الکل (اتانول) تبدیل شوند. و اگر بیشتر تخمیر  شوند ، به سرکه تبدیل می شوند.

از سرکه سیب خام ، که تصفیه نشده و بدون پردازش است ، استفاده کنید.  رنگ این سرکه کاملاً شفاف نیست.  این سرکه یک مجموعه فعال از پلی ساکارید ها، باکتری های اسید استیک و قارچ هایی است که به تولید ویتامین های B و سایر ترکیبات مفید ادامه می دهند. در واقع ، شما می توانید با استفاده از این مواد سرکه سیب تهیه کنید.

 

کدام نوع آرتروز را می توان با سرکه سیب درمان کرد؟

بیش از صد نوع آرتروز وجود دارد. در واقع ، آرتریت به معنای التهاب مفاصل است. که می تواند به دلایل مختلف اتفاق بیفتد.  با این حال استئوآرتریت ، آرتریت روماتوئید ، نقرس و آرتریت روماتوئید بعضی از مشکلات شایع مفاصل است.

 

استئوارتریت

مصرف سرکه همراه با عسل بهترین داروی خانگی برای استئوآرتریت است.
مصرف سرکه همراه با عسل بهترین داروی خانگی برای استئوآرتریت است.

این بیماری دژنراتیو وابسته به سن ، بر مفصل های اصلی مانند مفصل ران ، زانو و دست تأثیر می گذارد. استئوآرتریت ناشی از سایش مکانیکی و پاره شدن ساختارهای مفصل ، به ویژه غضروف است که نیمی از استخوان ها را پوشش می دهد. این امر به طور عمده بر افراد سالمند و مسن تاثیر می گذارد.

استئوارتریت یکی از علل اصلی از دست رفتن تحرک مفاصل و معلولیت است. از آنجا که این بیماری غیر قابل برگشت است و تنها درمان قطعی جایگزینی مفصل است ، تمرکز بر مدیریت درد و ناراحتی و کاهش وخامت بیماری بیشتر است. این جایی است که سرکه سیب وارد میدان می شود.

چگونگی استفاده از ACV برای استئوآرتریت : مصرف سرکه همراه با مقداری عسل  برای خوشمزه تر کردن آن ، یکی از بهترین داروهای خانگی برای استئوآرتریت است.

1-2 قاشق غذاخوری ACV به آب ساده و یا چای گیاهی اضافه کرده و آن را با عسل شیرین کنید. پس از چند هفته متوجه تفاوت قابل توجه کاهش درد و راحتی خواهید شد.

 

آرتریت روماتوئید

سرکه سیب در معالجه علائم دردناک بیماری آرتروز روماتوئید بسیار مؤثر است.
سرکه سیب در معالجه علائم دردناک بیماری آرتروز روماتوئید بسیار مؤثر است.

این نوع آرتریت بسیار رایج است و با سفتی و خشکی مفصل همراه با درد و کاهش قابل توجه در محدوده حرکات مفاصل آسیب دیده ، مشخص می شود. آرتریت روماتوئید می تواند هر کسی را ، بدون در نظر گرفتن سن ، تحت تأثیر قرار دهد. سفتی مفاصل کوچک تر بیشتر است و صبح ها بیشتر مشاهده  می شود. در واقع ، خشکی طولانی مدت مفاصل به خصوص هنگام بیدار شده از خواب و بیرون آمدن از رختخواب ، ویژگی تشخیص این بیماری است. این یک بیماری خودایمنی است که می تواند بر اندام های داخلی نیز تاثیر بگذارد.

علت دقیق آرتروز روماتوئید شناخته نشده است. اما آسیب رادیکال های آزاد و تجمع سموم در بدن را  به عنوان عوامل خطر در نظر می گیرند. کمبود مواد معدنی ، به ویژه کمبود کلسیم و منیزیم ، این بیماری را تشدید می کند. درمان متعارف شامل استفاده از داروهای خاصی است که به عنوان داروهای ضد رماتیسمی و یا داروهای ضد التهابی استروئیدی یا غیر استروئیدی مورد استفاده قرار می گیرند. این داروها باعث کاهش التهاب مفاصل و درد می شود. اما عوارض جانبی جدی دارند ، به خصوص در مواردی که برای  طولانی مدت از آنها استفاده می شود.

سرکه سیب در معالجه علائم دردناک بیماری آرتروز روماتوئید بسیار مؤثر است. سرکه سیب  به عنوان یک دیورتیک خوب و ملین  ، باعث کاهش سموم بدن می شود. همچنین غنی از مواد آنتی اکسیدانی است که به مقابله با آسیب های رادیکال های آزاد که موجب واکنش های ایمنی می شود ، کمک می کند.

سرکه سیب  حاوی مواد معدنی کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم ، آهن و فسفر و برخی از ویتامین ها است. محتوای مواد معدنی سرکه ممکن است کم باشد ، اما مهم این است که جذب مواد معدنی از مواد غذایی را تسریع می کند.  این سرکه حاوی  یک پروبیوتیک عالی است. این میکروب های ساکن در روده نقش مهمی در تعدیل ایمنی ایفا می کنند.

 

نحوه استفاده از ACV برای آرتریت روماتوئید : علاوه بر مصرف شربت سرکه سیب با عسل یک یا دو بار در روز، می توانید آن را به صورت موضعی برای تسکین درد استفاده کنید. 2 فنجان ACV را به آب وان حمام خود اضافه کنید و قبل از رفتن به رختخواب 30 دقیقه در آب دراز بکشید. این کار به کاهش خشکی مفاصل در صبح کمک می کند.

مخلوطی از سرکه و روغن می تواند به صورت خارجی بر روی مفاصل آسیب دیده استفاده شود. دو قسمت سرکه سیب  را به 1 قسمت روغن نارگیل یا روغن زیتون اضافه کنید و مخلوط را بر روی موضع ماساژ دهید.

 

نقرس

درمان نقرس با سرکه سیب
درمان نقرس با سرکه سیب

نقرس علت درد و التهاب مفاصل ، به ویژه در اندام هایی است که کریستال های اسید اوریک در آنها تجمع می کند. اسید اوریک اضافی موجود در خون به دلیل شکسته شدن  پورین است. که از پروتئین های خاصی مانند گوشت و غذاهای دریایی است. حذف ناکارآمد آن توسط کلیه ها ، علت اصلی نقرس است. این حالت بسیار دردناك است. حمله نقرس اغلب ناگهانی و ، گاهی اوقات در خواب بروز می کند. افرادی که به نقرس مبتلا هستند ، گزارش می دهند که مصرف منظم سرکه سیب به جلوگیری از حمله نقرس کمک می کند.

مقدار اسید استیک سرکه در اینجا عامل اصلی است. این سرکه به آلکالیزه بدن و  خنثی کردن اسید اوریک و جلوگیری از تشکیل کریستال های سوزن مانند کمک می کند.

نحوه استفاده از ACV برای نقرس: 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را در یک فنجان آب ریخته دو بار در روز مصرف می کند. اطمینان حاصل کنید که سرکه طبیعی ، تصفیه نشده و پاستوریزه نشده باشد.

برای تسکین فوری درد ، یک حوله را به سرکه آغشته کرده و بر روی موضع قرار دهید.  قرار دادن  پا در آبی  که حاوی 1 فنجان سرکه در 4 فنجان آب گرم نیز کمک می کند.

 

آرتریت پسوریاتیک

درمان پسوریازیس با سرکه سیب
درمان پسوریازیس با سرکه سیب

آرتریت پسوریاتیک یک نوع آرتریت است که اغلب در افراد مبتلا به پسوریازیس فعال یا سابقه  خانوادگی این اختلال دیده می شود. پسوریازیس خشک شدن و پوسته پوسته با خارش یا حس سوزش پوست است.  پسوریازیس در روی سر شبیه به شوره به نظر می رسد.  مدت های طولانی است که از  سیب سرکه به صورت موضعی برای کاهش خارش و سوزش استفاده می شود و گزارش شده است که کاملاً مؤثر واقع شده است.

بیماری افرادی که مبتلا به آرتریت پسوریازیس هستند ، اغلب به درستی تشخیص داده نمی شود.  همچنین علت دقیق پسوریازیس ناشناخته  است. اما به عنوان یک بیماری خودایمنی مانند آرتریت روماتوئید در نظر گرفته می شود.

حتی اگر این بیماری به درستی تشخیص داده شود ، هیچ درمان دارویی برای پسوریازیس یا آرتریت پسوریازیس وجود ندارد. بنابراین این بیماری ها اغلب با داروهای سرکوب کننده ایمنی درمان می شوند. اگر فردی مبتلا به پسوریازیس است و پس از آن درد در مفاصل دارد ، بهتر است سرکه سیب را به طور مرتب استفاده کنید.

روش استفاده از ACV برای ورم مفاصل پسوریاتیک:  سرکه سیب طبیعی را می توان به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. و آن را برای ترشی و سس سالاد به جای سرکه سفید مصرف کنید. این کار مزایای زیادی برای سلامت شما دارد.  مانند کنترل قند خون در مبتلایان به دیابت و پیش دیابت و همچنین کاهش وزن.

از آنجا که دیابت و چاقی عوامل شناخته شده برای آرتریت شناخته شده است ، مصرف سرکه ممکن است به طور غیر مستقیم به کاهش علائم چاقی نیز کمک کند. اثر سرکه سیب می تواند بیشتر با مخلوط کردن آن با دیگر مواد غذایی به طور طبیعی ضد التهابی مانند زنجبیل ، سیر ، دارچین ، آب آلبالو و آب انگور افزایش پیدا کند.

محقق و مترجم : مینو شفیعی

لینک منبع

لینک منبع 

درمان بی خوابی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا